Sukhothai

22 september 2015 - Sukhothai, Thailand

Dag 20
Vanuit Lopburi de trein genomen richting Phitsanulok, hier in een tuk tuk gestapt die ons eerst naar Wat Phra Si Ratana Mahathat bracht, hier om beurt wat rondgelopen en toen met de tuk tuk verder naar de nieuwe stad van Sukhothai, het guesthouse lag hier niet ver vanaf. Bij het guesthouse zat een zwembad, dus daar nog heerlijk gezwommen. In de avond niet zo leuk gezelschap in onze kamer. Blijkbaar is het een bananenspin.

Phitsanulok - 3          Phitsanulok - 1          Hotel Sukhothai

Dag 21
Met de sorngtaaou naar de oude stad van Sukhothai gereden. Hier de centrale zone bekeken, wat hier vooral mooi was, is dat er in het park veel water en groen is. Het park was goed te voet te doen, we zijn begonnen aan het begin van het park bij Wat Mahathat. Hier staan een paar staande boeddha's en voor de rest een aantal goed bewaard gebleven chedi's. Vanaf hier naar Wat Si Sawai gelopen, deze tempel bestaat uit drie Khmer stijl torens. deze zijn nog goed bewaard gebleven. Toen naar Wat Sa Si gelopen, deze tempel staat gebouwd op een eiland, dit geeft een mooie sfeer. Ook worden hier in het donker op bepaalde dagen op het water kaarsen aangestoken. Voor de rest hebben we nog verschillende tempels in de omgeving bekeken en hebben we wat in het park rondgelopen, in de middag nog een duik genomen in het zwembad en heerlijk uitgerust.

Sukhothai Historical Park - 1          Sukhothai Historical Park - 5          Sukhothai Historical Park - 7          Sukhothai Historical Park - 10          Sukhothai Historical Park - 14          Sukhothai Historical Park - 16

1. Norbert Piryns:
    23 september 2015
    Femke en Kenny, ik denk dat jullie echt aan het genieten zijn van jullie reis, denk dat dit een unieke en enige ervaring is, genieten, genieten en nog eens genieten zou ik zeggen