Ayutthaya

19 september 2015 - Ayuthaya, Thailand

Dag 16
Om 8 uur door de eigenaar van het hostel naar het busstation gebracht, hierna een minivan genomen die ons naar treinstation van Khorat bracht. Bij het treinstation stopte de touristpolice en begonnen deze allemaal foto's van ons te maken, we lijken wel beroemd. De treinrit duurde ongeveer 3 uur, in Ayutthaya aan gekomen hebben we van het station de ferry gepakt naar de stad en hier opzoek gegaan naar het Hotel Tony's Place. Hier een kamer genomen en hup het zwembad in, dit was wel een keer lekker na zo'n lange reis. In de avond gegeten op de nightmarket.

Hotel Ayutthaya - 1          Hotel Ayutthaya - 2

Dag 17
Deze ochtend een fiets gehuurd en op weg gegaan. Ayutthaya bestaat uit een eiland, vandaag zijn we de tempels gaan bekijken die van het eiland af waren. Vooral veel gewoon met de fiets voor bij gereden, maar bij een aantal gestopt en bekeken. Allereerst Wat Choeng Tum, hier is vooral de grote stoepa van overgebleven. Stop twee was Wat Phu Khao Thong & King Naresuen Monument. De stoepa konden we tot boven beklimmen, door dat deze vrij hoog was hadden we vanaf hier een mooi uitzicht. Stop 3 was Wat Lokayasutharam, dit is en gigantische liggende boeddha. Stop 4 was Wat Chaiwatthanaram, hier van was nog een hele tempel over met veel kapotte boeddha beelden, hier wat rond gelopen. De laatste stop was Wat Phanan Choeng, om de Wat te bereiken moesten we het water oversteken met een ferry. Dit is en Chinese tempel met een gigantische gouden boeddha. Vanaf hier met de fiets terug naar hotel gereden en even het zwembad ingedoken na zo'n warme dag. Om 5 uur konden we Alex ophalen van het station. In de avond hebben de mannen nog wat gezwommen en daarna met zijn drieën nog een pintje gepakt.

Wat Choeng Tum          King Naresuen Monument          Wat Phu Khao Thong - 2          Wat Lokayasutharam          Wat Chaiwatthanaram - 1          Wat Phanan Choeng - 1          Aankomst Alex - 2

Dag 18
Vandaag naar historisch Ayutthaya gefietst. Hier begonnen bij Wat Ratburana, deze stond jammer genoeg in de steigers, dus hier ook niet naar binnen gegaan. Daarna doorgelopen naar Wat Phra Mahathat, deze wel bekeken. In deze tempel is het bekende boeddha hoofd in een boom gegroeid, voor de rest is in deze tempel veel kapot en staat niet veel meer omhoog. Vanaf hier naar Wat Phra Ram gefietst, de prang in deze tempel is nog vrij heel en mooi. Daarna naar Toeristen centrum toe gefietst, hier ook het museum van beken, dit gaat voornamelijk over wat allemaal te zien is in Ayutthaya en wat de plaatselijke recepten zijn. Vanaf het toeristen centrum zijn we naar de bekendste tempel van de stad gegaan, Wat Phra Si Sanphet, hier zijn de drie hoofd stoepa's nog van over. Dit was erg indrukwekkend om te zien. Voor het eten nog snel een duik genomen in het zwembad, vanavond heerlijk gegeten op de nightmarket.

Wat Phra Mahathat - 3          Wat Phra Ram - 3          Wat Phra Si Sanphet - 2          Wat Phra Si Sanphet - 3

1. Harriet:
    20 september 2015
    Het lijkt erop dat je nu mooi weer hebt. Klopt dat? Ik zie mooie blauwe luchten op de foto's. Heb je zeker de regen naar ons gestuurd. Het is hier vandaag vies weer.
  2. Kenny & Femke:
    20 september 2015
    Het is nu echt heerlijk weer elke dag zon eindelijk. Hopelijk dat het nu een tijdje aanhoudt.