Battambang

11 januari 2016 - Battambang, Cambodja

Dag 130
Om 7 uur ochtend stopte de bus en werd ons gezegd dat we allemaal de bus uit moesten. Wij vragen zijn we dan in Battambang? Nee zeggen ze in Siem Reap, jullie moeten nog een bus van vier uur pakken. Dit was erg balen, want de bus zou rechtstreeks naar Battambang gaan en daar zouden we om 8 uur aan komen. Niet dus. Vier uur zaten we nog in een plaatselijke bus. Dat was erg vermoeiend, maar uiteindelijk kwamen we aan op het busstation, waar we een tuk tuk pakten naar ons hotel toe. Hier kwamen we toevallig een jongen tegen, die we ook al in Myanmar, Thailand en Laos hadden gezien. Met hem geluncht en toen zijn wij Battambang gaan bekijken. Battambang is een Frans koloniale stad, met nog veel gebouwen uit deze tijd. Tijdens het rondlopen kregen we een stortbui over ons heen, even geschuild en toen besloten om naar het hotel terug te gaan. In de avond op de avondmarkt gegeten.

Battambang - 1          Battambang - 4

Dag 131
Vandaag besloten om op de fiets te gaan. Eerst nog wat door het stadje rondgereden en toen op weg naar de bamboe trein. Blijkbaar steeds de verkeerde kant op gewezen door de lokale bevolking, maar uiteindelijk een spoor en een bamboe trein aan het kant van het spoor gevonden. Dit was niet de officiële, maar de eigenaar wilde hem wel in elkaar zetten en een ritje met ons maken. Dit was wel bijzonder op zo'n oud spoor, wat al jaren niet meer wordt gebruikt. Vooral erg hobbelig en veel takken tegen je aan. Later zijn we er achter gekomen dat we totaal verkeerd zaten. Er is blijkbaar eentje waar alle toeristen heen gaan en waar je allemaal naar verkoop dorpjes gaat, zijn wij blij dat we die niet gevonden hebben. Vanaf hier wilden we op zoek naar een winery. Weer overal de weg gevraagd, maar iedereen wijst ons een andere kant op. Na 2 uur fietsen de hoop op gegeven en terug naar Battambang gefietst. Hier in de avond nog wat rondgelopen in het stadje.

Battambang - 6          Battambang - 9          Battambang - 10

Dag 132
Omdat we zadelpijn hadden van gisteren, vandaag te voet gegaan naar de crocodilefarm. Deze ligt 2 km buiten Battambang, een aardige wandeling, maar wel te doen. De farm was vrij primitief, maar wel erg veel krokodillen. Ze gingen zelfs de krokodillen voeren toen wij er waren. dat was erg tof om te zien. Er waren drie gebieden met krokodillen. Eén met baby's, één met volwassenen en één met twee krokodillen boven de 100 jaar. Die van honderd jaar laten zich nooit zien, maar bij ons was er één toevallig uit het water gekropen, wat een beest. Vanaf de crocodilefarm terug gelopen, wat was het warm.

Battambang - 12          Battambang - 13          Battambang - 15

1. Harriet:
    11 januari 2016
    Mooi om te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie in het verre oosten. Beetje laat, (maar we zijn net terug uit Zuid Afrika), maar nog een heel goed 2016!
  2. Anja Kobus:
    11 januari 2016
    Een mooie tas van krokodillenleer voor mij gekocht?