Lampang

23 september 2015 - Lampang, Thailand

Dag 22
Afscheid genomen van Sukhothai dus daarna op de bus richting Lampang, de reis duurde ongeveer 5 uur. In Lampang op zoek naar een hotelkamer, dit bleek toch een beetje moeilijk te zijn. Toch een hotel gevonden. We zijn gelijk op weg gegaan naar Wat Phra Trat Lampang Luang met de tuk tuk. De tempel is gemaakt van hout en geschilderd in het rood met goud. We zijn de hele tempel rondgelopen, maar op één plek mochten alleen maar de mannen komen. Hier is de voetafdruk van Boeddha en een camera obscura (donkere kamer waarbij een klein gat is voorzien waar je de chedi omgekeerd zag afgebeeld in de kamer). De chedi stond in het midden van de tempel, deze was uitgevoerd in het goud met daaronder geoxideerd metaal. Met de tuk tuk zijn we weer terug gegaan naar Lampang, waar we gegeten hebben.

Lampang - 2          Lampang - 3          Lampang - 4          Lampang - 8

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja Kobus:
    23 september 2015
    Leuk, maar ik herken het niet.
  2. Bernadette:
    23 september 2015
    Mooie foto's! Blue sky precies:-)
  3. Kenny & Femke:
    24 september 2015
    Anja, in 2001 zijn we blijkbaar niet bij deze tempel geweest. Bernadette, het weer is nu echt prachtig en en we hopen dat het zo nog even blijft.
  4. MARCELLA VAN WINGEN:
    24 september 2015
    Femke, Kenny,
    Knap hoor al die foto's... Vermoedelijk het ene avontuur na het andere. Heerlijk om te zien. Zie dat Alex ook goed is aangekomen ;-) Geniet ervan en tot het volgend avontuur.
    Groetjes, Marcella