Dag 4

25 december 2019 - Amsterdam, Nederland

Dag 4

Nu iets eerder opgestaan, om op tijd bij het ontbijt te zijn. Hier rustig gegeten en daarna nog wat op de kamer gehangen. Rond 10 uur richting centraal station met de trein en daar de gratis pont over 't ij naar het eye museum. Dit is een museum over film. Op dit moment was er een tentoonstelling van een Belgische regisseur over spellen van kinderen. Hij had wereldwijd spelende kinderen gefilmd. Leuk om al deze filmpjes te zien. Ook was er nog een stuk over de geschiedenis van de film. Leuk om een keer te zien en ook leuk om even de pont te pakken. Daarna de pont terug gepakt en naar het scheepsvaartmuseum gelopen, waar een replica van een VOC schip ligt waar je op kan. Op de pier was het natuurlijk nu spekglad door de regen en Femke lag natuurlijk weer languit voor het schip in een plas, het zal weer eens niet. Museum zelf maar klein stukje bekeken, hadden er al meer dan genoeg van.

Na het museum met een kroegentocht begonnen. Deze begon in het Nederlands biercafe 't arendsnest. Hierheen Femke een aardbeien biertje gehad voor het goede doel en Kenny een hoopt stout bier. Het tweede café was Beer temple, waar we gister ook al een biertje hebben gehad en uitleg hadden gekregen van de kroegentocht. Hier had Femke een hennep mango biertje ( waar je niet high van wordt, maar wel lekker is) en Kenny een honingbiertje. Het volgende café is een stukje wandelen dit is beer and food. Wij zijn via het begijnhof gelopen. Bij dit café ook wat snacks besteld. Kaaskroketten, ganzen korketten (schipholganzen), garnalen kroketten en bitterballen. Hmmm lekker.

Onderweg naar de volgende kroeg gestopt bij een Ierse pub om wat te eten, Kenny had een hamburger en Femke spareribs. Vanaf daar door het Vondelpark naar de laatste kroeg van de tocht gegaan craft and draft. Was wel een eind lopen maar eindelijk toch aan gekomen. Hier onze laatste besteld en natuurlijk ons verdiend T-shirt opgehaald.

Daarna weer een heel stuk terug gelopen naar de tramhalte, waar we de tram naar het hotel hebben gepakt. Dat was onze laatste avond in Amsterdam.

Eye museum.          Scheepvaartmuseum.          Scheepvaartmuseum.          Kroegentocht - beer loves food.         Kroegentocht - craft and draft