Pai

24 november 2015 - Chiang Rai, Thailand

Dag 80
Na het ontbijt werden we om negen uur opgehaald door de shared taxi bij het hotel. De rit tot de grens duurde ongeveer 3 uur. Bij de vriendschapsbrug werden we afgezet, waar we in het toeristen kantoortje van Burma moesten wachten om het land uit te gaan. Hier was het erg klein en super druk. Lopend over de brug gegaan en aan de andere kant ons aangemeld voor een visum van Thailand van 15 dagen. daarna tuk-tuk gepakt naar busstation, waar we een minivan naar Tak hebben gepakt. Het ging er weer allemaal lekker hectisch aan toe, zoals we van Thailand gewend zijn. In Tak aangekomen konden we de vijf uur bus pakken naar Chiang Mai, dus we hoefden maar een uurtje te wachten. In de tussentijd onze laatste maaltijd met Frans-Nederlands koppel genuttigd en afscheid genomen van elkaar. Dus bus naar Chiang Mai was super luxe. Om negen uur kwamen we aan in Chiang Mai, waar we een Macdonalds zagen. Dat mag wel na een maand Myanmar, na het eten een tuk-tuk gepakt naar het hotel waar we elke keer als we in Chiang Mai in zitten. Na deze lange reis dag goed geslapen.

Dag 81
Redelijk uit geslapen en daarna minivan naar Pai in het hotel geregeld. Deze zouden ons om 10 uur komen ophalen, maar dit was natuurlijk om kwart voor 11. De rit was ongeveer 4 uur, maar super gezellig met de Nederlander die we hadden ontmoet op de bus. In Pai aangekomen opzoek naar een hotel en al snel een leuk hutje gevonden. Tegenover het hotel ook de was laten doen, want dat kon niet zo makkelijk in Myanmar. In het dorpje wat rond gelopen en wat gegeten. Jammer genoeg werd Kenny misselijk en een beetje ziekjes, dus zijn we in de avond in ons hutje gebleven.

Pai - 1

Dag 82
Deze ochtend een heerlijk ontbijtje genomen in een restaurantje en toen op weg naar ons resort voor 2 dagen. Onze kamer was nog niet klaar, maar in de tussentijd konden wij aan het zwembad liggen. Hier tussen de middag lekker gegeten en een gin tonic gehad. Verder nog in het centrum een bus ticket geregeld naar Chiang Rai toe. In de avond nog met een Nederlander wat cocktails gedronken.

Pai - 2          Pai - 3

Dag 83
Eerst heerlijk uit geslapen en daarna ontbijtje in het resort genuttigd. Om twaalf uur hadden we een twee uur durende Thaise massage geregeld. Heerlijk ontspannend. Daarna een heerlijke salade gegeten en Kenny had als verrassing voor Femke haar verjaardag dat ze een manicure kreeg. In de avond nog een cocktailtje gedronken bij het zwembad en biefstuk gegeten in het centrum, waar we ook nog bij een barretje een bucket cocktail hebben gehad. Genoeg verwent vandaag.

Pai - 4          Pai - 5          Pai - 6

Dag 84
Hieperdepiep hoera voor Femke! We dachten dat we weer een heerlijk ontbijt gingen krijgen, maar dat viel even tegen. twee uur lang heeft Kenny er op gewacht, maar niemand van het hotel gevonden. Uiteindelijk om 11 uur iemand gevonden. Hier wat van gezegd en korting geëist, deze ook gekregen. Om Twaalf uur nog wat gegeten in het centrum. Om twee uur kunnen we de bus naar Chiang Rai pakken, waar we rond 8 uur zullen aankomen. Hier al wel een hotelkamer geboekt.

1. Anja Kobus:
    24 november 2015
    Gefeliciteerd Femke, en wat een verwennerij! Dikke kus voor jullie en geniet van alles.
  2. Harriet:
    24 november 2015
    Femke, van harte gefeliciteerd! Wat lekker zeg: jarig zijn in zo'n mooie omgeving. Fijne dag samen.
  3. Henk Kobus:
    Gefeliciteerd Femke.

Wat een leuke reis en leuk dat we je kunnen volgen.
    Gelukkig ben ik nog op tijd, want daar ben je al bijna niet meer jarig nat.
  4. Norbert Piryns:
    24 november 2015
    gelukkige verjaardag Femke geniet er maar van
  5. Haayer:
    Vanharte gefeliciteerd, Femke.
    En geniet van je toch wel bijzondere verjaardag.
    Groetjes
  6. Marina:
    26 november 2015
    Gelukkige verjaardag en Kenny, verzorg je