Siem Reap

18 januari 2016 - Siem Reap, Cambodja

Dag 133
Eerst nog een ontbijtje genomen in Battambang en om 10 uur de bus gepakt naar Siem Reap. Hier kwamen we rond 2 uur aan. Gelijk op zoek naar een hotelletje. Vanuit daar de stad gaan verkennen. Wat rond gelopen in Pubstreet, hier zitten alle restaurants. Op de toeristische markt, waar je alles kan kopen wat je maar kan bedenken. Daarna een biertje gepakt in het Hard Rock Café. Kunnen we weer één afstrepen van onze lijst.

Siem Reap - 1        Siem Reap - 2        Siem Reap - 4

Dag 134
De wekker hadden we op tijd gezet om naar Angkor te vertrekken, maar wanneer deze afging waren we allebei nog zo kapot, omdat we de nacht amper hadden geslapen, dus besloten om iets langer in bed te blijven liggen. Daarom vandaag nog niet naar Angkor Wat gegaan, maar wat rond gelopen in Siem Reap. Hierbij kwamen we langs de Royal Gardens, waar echt overal trouwfoto's werden gemaakt. Hier hebben we tijdje naar gekeken en toen wilden we gaan mini golfen op een speciale Angkor Wat Mini Golf baan. op verschillende banen was een miniatuur van Angkor gebouwd. Erg leuke baan. Aan het eind had Kenny net gewonnen, maar Femke had één keer een hole-in-one gespeeld, dus die kreeg een gratis blikje soda. In de late middag uitgerust, om zeker morgen naar Angkor Wat te kunnen.

Siem Reap - 5        Siem Reap - 7

Dag 135
Vandaag vroeg opgestaan, fietsen gehuurd, ontbijtje gehaald en op weg naar de tempels van Angkor. We hadden gekozen om de korte route vandaag te gaan afrijden. Eerst was het al een behoorlijk stuk fietsen naar de ingang en dan nog een klein eindje naar het begin van onze route, Angkor Wat. Wat een prachtige tempel is dit, maar wat een volk komt hier naar toe. Nergens liep je alleen overal groepen met mensen. Voor één gedeelte te bekijken moesten we zeker een half uur wachten. Dat was toch heel anders in 2004 Anja, Herman en Hanna! Voor de rest, dit moet je een keer gezien hebben in je leven. Het is echt prachtig. Onze volgende stop waren twee kleine tempels, waar we niet heel veel aandacht aan hebben besteed en toen op weg naar de bekende gate van Angkor Thom. Binnen in Angkor Thom alles bekeken. Ook hier was het nog wel druk, maar een stuk rustiger als Angkor Wat. Angkor Thom bij een andere uitgang weer uitgegaan en daar twee kleinere tempels bekeken. En ja hoor hier waren we eindelijk een keer alleen in een tempel. Dat geeft gelijk een ander beeld. Vanuit daar naar Ta Keo temple. Dit waren vooral veel steile, hoge trappen beklimmen. Vanuit hier kwamen we bij de beroemde Tomb Raider temple, Ta Prohm. De tempel is op veel plekken ingestort en begroeid met bomen, wat een mooi beeld oplevert. Wel jammer van de vele mensen hier en dat je bijna nergens meer naar binnen kon door instortingsgevaar. En elke keer in de rij staan voor de fames kiekjes, natuurlijk hebben wij dat ook gedaan. Hierna waren we er echt wel zat van en hadden we behoorlijk zadelpijn. Gelukkig nog maar 1 tempel te gaan, Bateay Kdei temple. Hier was het gelukkig ook weer rustiger. We hebben nog gestopt bij een groot gegraven meer waar je mooi uitzicht had. Toen besloten terug te gaan naar de stad. Volgende keer toch maar een tuk tuk pakken, alles was verder dan verwacht.

Angkor Tempels Dag 1 - 5          Angkor Tempels Dag 1 - 12          Angkor Tempels Dag 1 - 13          Angkor Tempels Dag 1 - 16          Angkor Tempels Dag 1 - 21          Angkor Tempels Dag 1 - 28          Angkor Tempels Dag 1 - 30

Dag 136
Een dag geen tempels bekijken maar een Khmer Cooking Class gevolgd. Onze klas bestond uit een Amerikaan, een Duitser, een Chinese, en twee uit Hong Kong. We mochten allemaal onze eigen starter en hoofdgerecht kiezen. Het dessert stond vast. Kenny heeft gekozen voor Fried Spring Rolls en Loc Lac met rijst. Femke had Mango Salad en Amok Chicken met rijst. Als dessert hadden we gebakken banaan met wiskey en passionfruit. Eerste met ons alles voorbereid, daarna gekookt en daarna natuurlijk alles opgegeten. De foto's van de gerechten staan op de blog.

Kookcursus Siem Reap - 2          Kookcursus Siem Reap - 3          Kookcursus Siem Reap - 5          Kookcursus Siem Reap - 7

Dag 137
Vandaag was het tijd voor de grote route rond Angkor Tempels, maar dit keer met een tuk tuk. Om negen uur stond de tuk tuk netjes voor ons hotel te wachten, zoals de dag daarvoor afgesproken. Eerst reden we nog langs Angkor Wat en door Angkor Thom in file, ja echt file bij de Angkor tempels, om bij de eerste tempel van vandaag te komen, Preah Khan. Wel een bijzondere en grote tempel, maar behoorlijk druk. De volgende tempel werd alweer een stuk rustiger. Voor de derde tempel moesten we een lange brug nemen naar een eiland toe en daar was de tempel ook omringd door water. Bij de tempel zelf kon je niet komen. de volgende drie tempels waren leuk om te zien, maar leken wel veel op elkaar, dezen waren wel een stuk rustiger dan de andere. Eén hiervan leek erg op de Khmer tempels in Thailand. Daarna hadden we nog 1 te gaan, maar dat was eigenlijk alleen een torentje en dat was het. Daarna heeft onze chauffeur ons weer netjes afgezet bij ons hotel.

Angkor Tempels Dag 2 - 2          Angkor Tempels Dag 2 - 7          Angkor Tempels Dag 2 - 10          Angkor Tempels Dag 2 - 14          Angkor Tempels Dag 2 - 17

Dag 138
Vandaag een rustdag ingepland. Vooral gelezen en alvast Vietnam in grote lijnen uitgestippeld.

Dag 139
Onze laatste dag naar de Angkor Tempels toe, maar dit keer een paar niet in het gebied van Angkor Wat. Dit zijn de Roluos Tempels. Hier op de fiets heen gegaan. Dit was een behoorlijk eind fietsen. De tempels zelf vielen zwaar tegen. Zeker niet de moeite waard om heen te gaan. In de avond nog Mexicaans gegeten.

Angkor Tempels Dag 3 - 2          Siem Reap - 9          Siem Reap - 10

1. Henk:
    18 januari 2016
    Prachtig mooi allemaal en alvast goede reis naar Vietnam