Sihanoukville

8 januari 2016 - Sihanoukville, Cambodja

Dag 124 t/m 129
Op zondag zijn we vertrokken vanuit Phnom Penh naar Sihanoukville. De bus deed er natuurlijk weer een paar uur langer over dan gepland, maar dat zijn we allang gewend. Eerst waren we van plan om maar kort in Sihanoukville te blijven en door te gaan naar Koh Rong, maar dit eiland bleek al helemaal vol geboekt te zijn. Gelukkig kan er ook vanuit Sihanoukville worden gedoken, dus besloten we hier enkele dagen te blijven. Ook hier zaten al veel hotels vol, het is hoogseizoen. Uiteindelijk een redelijk hotel gevonden die niet te duur was en dichtbij het strand is. In de avond nog even over het strand gelopen, maar die was wel erg lelijk. Overal cafés en strandstoelen. Op maandag hebben we een lange wandeling gemaakt naar het consulaat van Vietnam. Hier hebben we een visum geregeld welke op 22 januari in gaat. Op dinsdag konden we deze zelfde wandeling weer maken om ons paspoort weer op te halen. voor de rest beide dagen voornamelijk uitgerust en gelezen. Op woensdag is Kenny erg vroeg op gestaan om twee duiken te maken bij het eiland Koh Rong Samloem. De bootreis er na toe duurde eg lang en om half 12 de eerste duik pas aangevat, die meer dan een uur duurde op 10 meter diepte. Dit was een driftduik, wat voor Kenny de eerste keer was. Je moet dan niet zwemmen, maar met de stroming mee gaan. Alles ging goed, totdat Kenny gestoken werd door een zee-egel. Dit was erg pijnlijk. Onderweg nog Stonefish, nemo's, verschillende soorten koraal en natuurlijk zee-egels gezien. Na de eerste duik een lunch gekregen, die bestond uit vegetarische curry. Daarna duik twee gedaan van ongeveer 50 minuten, dit was een gewone duik. Hier onderweg een scorpionfish gezien. Deze zijn erg gevaarlijk (dodelijk en slecht zichtbaar). Verder nog een Teirafish gezien van ongeveer een halve meter groot, die steeds om Kenny heen bleef zwemmen. De boot terug duurde erg lang en kwam pas om half 8 aan in Sihanoukville. De foto's volgen nog, een Zweedse jongen heeft foto's gemaakt voor Kenny en die ontvangen we als hij terug thuis is. Donderdag hebben we eerst in de ochtend een strandwandeling gemaakt, maar om tien uur werd het zo warm, dat we terug naar het hotel zijn gelopen. Hier de dag doorgebracht met wat te lezen. In de avond nog wat pool gespeeld en een paar Jugs gedronken. Later kwam er nog een Amerikaan optreden. Erg sympatieke gasten, de zanger en zijn cameraman. Vrijdag onze laatste dag aan de kust. Om twaalf uur moesten we uitchecken en om zes uur worden we opgehaald voor de nachtbus naar Battambang. We zijn blij dat we bij de kust weg gaan. Hierbij moet je voornamelijk denken aan dronken Russen en Engelsen.

Sihanoukville - 1          Sihanoukville - 2          Sihanoukville - 4          Sihanoukville - 5          Sihanoukville - 6

1. Marina:
    8 januari 2016
    Doet het nog veel pijn Kenny ?
    Russen en Engelsen, dronken, hoe kan dit nu ?
  2. Kenny & Femke:
    11 januari 2016
    Het moment zelf is dat best pijnlijk, nu niet meer, al zit er nog een stukje zee-egel in me :)