Phnom Penh

21 januari 2016 - Phnom Penh, Cambodja

Dag 140
Vertrokken uit Siem Reap naar Phnom Penh terug, waar we nog tot vrijdag moeten blijven, want dan gaat pas ons Vietnamese Visa in. Om half 10 de bus gepakt en om half vier waren we in Phnom Penh. Tuk tuk gepakt naar een hotel. In de avond wat rond gelopen en een cocktailtje gedronken.

Dag 141
Vandaag heeft Kenny in de ochtend bloed gedoneerd voor Cambodja. Achteraf kreeg die een T-shirt (te klein, Femke haar maat) en verschillend broodjes en drinken. Als cadeautje voor zijn goede daad heeft Kenny van Femke en Vlaamse friet met mayonaise en een blonde Leffe gekregen. In de middag nog bus tickets geregeld voor naar Ho Chi Minh City (Saigon) onze volgende bestemming. In de avond nog wat rond gelopen.

Phnom Penh - 2          Phnom Penh - 3

Dag 142
Onze laatste dag in Cambodja hebben we afgesloten met een bezoek aan de Kingdom Brewery. Dit is een vrij nieuwe brouwerij in Cambodja. Hier hadden we samen met een Amerikaan een rondleiding en hebben zes biertjes met zijn tweeën gekregen. 3 verschillende mochten we proeven, een Pilsener, een dunkel en een chocolade bier. De laatste was onze favoriet. Bier wordt hier in plaats van met gerst van rijst gemaakt. De Amerikaan had een tuk tuk chauffeur in gehuurd en heeft ons een lift gegeven naar ons hotel.