Seminyak & Kuta

7 juli 2016 - Kuta, Indonesië

Dag 302
Eerst een ontbijtje gehad in het hotel, wel iets erg plaatselijk, tofu, rijst en bonen. Naar de bushalte gelopen, waar we werden opgewacht door een persoon die gebeld was door de hoteleigenaren. Deze hield de bus naar Denpasar, Bali aan voor ons en vertelde ons de goede prijs van de bus, hier wordt in de bus nog vaak mee gesjoemeld. De bus kwam snel en deze hadden we voor ons alleen. Hij reed met een noodvaart naar de ferry die we net haalden en de bus paste nog net. De Ferry vertrok en zou er driekwartier over doen, dit verliep jammer genoeg toch anders. Drie uur later legden we eindelijk aan op Bali, we weten niet wat er aan de hand was, alleen dat er geen enkele ferry aanlegde. Vanaf hier was het nog vier uur rijden naar Denpasar, veel files gehad door een Hindoe feest. Hierdoor veel mensen in plaatselijke klederdracht gezien, ook veel mooie rijstvelden gezien wat UNESCO Werelderfgoed is op Bali. In Denpasar een Bemo gepakt naar ons hotel in Seminyak, dit was een half uurtje rijden. Hotel zag er prima uit met zwembad en al.

Dag 303
Vandaag een rustig dagje op de planning. Eerst genoten van een heerlijk ontbijt in het hotel, erg uitgebreid. Na het ontbijt bij de surfshop gekeken voor een surfboard, we hebben meerdere malen gehoord dat dezen veel goedkoper zjin Bali dan in Australië. Hier gaan we eens goed over nadenken. Op het strand hebben we rondgekeken naar surfboard verhuur en een goede gevonden. Deze geregeld voor de volgende dag. Voor de rest in winkeltjes gekeken en nog gezwommen.

Dag 304
Eerst rustig ontbeten en daarna van hotel gewisseld, wel nog steeds in Seminyak. In dit hotel ingecheckt en daarna naar het strand toe om te surfen. We hebben weer een kleiner bord gehuurd dan de vorige keer, dus weer veel gevallen. Bij Femke ging het aardig goed, ze stond alweer snel vaak op het bord, bij Kenny duurde dit iets langer. We hebben in de middag gesurft en tegen de avond aan.

Seminyak - 1          Seminyak - 5

Dag 305
Tweede dag surfen, we hebben terug hetzelfde bord gehuurd. Na het ontbijt gelijk richting de zee gegaan en een uurtje gesurft. Tussen de middag onze was weg gebracht om gewassen te worden. Hier in de buurt geluncht en tegen de avond weer gesurft.

Dag 306
Derde dag surfen voelde Femke zich in de ochtend al niet lekker, maar toch wezen surfen. Kenny ging het super af en had een top ochtend, Femke had de kracht niet om op het bord te staan. In de middag heeft Femke besloten om niet te surfen en dus alleen de was opgehaald. Bij Kenny ging het in de middag slechter met het surfen, door de sterke stroming. Tegen de avond heeft Kenny pizza opgehaald, maar hier heeft Femke niet van genoten want die hing boven de wc.

Seminyak - 6

Dag 307
Vierde dag surfen heeft Femke besloten om wel te gaan kijken naar het surfen van Kenny, maar niet zelf op een bord gestaan. Bij Kenny ging het goed. In de middag hebben we rond gelopen door Seminyak en heeft Femke zomaar 400.000 rupiah (25 euro) op straat gevonden, altijd goed. Onderweg nog de hele serie van Game of Thrones op DVD gekocht voor 100.000 rupiah, hebben we de komende tijd wat te doen. In de avond van ons gevonden geld heerlijk uit eten gegaan bij een Italiaan en een cocktailtje gedronken.

Seminyak - 7          Seminyak - 8          Seminyak - 9

Dag 308
Deze dag hebben we gewisseld van dorp. We hebben ons verplaatst van Seminyak naar Kuta. Hiervoor hebben we een taxi gepakt. Binnen een half uur stonden we in Kuta. Hier hadden we een hotel geboekt, en dit was totaal niet zoals op Booking.com stond omschreven. Het begon al met we hebben geen WiFi, daar kunnen we nog mee leven. Het zwembad klopte wel zoals op het internet stond, maar de kamer totaal niet en we kregen opeens geen ontbijt. Wij klagen natuurlijk dat we dan dit geld niet wilden betalen en hij haalde de helft van de prijs af. Verder leek het of die ons weg wilden hebben, maar op dit moment zit zo goed als elk hotel vol dus kunnen wij niet veel anders dan hier blijven. In de avond kwamen we er achter waarom ze ons weg wilden, het was blijkbaar overboekt en nu moesten locals kamers delen, maar dat is niet ons probleem. Dit dorp vinden we al snel minder aangenaam en minder gezellig dan Seminyak. In de avond een restaurant opgezocht met WiFi voor een hotel te boeken in Dili en een hotel te boeken in Seminyak, als we terug komen naar Bali.

Kuta - 1

Dag 309
Eigenlijk wilden we gaan surfen vandaag, maar hadden we toch niet veel zin in, dus hebben we wat gezwommen in het zwembad en gedoucht bij het zwembad, want deze douche is beter dan op onze kamer. In de avond de bekende winkelstraat in Kuta af gewandeld.

Dag 310
In de ochtend op naar het strand om te surfen, hier aangekomen is het wind stil en geen golf te bekennen, alleen heel veel surfers die liggen te dobberen op het water. Weer een dag om niet te gaan surfen, dus niet veel anders gedaan dan de dag ervoor, wat gezwommen en nog wat rond gewandeld. In de avond ons voorbereid op onze reis van morgen naar Oost-Timor toe, het laatste land van Zuidoost-Azië die wij gaan bezoeken. Alle elf de landen hebben we dan gehad. Na 14 dagen in Oost-Timor te zijn geweest vliegen we terug naar Bali om Bali en Lombok te gaan bekijken, om uiteindelijk onze laatste twee weken in Azië samen met Nikie, Kristof, Esther en Bernadette door te brengen in Bali. We kijken uit naar onze laatste weken in Azië.

1. Anja Kobus:
    7 juli 2016
    Goede reis naar Oost Timor en veel plezier daar!