Hillston - Deel 6

20 mei 2018 - Sydney, Australië

Dag 933 - 939
Op maandag is Kenny begonnen met het planten van Knoflook op het veld. Op dinsdag is Femke begonnen met het voorbereiden van het knoflookveld. En het afwerken van het veld, nadat de knoflook is gepland. Dit hebben we de rest van de week gedaan tot en met zaterdag. Op zondag hebben we Pasen gevierd met een spelletje cricket op het vliegveld. Pasen eindigde bij Paul (onze baas) thuis.

Dag 940 - 946
Op maandag waren we nog een dagje vrij en hebben we Vol au Vent gemaakt en dit samen met Grant, Andrea, Chris en John gegeten. De rest van de week  heeft Kenny weer gewerkt op het knoflookveld. Femke is woensdag naar Sydney gevlogen, op donderdag had ze een afspraak bij de Nederlandse Consulaat, om haar paspoort te vernieuwen. In Sydney gewinkeld en kleren gekocht voor ons beiden voor het grote Sweet 18 Party van de baas zijn dochter. Op vrijdag is Femke terug gevlogen naar Griffith. Op zaterdag en zondag gewerkt op het veld.

Dag 947 - 953
De gehele week hebben we allebei gewerkt op het knoflookveld en lange dagen gemaakt.

Dag 954 - 960
Op maandag is Femke begonnen met werken voor Mitolo, omdat ze haar daar nodig hadden. Toen ze begon aan het veld, bleek het veld nog te nat te zijn en heeft ze in plaats van te hoeen gaan rippen. Op dinsdag weer gewerkt voor Paul en hetzelfde geld voor woensdag. Op donderdag en vrijdag gewerkt voor Mitolo. Kenny heeft de hele week gewerkt voor Paul. In het weekend waren we af, want op vrijdag hadden we Paul zijn dochter zijn verjaardag. Dit was een feest met veel eten en drank, echt alles was voorzien. Op zaterdag zijn we naar Griffith gereden, om boodschappen te doen en eens naar de kapper te gaan. Op zaterdag waren er ook de jaarlijkse paardenraces in Hillston. Hier niet heen geweest, enkel naar de after party in de pub. Op zondag is Kenny nog naar een feest geweest bij Paul, hier werd varken aan het spit geserveerd.

Dag 961 - 967
Doordeweeks heeft Femke voor Mitolo gewerkt, doordat haar tractor op vrijdag kapot is gegaan, heeft ze de hele week gewerkt in de workshop. Kenny heeft de gehele week gewerkt voor Paul. Op vrijdag hadden we een etentje bij Grant en Andrea. Op zaterdag en zondag is Femke nog twee dagen gaan werken voor Paul. Op zaterdag zijn we pas heel laat begonnen te werken, door oponthoud van degene die het veld moest bemesten.

Dag 968 - 974
Op maandag is Femke weer begonnen met werken bij Mitolo, en de gehele week in de workshop gewerkt. Voor Kenny was dit de laatste week om alles te planten, af te werken en op te ruimen voor Paul. In het weekend was Femke vrij. In het weekend hebben we gepast op het huis van John en Chris. Hier heerlijk gebruik gemaakt van hun Spa.

Dag 975 - 981
Op maandag zou Kenny beginnen met werken voor Mitolo, maar daar aangekomen hebben ze het hele contract veranderd dat de week voordien was afgesproken, in negatieve zin. Daardoor heeft Kenny besloten om niet te gaan werken voor Mitolo, en heeft Femke deze dag ontslag genomen. Op dinsdag kon Kenny alweer werken voor Paul. Voor Femke was er jammer genoeg geen werk meer. Kenny heeft de hele week voor Paul gewerkt, vooral sproeien. Deze week ook besloten om Australië vervroegd te gaan verlaten. Op vrijdag hadden we een afscheidsfeestje voor ons bij Grant en Andrea, en John kwam hier ook. Hier hebben we ons dierbaar surfbord afgegeven als cadeau aan de zoon van Grant en Andrea. John heeft gevraagd of we nog een week konden blijven, zodat Chris ook weer thuis zou zijn om afscheid te nemen. Dus we hebben besloten tot vrijdag te blijven in Hillston. Op zaterdag is Kenny naar de Farmbeurs geweest in Griffith met Grant en John. Aan het eind van de dag nog Footy gekeken in de pub.

Hillston - 106

Dag 982 - 989
Van maandag tot woensdag heeft Kenny nog de laatste taken uitgevoerd voor Paul. Hiervoor moesten we ook nog knoflook halen in Griffith op Woensdag avond. Op Donderdag hebben we afscheid genomen van iedereen op de boerderij en onze auto gewassen van binnen en buiten, want Grant heeft onze auto overgekocht. Op donderdag avond hebben we een afscheid diner gehad in een restaurant in Hillston met Grant, Andrea, John en Chris. Op Vrijdagochtend de sleutel van de cabine ingeleverd en onze auto bij Andrea afgezet, want zij zou ons naar Griffith brengen. Met haar nog een Nationaal park bezocht, waar ze heeft gewerkt in de buurt van Griffith. Hier twee kleine wandelingen gemaakt. Verder een leuk park om te bezoeken. Om vijf uur heeft ze ons afgezet bij ons hotel in Griffith. Zaterdag hadden we onze vlucht naar Sydney op half 11. Door de zware mist in de ochtend hadden de ochtend vluchten niet kunnen vliegen en moesten we met het vliegtuig een omweg maken, om ook nog mensen op te halen van een stad verderop. Hierdoor hadden we een uur vertraging. In Griffith stegen we op en een kwartier later landen we in Leeton, waar we weer opstegen en een uur later landen we in Sydney. Hier de metro naar het hotel gepakt, waar we een prachtig appartement hebben voor twee nachten. In de avond gegeten in Sydney centrum bij een Belgische pub. Op zondag hebben we rustig aan gedaan en een ontbijtje gehad bij een koffiehuis. Eind van de middag nog Sydney ingegaan om te eten. Niet te laat gaan slapen, want op maandag vertrekken we om 10 uur met Thai airways naar Bangkok. We zullen een maand vakantie hebben in Thailand en daarna zullen we jullie vertellen wat het volgende land word.

Hillston - 107          Hillston - 111          Griffith - 4          Sydney - 60          Sydney - 61

1. Marina:
    22 mei 2018
    Werken en blijkbaar lange dagen 😜
  2. Harriet:
    23 mei 2018
    Veel plezier in Thailand.