Krabi

18 oktober 2015 - Krabi, Thailand

Dag 45
Na een lange nacht, met weinig slaap op de nachtboot, in Surat Thani aangekomen. Hier stond een tuk-tuk op ons te wachten om ons naar de bus te brengen, er was alleen een probleem. In de tuk-tuk was er plaats voor 8 personen en we moesten er met twaalf in, dus koffers op het dak en mensen op elkaar gepropt en nog één hangend persoon achteraan. Zo kennen we Thailand weer. Bij de bus moesten we een uurtje wachten en vandaar met een volgepropte minivan op weg naar Krabi. In Krabi aangekomen opzoek naar een hotel. Het hotel dat we wouden was aan het renoveren, de volgende was dicht en die daarna te duur. Uiteindelijk één gevonden die ons aanstond. Hier moesten we tien minuten wachten tot de kamer klaar was, alleen toen begon de hel voor Kenny. Zijn rug begon verschrikkelijk pijn te doen en te jeuken. Hij had het gevoel dat allemaal beestjes op zijn rug zaten, dus gelijk onder de douche, dit hielp. Even Krabi in geweest om te eten alleen na het eten werd het bij Kenny alleen maar erger, terug naar het hotel en weer onder de douche. We wisten inmiddels al dat Kenny verbrand was door het snorkelen op zijn rug. Op het internet gekeken wat allemaal kon helpen, veel hier van geprobeerd maar niks hielp. Uiteindelijk besloten om op zoek naar een dokter te gaan. Wij zijn de eerste de beste kliniek ingegaan die we tegen kwamen en toevallig was dit een huidkliniek. Hij werd gelijk geholpen voor een behandeling. Dit hielp goed en hij kreeg ook nog medicijnen mee voor de volgende dagen. Toen we het ziekenhuis uit kwamen was net het Vegetarian Festival begonnen. We dachten dat is wel even leuk om te zien. Het begon allemaal met Chinees vuurwerk, waar Chinese boeddhisten op dansten. Tot zover alles nog oké en toen begon het zieke gedeelte. Allemaal mensen met bijlen en messen verminkten zichzelf op straat en er liepen mensen rond met staven of messen door hun wangen gestoken. Toen we dit zagen hebben we besloten om niet meer te gaan kijken en terug naar het hotel te gaan. Foto's hebben we hier dus ook zeker niet van gemaakt (de geïnteresseerden moeten maar eens vegetarisch festival Krabi googelen) . In de avond nog de tempel van Krabi bekeken en gegeten bij de night market.

Krabi - 1          Krabi - 3          Ziekenhuis          Vegetarian Festival

Dag 46
Met de rug van Kenny gaat het vandaag al een stuk beter, dus hebben we besloten om naar de trappentempel (Wat Tham Seua) te gaan. Dit ligt ongeveer 20 minuten rijden van Krabi. De trap bestaat uit 1237 treden, ook waren dit niet helemaal normale treden. Er waren erg hoge treden bij. De weg naar de top was erg zwaar (misschien iets onderschat) en we waren blij dat we niet de enige waren die het zwaar hadden. We waren blij dat we de top hadden bereikt, want het was ook nog eens en bloedhete dag. Het uitzicht was prachtig. Je kon vanaf hier karst gebergte, Krabi en de zee zien. Naar beneden lopen beviel ons een stuk beter, maar we waren kapot van de tocht. We moesten op zoek naar de bus, alleen stonden blijkbaar aan de verkeerde weg te wachten. Gelukkig kwam er een hulpvaardige Thai aan met zijn brommer die ons naar de goede weg wou voeren, dus wij beiden achter op bij de man met zijn brommer. Bij de grote weg snel de bus gevonden, terug in Krabi rustig aan gedaan en in de avond op de night market gegeten.

Wat Tham Seua - 2          Wat Tham Seua - 5          Wat Tham Seua - 8          Wat Tham Seua - 9

Dag 47
Vandaag naar het strand van Ao Nang geweest. Hier hebben we wat rondgelopen en iets gegeten. Het was een erg mooi strand, maar omdat we nog met Kenny zijn rug zaten konden we niet gaan zwemmen en verveelden we ons snel. Er was veel dicht door het laagseizoen. In de middag wouden we nog naar Koh Klang een Islamitisch eiland voor Krabi, maar ze wouden dat wij het dubbele gingen betalen voor de ferry dan de plaatselijke bevolking, dus hebben wij gezegd dat we niet heen gingen. In de avond alweer gegeten op de night market.

Ao Nang - 1          Ao Nang - 2          Ao Nang - 3          Ao Nang - 5

1. Bernadette:
    18 oktober 2015
    Prachtige foto's !! Doe zo voort:-)
  2. Marina:
    19 oktober 2015
    prachtige reis toch en van harte beterschap kenny
  3. Kenny & Femke:
    20 oktober 2015
    Marina, Bedankt gaat gelukkig alweer een stuk beter met mij.