Mandalay

3 november 2015 - Mandalay, Myanmar

Dag 61
Deze dag moesten we vroeg op staan om een taxi naar het busstation te pakken. Gelukkig waren we te vroeg voor het ontbijt in het hotel (Deze was echt niet te eten). Op het busstation moet je inchecken bij het kantoortje van de busmaatschappij. De bus was gelukkig erg luxe met lekker zittende stoelen. Onderweg stopten we een keer aan een groot wegrestaurant. Voor de rest als je na de wc moest stopte de bus aan de kant van de weg en moest je daar gewoon je broek naar beneden trekken en plassen. Rond 6 uur kwamen we aan in Mandalay, waar we een taxi hebben gepakt naar het Guesthouse. Dit was echt een dodemans rit. Onze taxichauffeur reed als een gek door de straten en zat de helft van de tijd gewoon op zijn telefoon te kijken. In de avond hebben we wat rondgelopen door de stad op zoek naar een restaurant. We hebben heerlijk Thais gegeten en kregen nog Mandalay Rum en een ijsje van de zaak.

Dag 62
De dag begonnen met een redelijk uitgebreid ontbijt in het hotel. Gebakken ei, brood, jam, meloen, bananen en thee. Daarna een fiets gehuurd bij het hotel en op weg na de U Bein Bridge. Dit is de grootste teak houten voetgangersbrug in de wereld. Deze ligt ongeveer 8 km buiten de stad. De weg er heen was erg hectisch, overal getoeter en verkeer rond je heen. Je bent hier de zwakste weggebruiker en krijgt nergens voorrang. Gelukkig was het vandaag een frisse dag, dus ideaal om te fietsen. In Mandalay hebben we een fietsroute gevolgd, langs verschillende hoogtepunten. Wat erg mooi hier aan is, is dat je door kleine straatjes fietst. We zijn geeindigd bij een hotel die zijn eigen 360° skybar heeft met uitzicht over de hele stad. Dit was dus maar vijf verdiepingen hoog, maar wel een prachtig uitzicht over de stad. Hier hebben we een pintje gedronken. Ook zag je vanaf hier de Mandalay Hill. Eigenlijk wilden we die eerst nog beklimmen, maar ons toch bedacht toen we zagen hoe hoog deze was. Toen hebben we maar besloten om naar een winkelcentrum te gaan. Dit was een prachtig groot nieuw winkelcentrum, maar we denken dat ze nog wachten op de grote merken om hier te gaan zitten, want er was nog veel leeg. Enkele grote namen zaten er al, zoals bijvoorbeeld Adidas. In het donker zijn we terug naar het hotel gereden via het fort. In het donker is het hier nog gevaarlijker om te rijden dan overdag. Bij het hotel een bus ticket geregeld voor de Bus naar Hsipaw toe. Natuurlijk nog tot 12 uur gewacht om Kenny's 27ste verjaardag te vieren.

U Bein's Bridge - 1          U Bein's Bridge - 3          U Bein's Bridge - 6          Mandalay - 1          Mandalay - 4

1. Anja Kobus:
    3 november 2015
    Weer heel wat beleefd, leuk!
  2. Norbert Piryns:
    3 november 2015
    een heel gelukkige verjaardag van ons
  3. Tante Liliane:
    een gelukkige verjaardag Kenny
  4. Alex:
    Happy B-day Kenny ;)
  5. Nikie:
    5 november 2015
    Happy Birthday Broer! Jou verjaardag zag er alvast weer spectaculair uit, geniet er met volle teugen van!
    dikke kus van esi, liefs Nikie