Prachuap Khiri Khan

27 oktober 2015 - Bangkok, Thailand

Dag 51
De dag vroeg begonnen. Om 6 uur opgestaan en de half 8 bus richting Phun Phin genomen, waar het treinstation van Surat Thani is. Hier kwamen we goed op tijd aan voor de half twee trein naar Chumphon. Hier hebben we wat gegeten bij foodcounter en daarna gewacht op het station. Om half 2 kwam de trein niet op dagen en bleek deze een vertraging van maar liefst3 uur te hebben. Om half vijf kwam de trein eindelijk en hebben we de drie uur durende rit bijna geheel in het donker kunnen afleggen, want het licht deed het natuurlijk niet in onze coupé. Tijdens de rit werd Femke misselijker en misselijker, dit vonden we al geen goed teken. In Chumphon naar het hotel gelopen en Femke direct op bed en Kenny achter eten aan. Vanaf toen Kenny terug kwam heeft Femke de gehele nacht regelmatig naar het toilet kunnen rennen, want het kwam er van alle kanten uit. Dus wanneer je voedselvergiftiging wil oplopen moet je zeker kip met knoflook bestellen bij de foodcounter in Phun Phin. Het was daar in tegen wel erg lekker.

Dag 52
Van een nacht geen slaap en in de ochtend nog steeds zo ziek als een hond hebben we besloten om nog een dag in Chumphon te blijven. Eigenlijk de hele dag op bed blijven liggen. Kenny kon in de stad verder ook niks doen, want in Chumphon is dus echt niks te zien of te doen. In de avond bij de KFC gegeten, Femke droge rijst met sla en wortel en Kenny lekkere frietjes met kip.

Dag 53
Het was nog niet helemaal over, maar toch met de zeven uur trein vertrokken uit Chumphon. Femke had genoeg medicijnen geslikt en gelukkig niet naar de wc gehoeven in de trein. In Prachuap Khiri Khan zijn we de trein uitgestapt. Hier een leuke Homestay gevonden, waar je ook in de gezamenlijke keuken mocht koken. In het stadje wat rondgekeken waar we eten konden kopen. Daarna moest Femke weer een tijdje op bed liggen, want ze kreeg geen hap door haar keel en werd dus slapper en slapper. Rond vijf uur eten gekocht op de markt, 1 kilo aardapplen, 1 grote wortel en 1 ui voor 50 Bath (1,25 €). Bij de supermarkt nog voor 50 Bath gehakt gekocht. Hier hebben we daarna Belgische/Nederlandse kost van gemaakt. Alleen ook dit keer kreeg Femke weer niks naar binnen. Na het eten nog naar de avond markt gelopen. Was erg gezellig. We zijn hier niet te lang geweest, want Femke werd weer niet goed.

Prachuap Khiri Khan - 1          Prachuap Khiri Khan - 2

Dag 54
Deze dag is super goed voor Femke begonnen. Weer helemaal beter en eetlust terug, maar nu heeft Kenny reizigersdiarree opgelopen, waarschijnlijk van een Slushpuppy op de nachtmarkt. Wat zijn we toch een geweldig koppel. Er zat niets anders op dan vandaag alweer op hotel te blijven.

Prachuap Khiri Khan - 4          Prachuap Khiri Khan - 5

Dag 55
Vandaag was het nog niet 100% beter, maar we hadden geen zin om nog een dag op de kamer te blijven dus besloten we om een scooter te huren. Hiermee zijn we naar het Waghor Aquarium gereden. Dit begon allemaal heel interessant met verschillende vissen en mooie aquaria. Op een gegeven moment zagen we dat een bassin aankwam waar je langs verschillende lagen ging lopen. Daar aangekomen waren ze deze aan het repareren. Toen dachten we gelukkig is er ook nog een tunnel, bleek deze ook te worden hersteld. Over het algemeen was het een leuk aquarium. Daarna wilden we naar Ao Manao. Dit ligt op een militairr terrein. Het strand was niet geweldig mooi, maar wel een erg mooie baai. En het zal zeker tof zijn op zo'n locatie militair te zijn. De dag hebben we afgesloten bij een Italiaans restaurant, om op krachten te komen.

Waghor Aquarium - 1          Ao Manao - 2

Dag 56
Onze laatste dag in Thailand is begonnen. Om 10 uur de trein naar Bangkok gepakt, wat een rit van ongeveer 6 uur zo duren. Hier aangekomen op het station moesten we de boot pakken om naar het centraal station te komen. Hier bij hetzelfde hotel geslapen als eerder, zodat we de volgende dag makkelijk bij de airport kunnen komen. We vertrekken om half 12 uit Bangkok naar Yangon (Myanmar). Goodbye Thailand, see you soon.