Vientiane

13 december 2015 - Vientiane, Laos

Dag 101
De nachtbus was weer vrij vermoeiend geweest, ook al hadden we een soort van bedden. Rond negen uur kwamen we aan in Vientiane. Hier naar ons hotel gegaan met een tuk tuk. Na gedoucht te hebben op weg gegaan om te eten. Een beetje door de stad gelopen en eind van de middag gebowld. Natuurlijk heeft Kenny drie keer gewonnen.

Bowling Vientiane - 1          Bowling Vientiane - 2

Dag 102
Vandaag een stadswandeling door Vientiane heen gemaakt. We kwamen er al snel achter dat Vientiane erg klein was. We zijn begonnen bij een Franse bakker, met een heerlijke croissant. Hier ook gelijk een stokbroodje gekocht voor tussen de middag. Midden op een rotonde staat ook hier een Arc de Triomph . Een erg mooi park zat hier omheen, met enkele fonteinen. Na de middag nog naar het Lao musuem geweest. Dit was een vrij oubollig museum. Voor de rest niet veel meer gedaan.

Vientiane - 1          Vientiane - 6          Vientiane - 7

Dag 103
We waren er de dag ervoor al achter gekomen dat Vientiane niet veel te bieden heeft. Vandaag hadden we nog maar één bezienswaardigheid te bekijken. Dit was het COPE bezoekers centrum. Ook dit museum gaat over de Secret war in Laos, maar dan voornamelijk over de slachtoffers. Erg interessant als je in Vientiane bent en je moet het ook zeker doen, maar voor ons was het weer hetzelfde als de andere musea. In de middag nog een paar potjes gaan bowlen. Deze keer heeft Femke gewonnen. In de avond nog op de avondmarkt gelopen.

Vientiane - 8          Bowling Vientiane - 3

1. Anja Kobus:
    13 december 2015
    Bowlen op blote voeten, is weer eens wat anders.