Hsipaw

7 november 2015 - Bagan, Myanmar

Dag 63
Happy Birthday to Kenny! Bij het ontbijt had Femke natuurlijk een stukje taart geregeld, er waren slingertjes en kleine cadeautjes uit Myanmar. In de ochtend ook gebeld voor een hotel in Hsipaw. Tot twaalf uur konden we op de kamer blijven en daarna nog even wachten bij de receptie. Hier zaten toevallig twee Nederlanders die ook naar Hsipaw gingen, maar dan met een shared taxi. Hier een tijdje mee gepraat en afgesproken dat we in de avond samen wat gingen drinken. Van het hotel hebben we een taxi gepakt naar het kantoortje van de busmaatschappij. Hier moesten we even wachten en toen werden we in een soort vrachtwagen gepropt met heel veel spullen er bij in. Dit was en korte maar verschrikkelijke rit. Bij het busstation stond de bus al klaar. De rit naar Hsipaw was erg hobbelig. Femke wordt eigenlijk nooit ziek in een bus, maar nu was het heel erg. Rond 8 uur kwamen we aan in het dorp en we werden opgepikt door het hotel. Hier gelijk een trekking voor de volgende dag geregeld. Daarna nog wat hapjes en een biertje met de Nederlanders genomen. Toen we naar bed gingen heeft Femke er alles weer uitgekotst.

Dag 64
De nacht was verder prima, maar ook in de ochtend voelde ze zich niet lekker. Dit tegen de gids gezegd en gevraagd of het wel verstandig was om mee te gaan. Deze gaf aan dat Femke het gewoon moest proberen, en als het niet lukte kon hij transport regelen. We vertrokken met wandelen vanaf het hotel met als eerste stoppunt een rijst noedels fabriek. Hier worden dus noedels gemaakt voor over de hele wereld. Soms kan je beter niet weten hoe dat wordt gemaakt. Vanaf hier was het twee uur lopen naar de eerste stop toe. Jammer genoeg was het heel erg warm en bergopwaarts. Hierdoor moest Femke weer overgeven. De gids heeft toen een brommer geregeld naar het slaapdorp toe en de rest ging gewoon door met de trekking. Ook de brommer rit was een ervaring. Langs modderige kleine weggetjes de berg op. Hier werd Femke hartelijk ontvangen door de familie van de gids. Bed was klaargemaakt, lunch stond klaar. Heel lief allemaal. De trekking was veel bergop, maar Kenny heeft veel plezier gehad met een Duitse en Nederlandse jongen. Rond vier uur kwamen ze in het slaapdorp aan. Hier wat gerust en toen een rondleiding door het dorp gehad. In de avond zijn we hier naar een traditioneel Shan feest geweest wat één keer per jaar wordt gevierd. Hier werd op een traditionele manier gedanst, best wel leuk en uniek om dit eens mee te maken.

Trekking Hsipaw - 1          Trekking Hsipaw - 7          Trekking Hsipaw - 8          Trekking Hsipaw - 9         Trekking Hsipaw - 11          Trekking Hsipaw - 16

Dag 65
Vandaag voelde Femke zich gelukkig alweer veel beter, samen nog even in het zonnetje genoten terwijl de rest van de groep zachtjes aan boven water kwamen. Vandaag vooral veel naar beneden gewandeld met prachtige vergezichten van valleien en velden. In de vroege middag terug aangekomen bij het hotel en iets gegeten in een bbq-restaurant. 's Avonds samen met de mensen van de groep nog iets gegeten en wat pintjes gedronken.

1. Vicky Piryns:
    7 november 2015
    Zo benieuwd hoe noedels gemaakt worde
  2. Bernadette:
    7 november 2015
    Spijtig dat Femke ziek was. De wegen zijn daar idd een hel.
    Kenny ik heb heel slecht internet in Gambia. Kan je moeilijk bereiken. Hier is mijn Gambiaans nr voor noodgevallen : +2207997957. Het is op mijn oude gsm dus geen whatsapp.

Groetjes
    Mama
  3. Marina:
    8 november 2015
    Ocharme, alleszins voorzichtig zijn met wat je eet , veel beterschap en sterkte ☺️