Phang-Nga

21 oktober 2015 - Phangnga, Thailand

Dag 48
Uitgecheckt in het hotel en een tuk tuk gepakt naar busstation om een minibus naar Phang-Nga te pakken. Hier werden we ergens buiten het dorp uit de bus gegooid terwijl wij uitdrukkelijk hadden gevraagd om het busstation. Wij ons kwaad maken op de buschauffeur, maar die gooide onze tassen al op straat dus we moesten wel van de bus af. Kwamen we hier ook nog midden in het Vegetarian Festival terecht, met dezelfde bloedige bedoelingen als in Krabi. Dus tussen de festival gekken heen gelopen op zoek naar een geusthouse. Eentje gevonden die eigenlijk wel boven ons budget zat, maar eigenlijk hadden we het wel gehad voor vandaag en we wouden we wel wat meer luxe hebben voor een keer. In de middag wat rond gelopen in het stadje, maar hier is niet veel te zien. Ook hebben we een boot trip in Ao Phang-Nga National Park geregeld voor de opvolgende dag. Ook dit is hier vrij prijzig. Het noorden van Thailand is veel voordeliger om rond te reizen, maar je wil natuurlijk ook wat gezien hebben.

Dag 49
Na het ontbijt in het hotel werden we opgehaald door een minivan die ons naar een longtailboot bracht. Met deze longtailboot hebben we het Ao Phang-Nga Marine National Park bezocht. Het eerste gedeelte van de boottocht zijn we door een mangrove gevaren en hebben we een grot bezocht. In de mangrove waren een soort grappige beestjes die eruit zagen als halve vissen, halve salamanders. Na de mangrove zijn we een drijvend (islamitisch) dorpje tegen gekomen wat we later die dag nog zouden bezoeken. Kort voor de middag hebben we nog twee grotten bezocht waarna we naar een strand zijn gevaren waar we een heerlijk middagmaal hebben verorbert en wat fruit hebben gegeten. Na de middag stond dan de topattractie van de dag op het programma, een bezoek aan de legendarische James Bond Island. Jammer genoeg is dit zo toeristisch geworden dat je er niet echt meer van kan genieten. Van hieruit zijn we naar het dorpje gevaren waarna we terug gekeerd zijn naar het hotel.

Lopende vis          Ao Phang-Nga Marine National Park - 8         Ao Phang-Nga Marine National Park - 11          Ao Phang-Nga Marine National Park - 13          James Bond Island - 5

Dag 50
Vandaag hebben we een brommertje gehuurd, om de omgeving van Phang-Nga te verkennen. We zijn begonnen bij Somdej Pra Srinakarin Park. We hadden gelezen en gehoord dat dit een mooi park moest zijn. Toen we er aankwamen zagen we het al, vervallen en smerig. Dit moet vroeger echt iets prachtig zijn geweest, maar ze hebben het totaal laten vergaan. Dit is erg jammer en je ziet dit jammer genoeg veel in Thailand gebeuren. Onze tweede stop was Suwan Khuha cave (Monkey Cave). Dit is een tempel gebouwd in een grot waar veel apen omheen hangen. Bijzonder om te zien, maar geen aanrader. Onze derde stop was ThamTapan Tampel. Dit is de raarste tempel die we tot nu toe hebben gezien. Eerst kon je door een draak heen lopen, waar je uiteindelijk bij allemaal beelden uitkomt. Deze beelden toonden allemaal martelwerktuigen en beelden martelhandelingen uit. Ook zeker geen aanrader om te bezoeken. Onze laatste stop was Sanang Manora Forest Park. Hier kon je een trail van 2 km langs de waterval lopen. De waterval had al veel van de trail overgenomen en we moesten dus vaak door de waterval heen lopen. Op een bepaald moment was het iets te diep om door de waterval heen te lopen, dus zijn we terug gelopen. Bij deze trail kreeg je erg een jungle gevoel door de planten en de bomen. De terug weg naar het hotel nog aangevallen door een slang die de weg zou over steken en wij hebben hem pas op het laatste moment gezien. Gelukkig niemand gebeten en we hebben ook niet kunnen zien welke slang het was. Bij het busstation nog gekeken welke bus we morgen kunnen nemen naar Surat Thani toe, dit wordt vroeg op staan voor de 7.30 bus. Bij het hotel aangekomen begon onze brommer te roken. De schoonmaakster van het hotel kwam ons gelijk te hulp en zag wat er aan de hand was. We konden er niet meer verder mee, omdat hij olie lekte. Bij de verhuurder de brommer terug gegeven, maar hij was al dicht. Daarom de verhuurden gebeld, ze kwamen direct en maakten gelukkig nergens een probleem van.

Brommer - 1          Somdej Pra Srinakarin Park          Suwan Khuha Cave - 3          Sanang Manora Forest Park - 3          Brommer - 2

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bernadette:
    Avontuurlijk!
  2. Henk:
    21 oktober 2015
    Mooie verhalen en leuke foto's
  3. Anja Kobus:
    Stoer zeg die brommer.
  4. Marina:
    21 oktober 2015
    Blijkbaar amuseren jullie je ? Kenny mss op zoek naar een scheerapparaat ?