Zuider-eiland

20 mei 2018 - Sydney, Australië

Dag 904
In de ochtend zijn we met zijn allen, Herman, Liesbeth, Kenny en Femke, Christchurch in geweest. Hier hebben we een stadswandeling gemaakt. Deze begon bij de kathedraal. Die is ingestort met de aardbeving in 2011. Deze aardebeving heeft veel mensen het leven gekost en ook de stad is er erg van aangetast. Veel gebouwen staan nog op instorten en er is niet genoeg geld om alles opnieuw op te bouwen. Ook zijn ze overal in de stad bezig om dingen op te bouwen. Christchurch is een grote bouwput. Verder gelopen naar New Regent Street. Een erg gezellig straat in Spaanse stijl. Als eindpunt van de wandeling hadden we de Re:Start Mall. Dit is een stad gemaakt van scheepscontainers. Jammer genoeg bestond hier niet veel meer van. Dit is opgezet net na de aardbeving. Maar veel winkels hebben een nieuw gebouw laten maken. Vanaf hier zijn we naar de Botanische tuinen gegaan, waar we rond hebben gelopen. Hier waren ook kassen die je kon bezoeken met tropische en woestijn planten. De laatste bestemming was Canterbury museum. Hier was een National Geografic foto tentoonstelling. Hier hingen de mooiste foto's van door de jaren heen van hun blad. Er hingen een paar indrukwekkende foto's tussen. In de avond gegeten bij een Japanner.

Christchurch - 1          Christchurch - 2          Christchurch - 4

Dag 905
Vandaag hebben we onze campervan opgehaald. Toch een behoorlijke tegenvaller in vergelijking met het Noorder-eiland. Maar we moeten er maar het beste van maken. We hebben met de auto Herman en Liesbeth opgehaald vanaf het hotel en naar Banks Peninsula gereden. Hier het dorpje Akaroa bezocht, dit is een Frans missie dorpje. Leuk om even door dit dorpje heen te lopen. Vanaf het dorpje een mooie summit road gereden terug naar Christchurch. Onderweg nog even gestopt bij Pigeon Bay.

Dag 906
Om vier uur hebben we Herman en Liesbeth naar de airport gebracht. Hier afscheid van elkaar genomen en toen terug naar het hotel gereden om nog even te slapen. Daarna begon onze tocht over het Zuider-eiland. Het eerste dorp dat we tegen kwamen was Springfield, waar natuurlijk een grote roze donut staat, van The Simpsons. Onze tweede stop was Castle Hill, hier liggen gigantische rotsblokken. Deze wandeling hebben we niet gemaakt, want Cave Stream stond nog op de planning. Hier volg je een rivier door een 594 meter lange tunnel. Het water was verschrikkelijk koud en kwam soms tot over je middel. Onderweg moest je verschillende watervallen passeren, en sommigen waren vrij pittig. Ook is het pikkedonker in de grot, hiervoor hadden we onze telefoon mee, wat natuurlijk niet de handigste oplossing was. Aan het eind van de tunnel moesten we een ladder beklimmen en nog een stuk kruipen om de tunnel uit te komen. Het was een erg zware tocht, maar zeker de moeite waard om te doen. Wanneer we weer warm waren en opgedroogd zijn, zijn we verder gereden naar het Arthurs Pass Nationaal Park. Hier hebben we een begeleide wandeling gemaakt naar de Devil's Punchbowl Waterfall. Onderweg veel uitleg gekregen over het park en in een kerk geweest met prachtige uitzicht op een waterval. Na de wandeling doorgereden naar een plek, waar een grote kans is om Kea's te spotten. Dit zijn Alpine Papegaaien. Net toen we dachten ze niet meer te kunnen zien kwamen ze aanvliegen. Geweldige beesten om te zien. Onze eindbestemming van de dag was Greymouth, waar we op een camping hebben geslapen.

Springfield - 1          Arthur's Pass National Park - 4          Arthur's Pass National Park - 5          Arthur's Pass National Park - 7          Arthur's Pass National Park - 14          Arthur's Pass National Park - 16

Dag 907
We gingen op weg naar Franz Josef Glacier, onderweg gestopt bij Hokitika Gorge. Hier een korte wandeling gemaakt, maar we konden er niet echt van genieten, door alle sandflies. Daarna wilden we een scenic route maken om Lake Kaniere heen, maar toen we bijna weer bij de hoofdweg waren, konden we ons omdraaien omdat de weg afgesloten was. Konden we het hele stuk weer terug rijden. Daarna doorgereden naar Franz Josef Glacier, maar hoe dichter we kwamen hoe slechter het weer werd. We vreesden voor de Heli Hike de volgende dag die we geboekt hadden. Toe we ons hadden ingecheckt op een camping hebben we eerst een wandeling gemaakt naar de Franz Josef glacier. Onderweg waren overal watervallen. In de verte zagen we steeds beter de gletsjer opdoemen, maar op borden zag je hoe het er in 2009 uitzag en de gletsjer was behoorlijk terug getrokken. In 2009 kon je er zelf nog te voet op, maar dat is nu verboden door instortings gevaar. Ondanks het slechte weer zagen we hem toch prachtig liggen. In de avond op de camping nog de hotpool ingegaan.

Hokitika Gorge - 2          Franz Josef Glacier - 6          Franz Josef Glacier - 7          Franz Josef Glacier - 9

Dag 908
Om tien uur kregen we te horen dat onze heli hike niet door ging naar de Franz Josef glacier. Dit kwam door het zeer slechte weer dat voorspeld was voor vandaag. We mochten kiezen om de volgende dag te gaan of geld terug. Wij kozen voor geld terug, want de komende dagen zag het er nog steeds slecht uit. Terleurgesteld zijn we vertrokken richting Haast. Onderweg gestopt bij Fox Glacier, waar we via een uitzichtspunt een mooi uitzicht over de Glacier hadden. We konden niet dichterbij komen door de kapotte wegen Daarna gestopt bij verschillende stranden, maar we werden onderweg behoorlijk geïrriteerd door de Sandflies die hier overal aanwezig waren. Wel zag je op deze stranden goed, wat de cycloon van afgelopen week heeft aangericht. Overal lagen boomstronken over het strand en langs de kant van de weg. Bij Haast zijn we Mount Aspiring National Park ingereden. Ook hier onderweg wat stops gemaakt bij verschillende watervallen. De eindbestemming van de dag was Wanaka, waar we in de avond nog doorheen hebben gelopen.

Fox Glacier - 1          Haast - 3          Haast - 5

Dag 909
Eindbestemming van de dag was Queenstown, hierheen gereden via een scenic route. De eerste stop was Cromwell, waar we het historisch dorpje hebben bekeken. Daarna doorgereden naar Arrowtown, een gezellig oud dorpje. Hier ook geluncht. De laatste stop was de plek waar de eerste commerciële bungeejump is gemaakt. Hier hebben we verschillende mensen van de brug zien afspringen. We vonden dit niks voor ons en zijn verder gereden Queenstown in. Hier in de late middag nog door gelopen. Zag er een gezellig dorp uit.

Queenstown - 2         Arrowtown - 1

Dag 910
Op de planning stond een scenic route naar Glenorchy. Het weer viel weer behoorlijk tegen en daardoor zagen dus niks van de omgeving. Ook in Glenorchy aangekomen was het erg slecht weer. Dan maar eerst een koffie gedronken. Na de koffie begon het op te klaren en zijn we naar de pier in het dorp gelopen. Wat een prachtig uitzicht heb je hier. De bergen rond het meer kwamen prachtig tevoorschijn uit de mist. Op de terugweg naar Queenstown toe snapten we waarom het een scenic route was. Terug aangekomen in Queenstown hebben we een stadswandeling gemaakt. Hier kwamen we in het park midden in een frisbee golf toernooi terecht. Hier een tijd naar gekeken, want eigenlijk waren we van plan om het zelf te gaan doen, maar door het toernooi konden we het niet spelen. Om vijf uur kregen we een mail van de Canyoning organisatie, dat onze toer niet door ging. Alweer een toer die niet door gaat. Wij naar het kantoor om verhaal te halen en te zorgen dat we ons geld weer op de rekening kregen. Op dit moment besloten om wat anders te gaan doen en hebben voor raften gekozen. Gelukkig hadden ze nog een plaatsje voor ons.

Glenorchy - 2          Glenorchy - 4          Glenorchy - 7

Dag 911
Om acht uur in de ochtend begon onze Rafting toer. Eerst kregen we al onze kleding en attributen en daarna gingen we op weg naar de raft start plek. Dit deden we door middel van de Skippers Road. Dit is de 6de gevaarlijkste weg van de wereld. Na een tijdje begrepen we dit ook. De weg is een eenbaans weg, maar geen enkel richtings verkeer. Je mag er 100 km per uur rijden en er zijn afgronden naast de weg. Halverwege de rit zei de bus chaffeur opeens, om de volgende bocht door te komen, moet 1 van onze banden van de aanhangwagen (waar de rafts op lagen) met 1 wiel van de weg af. Leuk om te weten. Bij de start plek aangekomen, kregen we uitleg over het raften en wat te doen in gevaar en daarna werden we ingedeeld in groepen. Het was een erg leuke tocht door verschillende watervallen heen. Vooral de laatste was geweldig om te doen, want die had een 5 meter diepe drop. Na het raften hebben we gegeten in het dorp en toen op weg gegaan naar Milford Sounds. Hier hebben we de volgende dag een Boot tour door de sounds heen. Op de camping aangekomen hebben we nog een wandeling gemaakt naar een waterval toe.

Milford Sound - 1

Dag 912
Vroeg opgestaan, want we moesten nog een uur rijden naar de beginpunt van onze boottour. Ook vandaag leek het weer niet de beste dag, maar hoe dichterbij de boot hoe meer het begon op te klaren. Toen de boot vertrok kregen we eerst een ontbijtje, sap met een baconbroodje. Daarna begon de tocht. We kregen veel uitleg over het gebied en zagen verschillende dolfijnen en seals rond de boot. Als laatste kregen we nog een douche van een waterval, omdat de boot er bijna onder vaarde. allemaal erg mooi om te zien, prachtig gebied. Na de boottocht, het gebied verkend met de auto. Op verschillende plekken korte wandelingen gemaakt. In Te Anau hebben we een vogelhuis bezocht, met lokale vogels en onze eindbestemming was Manapouri. Hier begon het weer dicht te trekken, hopen op wat beter weer.

Milford Sound - 4          Milford Sound - 8          Milford Sound - 10          Milford Sound - 14

Dag 913
Vanaf Manapouri zijn we begonnen aan de Southern Scenic Route. Het eerste dorpje waar we stopte was Riverton. Vanaf hier doorgereden naar Bluff. Dit is het meest zuidelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. Hier natuurlijk mee op de foto gegaan, zoals we ook in het noorden hebben gedaan. Bij Curio Bay op de camping gegaan. Hier heeft Kenny gezwommen met dolfijnen. Als je hier het water ingaat en gewoon rustig blijft, komen de dolfijnen vanzelf bij je. In de middag nog naar de Petrified Forest gelopen. Op de kust liggen hier in de stenen een bos van miljoenen jaar oud. In de avond kwamen op deze plek ook twee penguins uit het water, wel drie uur gewacht voordat ze aan land kwamen. Dit ware Yellow-eyed penguins. Overdag ook al 1 in de bosjes gespot.

Bluff - 2          Bluff - 4          Curio Bay -1          Curio Bay -2          Curio Bay - 7

Dag 914
Verder gereden op de route vandaag. Onderweg een wandeling gemaakt bij twee watervallen. Daarna gestopt bij Surat Bay waar we Zeeleeuwen op het strand hebben zien liggen. Bij Nugget Point zijn we naar de vuurtoren gelopen, waar we een prachtig uitzicht hadden over de rotsen, waar verschillende robben/zeeleeuwen/seals waren. In Dunedin hebben we in de avond geslapen.

Matai Falls - 1          Surat Bay - 2          Nugget Point - 2

Dag 915
Een stadwandeling gemaakt door Dunedin heen. Dunedin is de oude naam voor de stad Edingbrough. De stad is zo genoemt door de vele Schotten die hier wonen. In het dorp staan veel mooie Oude gebouwen. Het museum zijn we nog in geweest, waar allemaal machines uit de jaren 40/50/60 stonden. Het hoogtepunt van de wandeling was de railwailstation. een erg mooi gebouw. vanaf Dunedin verder gereden naar Mouraki Boulders. Dit zijn perfect ronde keien met een diameter van ongeveer 3 meter die in de zee liggen. jammer genoeg was dit wel erg toeristisch. als laatste stop hadden we weer een oud dorpje op de planning, dit was Oamaru. Hier hebben we weer een stadswandeling gemaakt en geluncht in de brouwerij. Geslapen hebben we in het dorp Omarama.

Dunedin - 3          Dunedin - 4          Dunedin - 5          Mouraki Boulders - 3          Mouraki Boulders - 4          Oamaru - 6

Dag 916
Mount Cook National Park stond vandaag op de planning als eindbestemming, maar eerst nog een stop gedaan bij Clay Cliffs. Hier een korte wandeling gemaakt, was weer een leuke tussenstop. Hoe dichter we bij Mount Cook kwamen hoe dichter het begon te betrekken. Vanaf de weg konden we niet eens Mount Cook zien. In het park eerst maar een koffie gedronken, want het was verschrikkelijk koud en toen de Hooker Valley wandeling gemaakt. Dit was een drie uur return wandeling, waar je eindigde bij een gletsjermeer met uitzicht op een gletsjer en onderweg kom je verschillende hangbruggen tegen. We hebben weinig van de omgeving kunnen zien door het slechte weer. Toen we met de wandeling bezig waren kregen we een email, dat onze toer van de volgende dag niet door kon gaan, maar dat we hem wel konden verplaatsen naar een ander tijdstip, we dachten niet weer toch. Nu maar hopen dat het morgen beter weer is. We hebben geslapen in het National Park zelf.

Clay Cliffs - 2          Clay Cliffs - 5          Mount Cook Nationaal Park - 3          Mount Cook Nationaal Park - 5

Dag 917
We hoefden niet vroeg op te staan, want de toer begon pas om 12 uur, en het weer zag er weer erg slecht uit. Naar het kantoortje gereden om tien uur, maar hier konden ze nog niks voorspellen, want ze zeiden het weer kan zo maar omslaan. Wij hadden weinig hoop, maar toch maar een koffie gedronken in het dorp. toen we het koffiehuisje uitkwamen, was het opeens een strak blauwe hemel. Wat hadden we een geluk, er ging eindelijk een toer door. Op naar het kantoortje, waar we kennis maakten met de gids en een Amerikaans koppel, waar we de toer mee gingen doen. We kregen speciale schoenen aan en we konden met zijn allen in het ski vliegtuigje. Dit was wel een ervaring. Het vliegtuigje deed er ongeveer 20 minuten over om ons naar onze bestemming op de glacier te brengen. Tussendoor kregen we uitleg over het landschap en hadden we prachtige uitzichten op de glacier en Mount Cook. De landing op het ijs was erg ruw, doordat het al lang niet meer gesneeuwd had. We hebben een prachtige wandeling over de glacier gemaakt, vastgebonden aan elkaar door middel van een touw. We hebben gedronken van een glacier rivier en een sneeuw grot ingegaan. geklommen om sneeuw rotsen en beiden allebei een keer tot de middel in het sneeuw gezakt. Daarna werden we weer opgehaald door het vliegtuigje en had Kenny het geluk om voor in te zitten. We hadden weer een 20 minuten vlucht terug. Wat een geweldige ervaring was dit, en we raden het iedereen aan die ooit naar Mount Cook gaat dit te doen. Vanaf hier zijn we door gereden naar Lake Tekapo voor de nacht. Onderweg nog gestopt voor de mooie uitzichten op Mount Cook. In Lake Tekapo zijn we om 12 uur in de nacht opgestaan om naar het beroemde kerkje aan het meer te wandelen, vanaf waar je de mooiste Melkweg kan zien. Dit was de moeite om op voor te staan, alleen jammer van de duizenden Chinezen die hier ook stonden.

Mount Cook Nationaal Park - 8          Mount Cook Nationaal Park - 11         Mount Cook Nationaal Park - 25          Mount Cook Nationaal Park - 35          Mount Cook Nationaal Park - 38          Lake Tekapo - 2

Dag 918
Na een korte nacht doorgereden. In Christchurch gestopt voor een lunch en een 100 kilometer van Christchurch gestopt voor een overnachting, we waren vrij moe en wilden de was doen.

Dag 919
Vanaf de Camping hebben we de Lewis Pass genomen naar Greymouth. In Greymouth hebben we geluncht en toen op weg naar de Pancake Rocks. Bij de Pancake Rocks hebben we een wandeling gemaakt. Vanaf hier door gereden naar het noorden naar het dorpje Oparara, waar we hebben overnacht.

Pancake Rocks - 2          Pancake Rocks - 4

Dag 920
In Oparara hebben we een smal, onverhard baantje naar Moria Gate genomen. Hier hebben we een mooie wandeling gemaakt van anderhalf uur, maar aan het eind begon het te regenen en hebben we besloten niet meer wandelingen te maken en terug te rijden naar Westport, waar we bij Foulwind hebben geluncht, hier wilden we ook een wandeling maken, maar het begon weer te regenen. De eindbestemming van de dag was Munchison.

Oparara Bassins - 3          Oparara Bassins - 5

Dag 921
In de ochtend gereden naar Richmond, waar we eten hebben gekocht voor een paar dagen, ook hebben we hier bekeken, waar we het beste heen konden gaan. We wilden graag naar Farewell split, maar de weg is door de cycloon, maar 2 uur per dag geopend. We wilden hier niet voor wachten en hebben besloten om naar Abel Tasman Nationaal Park te gaan. Onderweg nog op verschillende plekken gestopt. In Mapua hebben we geluncht en rondgelopen door dit kleine dorpje. Ook in Motueka even gestopt en rondgewandeld. Daarna door Kaiteriteri gereden, maar dat was ons te druk en hebben we besloten aan de voet van het Park te gaan slapen in Marahau. Hier rondgelopen en uitleg gevraagd wat we allemaal konden doen en besloten een kayak wandel toer te doen. In de ochtend ga je kayaken naar een bepaald punt, waar je je kayak achter laat en je wandeld door het park terug naar de camping. Zo hebben we het park van de zee gezien en te voet. In de middag kwamen we een Nederlandse jongen met zijn moeder tegen. Ook zei gingen de toer in de ochtend doen en hebben in de avond samen met hen wat gegeten en gedronken.

Dag 922
Om acht uur vertrokken we. We kregen uitleg hoe we moesten kayaken, tot waar we moesten kayaken en wat te doen in nood. Daarna gingen we op weg. De hele tocht deed je alleen. We hebben op verschillende stranden gestopt en ook nog naar een eilandje gekayakt, waar seals aan het spelen waren. Op een bepaald eiland kwamen we de Nederlanders tegen, en besloten om samen verder te Kayaken. In Ancharoge Bay moesten we onze kayak achterlaten en vanaf hier een 15 kilometer tocht terug gewandeld. Dit was vrij pittig na een ochtend kayaken. Na een tijdje zagen we dat de Nederlandse moeder alleen lopen, en ze vertelde dat haar zoon ver voor op liep, maar dat ze het niet fijn vond dat hij haar alleen liet lopen, wij hebben toen met haar verder gelopen naar de camping. Het was een erg geslaagde tocht, doordat we hebben gekayakt en gewandeld. Een erg mooi park, met al zijn privé strandjes. In de avond met zijn allen pizza gegeten als afscheid.

Abel Tasman Nationaal Park - 1          Abel Tasman Nationaal Park - 4          Abel Tasman National Park - 14          Abel Tasman Nationaal Park - 8          Abel Tasman Nationaal Park - 13

Dag 923
Vandaag hadden we met Kiwi's (Nieuw-Zeelanders) afgesproken, die we op de boot naar Fiji hebben ontmoet. We moesten om 5 uur bij hun huis in Blenheim zijn. Onderweg nog vanalles gedaan. Eerst gestopt in Nelson, waar we wat hebebn gewandeld in het dorpje. Daarna geluncht in Pelorus Bridge, waar we ook een kleine wandeling hebben gemaakt. Van Havelock (Mussel Capital van Nieuw Zeeland) de Queens Charlotte Drive genomen naar Picton toe. In Picton komen de ferries aan van het Noorder-Eiland. Met de Drive zag je de begin van de Marlborough Sounds. In Picton rondgewandeld. Voordat we bij de mensen aankwamen, hebben we in Blenheim zelf een wijnboer bezocht, en hier wijn geproefd en een paar flessen voor hun cadeau meegenomen. Om vijf uur ontmoeten we elkaar, en het was leuk elkaar weer te zien. Vanaf hun huis zijn we met de snelle weg naar Havelock gereden, waar we hun boot pakten naar hun vakantiehuisje in de Marlborough Sounds. Wat zit dit huis op een prachtige plek, verre uitzichten over de Sounds heen, en heel privé. Ze delen de steiger met 1 ander huis. In de avond zijn we op Possum jacht geweest. Ze schieten deze beesten, omdat ze een plaag zijn. Alle land zoogdieren in Nieuw Zeeland mogen gedood worden, want er horen geen land zoogdieren in Nieuw Zeeland te wonen en ze maken de natuurlijk flora en fauna kapot. De Possums worden gedood om hun vacht. de possum moet je plukken en dit kan je voor veel geld verkopen, hier worden sokken van gemaakt.

Dag 924
In de ochtend is Kenny erg vroeg opgestaan om te gaan jagen. Kenny heeft  met zijn eerste schot ooit een Geit geschoten, Hier is de kop van afgehaald als trofee voor aan de muur bij de mensen, door de mooie horens van de geit. De geit zelf laten liggen voor de roofvogels. Overdag terug gekomen voor de rust en in de avond nog een keer gaan jagen en dit keer twee zwijnen geschoten, deze zijn terug genomen voor het vlees. Femke heeft de hele dag rustig aangedaan in het huis en wat gelezen. In de avond met de vrouw des huizes een film gekeken. Wat bleek, ze hadden zelfs een Nederlandse film in de rekken staan, Zwartboek. Deze samen gekeken.

Marlborough Sounds - 3          Marlborough Sounds - 4          Marlborough Sounds - 6

Dag 925
Kenny is weer vroeg opgestaan, maar dit keer om te vissen. Ze hebben Barracudi gevangen, maar die waren niet om te eten. Uiteindelijk zijn ze thuis gekomen met 6 Blue Cod, die we daar te plekke hebben gevileerd en die voor het avondeten waren. Na het vissen alles ingepakt en terug met de boot naar Havelock om dan terug naar Blenheim te gaan. Hier hebben we nog een nacht geslapen en in de avond genoten van de heerlijk Blue Cod.

Marlborough Sounds - 8          Marlborough Sounds - 9

Dag 926
In de ochtend afscheid genomen van de familie en eerst Blenheim ingeweest. Niet echt een bijzonder dorpje. Daarna doorgereden naar Kaikora, waar we een whale watching toer wilden doen, maar door de prijs en de kleine kans om ze te zien hebben we besloten dit niet te doen. In Kaikora geluncht en je zag goed hoe dit dorpje getroffen is door een aardbeving van vorig jaar. Veel winkels staan op instorten en zijn leeg en er hingen verschillende foto's in het dorp van de schade die de aardbeving heeft aangebracht. In het dorpje Cheviot hebben we geslapen deze nacht.

Dag 927
Een rustig dagje op de planning het enige wat we hebben gedaan is naar Cathedral Cliffs gereden, en dat stelde echt niks voor. Voor de rest gerust en gelezen op de camping.

Cathedral Cliffs - 1

Dag 928
We hadden een Pamper Package geboekt voor deze dag. Vanaf 2 uur ging dit gebeuren in Hanmer Springs. We waren een beetje te vroeg om het hotel al in te gaan, dus eerst een potje geminigolft. Daarna ingecheckt op hotel, geluncht en op weg naar de baden. Eerst hadden we een privé sauna voor een half uur om daarna een massage te hebben van een uur. Daarna konden we de hele avond genieten van de Thermal pools. Hier een tijdje in geweest en tegen etenstijd er uit en opzoek naar een restaurant.

Hanmer Springs - 1          Hanmer Springs - 2          Hanmer Springs - 3

Dag 929
We hadden nog een ding op de planning staan van de pamper package, een prive thermal bad. Dit hadden we om 10 uur op de planning staan, daarna nog een tijdje in de baden gezeten en rond twaald uur er uit gegaan. Bij de bakker iets gegeten en toen op weg naar Christchurch. Hier ingecheckt bij het hotel en daarna de auto weg gebracht naar verhuur bedrijf. Toen dit allemaal in orde was zijn we Christchurch in gegaan. Hier wat gewinkeld (ons laatste geld moest op) en gegeten.

Dag 930
We hadden een middag vlucht terug naar Adelaide, dus we moesten ons nog wat vermaken in een winkelcentrum. Tegen de middag de bus gepakt naar de airport. Dde vlucht naar Melbourne duurde ongeveer een 3 en half uur. Hier hadden we korte overstap tijd en we moesten, omdat dit de eerste plek was dat we Australie binnen kwmaen door Migratie en Customs, Dit ging allemaal zeer snel en we konden inchecken voor de vlucht naar Adelaide en zelf nog even avond eten. Daarna hadden we een vlucht die verlaat was naar Adelaide en daardoor kregen we plaatsen bij de nooduitgang, omdat we dat voor de grap hadden gezegd. Als De vlucht verlaat is kan u op zijn minst betere plekken voor ons regelen. Tijdens de vlucht met een stewardess in opleiding aan de praat geraakt en zij stelde voor ons naar het hotel te brengen, want het was toch in de buurt van haar huis. Dit was erg vriendelijk van haar. Ingecheckt en wat een chiq hotel hadden we geboekt. We hadden een appartement met twee kamers.

Dag 931
Doordat we een appartement met wasmachine hadden hebben we maar gelijk al onze was gedaan, zodat we dat niet meer in Hillston hoeven te doen. In de ochtend nog pasfoto's laten maken voor Femke haar nieuwe Paspoort die ze binnenkort moet aanvragen. In het hotel rustig aan gedaan en nog in het zwembad en saunageweest. In de avond Adelaide ingeweest om te eten. Eerst een heerlijke cocktail gehad als afsluiter van onze vakantie. Femke had een Memoirs of a Geisha en Kenny Smoke on the Water. Deze cocktails werden op een erg orginele weize gemaakt. Gegeten hebben we in een Tapas restaurant.

Adelaide - 13          Adelaide - 15          Adelaide - 16

Dag 932
Om half vier opgestaan, want om zes uur vertrok onze vlucht naar Sydney. Deze deed er een anderhalf uur over en dit was een vlucht vol met turbulentie. Onze ergste vlucht ooit ze konden zelfs niks uit delen en net voor we landen deelden ze met een noodvaart ons ontbijt uit. In Sydney aangekomen snel onze tassen gepakt en ingecheckt bij de lokale vliegtuigjes, want onze vlucht vertrok alweer een uur later naar Griffith. Ook dit was een erg ruige vlucht, door turbulentie. In Griffith stond de vrouw van de baas klaar om ons op te pikken en naar Hillston te brengen. We hebben nog even boodschappen kunnen doen voor de komende dagen. In Hillston ingecheckt op de camping en daarna heeft Kenny de auto opgehaald, die buiten al klaar stond. We mochten hem op zondag voor de zaak weghalen en de volgende dag betalen, erg vriendelijk. Kenny is nog naar het veld gereden om met de baas te praten. Femke heeft het Cabine ingericht. Kenny moet op maandag alweer beginnen en Femke heeft nog een dag om alles te regelen in Hillston en begint dinsdag.

Het heeft erg lang geduurd om dit verhaal te plubliceren, en we hebben alweer veel meer meegemaakt, de volgende zullen weer sneller volgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anja Kobus:
    20 mei 2018
    Weer een top ervaring rijker!
  2. Norbert:
    wederom topervaring
  3. Marina:
    20 mei 2018
    Blijf wel voorzichtig hè ! Onze nieuwe collega bij em is na acht maanden in dienst verongelukt tijdens een bergbeklimming, vandaar ....