Lopburi

20 september 2015 - Lopburi, Thailand

Dag 19
In de ochtend hebben we het rustig aan gedaan, nog ontbeten in Ayutthaya en toen op weg met de trein naar Lopburi. Hier aangekomen opzoek gegaan naar Nooms guesthouse, ingecheckt en de stad in gegaan. Lopburi staat bekend om de vele apen die in de stad rondlopen. Vanaf het station naar het guesthouse dachten we dat het nog  mee viel qua apen. Eerst zijn we naar Phra Narai Ratchaniwet, dit zijn oude koloniale gebouwen, de meeste zijn ruïnes, binnen in één van de gebouwen zit nog een museum over de historie van Lopburi. Vanaf hier zijn we doorgelopen naar Wat Phra Si Ratana Mahathat. dit is een oude tempel in Khmer/Ayutthaya stijl. Van deze tempel is nog veel over gebleven, de prang en vele stoepa's/chedi's staan nog overeind. Als laatste zijn we nog naar de apentempel (Prang Sam Yot) gegaan, tot nu toe hadden we nog amper apen gezien maar in de buurt van de tempel kwamen ze toch te voorschijn en het waren er niet weinig. Bij de tempel zijn ze ook vrij agressief, ze proberen alles te pakken te krijgen qua eten en drinken. Bij Alex is er eentje tegen hem aangesprongen, de tempel zelf zijn we niet ingegaan. Toen we rond vier uur terug in de guesthouse waren zagen we dat de apen toch ook wel hier in de buurt kwamen. Bij ons kamerraam hadden we een hele apenfamilie staan. In de avond nog lekker gegeten in buurt van de guesthouse.

Phra Narai Ratchaniwet - 1          Wat Phra Si Ratana Mahathat - 1          Wat Phra Si Ratana Mahathat - 2          Wat Phra Si Ratana Mahathat - 5          Wat Phra Si Ratana Mahathat - 6          Prang Sam Yot - 4

1. Alex:
    20 september 2015
    Bij Alex probeerde er eentje op hem te springen. Maar een veeg mid-air bracht hem snel op andere gedachten. :D
  2. Anja Kobus:
    20 september 2015
    Bij Lopburi moet ik denken aan Hanna. De aap op haar hoofd hebben we weg moeten slaan.