Chiang Mai

29 september 2015 - Chiang Mai, Thailand

Dag 23
Tegen de middag hebben we de lokale trein naar Chiang Mai gepakt, de rit duurde ongeveer twee uur. Op het station van Chiang Mai gelijk de nacht treintickets naar Bangkok geregeld voor 29 september. Vanaf het station een tuk tuk gepakt naar de hotelwijk toe, hier een hotel uitgezocht voor twee nachten. Naar het inchecken zijn we gelijk vertrokken om een driedaagse trekking te regelen. Vanaf daar naar de nightmarket gelopen, onderweg kwamen we nog een tempel tegen die we hebben bekeken. Op de nightmarket hebben we wat rondgelopen en hebben we nog iets gegeten in de avond.

Chiang Mai - 1

Dag 24
In de ochtend wouden we naar de Doi Suthep tempel vertrekken, gelukkig vertelde een Amerikaan die ook in ons hotel zat, dat we naar een bepaalde plek in de stad moesten gaan en daar stonden de goedkope tuk tuk bussen die ons naar de tempel konden brengen. Bij de tempel was het verschrikkelijk druk. Ook stonden hier behoorlijk wat verkoopkraampjes om de tempel heen. Met dezelfde tuk tuk bus terug naar Chiang Mai gegaan, hier wat gegeten en de stad bezichtigd. Een aantal tempels bezocht, maar dit steekt behoorkijk tegen. Kenny en Femke hebben 's avonds heerlijk Mexicaans gegeten (een keer wat anders). Na het eten nog wat op de night market rondgelopen.

Doi Suthep - 1          Doi Suthep - 2          Doi Suthep - 8

Dag 25
Eerst dag van onze driedaagse trekking. We hebben eerst stevig ontbeten in het hotel en daarna werden we opgehaald door een jeep. We zijn eerst naar een ochtend markt gereden waar eten voor ons werd ingeslagen en waar wij nog drinken konden kopen. Daarna reden we verder naar een olifantenkamp. Hier gingen we een uur op een olifant rijden. Dit is eigenlijk vrij zielig, want veel olifanten worden hiervoor mishandeld, degene waar wij mee moesten had gelukkig geen stok met een haak er op en ook hadden de olifanten geen wonden. Toch voelden wij ons hier niet goed bij, na de rit gingen we verder met de jeep en haalden we onze twee gidsen op. Even verder werden we afgezet bij het begin van onze trekking, na een half uurtje gelopen te hebben kwamen we bij de lunchstop aan. Dit was aan de voet van een waterval, waar we ook nog konden zwemmen. Een heerlijke watervalmassage gehad. Vanaf de lunchplek moesten we nog een drie uur bergopwaarts lopen naar onze slaapplek. Naar een half uur kon Alex niet meer, maar hij had niet vel keus en moest verder. Bij een drinkpauze stond een man met een brommer, de gidsen stelden Alex voor om met de brommer verder te gaan naar het dorp en dan konden wij te voet verder. Alex is hier mee ingestemd en we konden terug verder wandelen. De trekking was voornamelijk door het bos en langs rijsvelden. Bij het dorp aangekomen werd er heerlijk voor ons gekookt, ook konden we een kijkje nemen in het dorp. De mensen leven hier nog zonder elektriciteit, maar zien er erg gelukkig uit. 's Avonds werden we nog geëntertaind met muziek en spelletjes. Deze nacht hebben we geslapen onder een klamboe op de houten vloer.

Trekking - 3          Trekking - 7          Trekking - 8          Trekking - 11          Trekking - 9          Trekking - 12

Dag 26
Vandaag werd een lange dag wandelen. Alex heeft gekozen voor de korte route van anderhalf uur en wij de lange route van een vijftal uur. Aan het einde van de dag kwamen we aan bij een watervalkamp, waar we ook konden slapen. Een duik genomen in de waterval en gegeten. 's Avonds met één van onze gidsen een filmpje gekeken op onze tablet en nog een kampvuur gemaakt. Toen we lagen te slapen knalde rond 12 uur de donder los. De regen kwam met bakken de lucht uit.

Trekking - 14          Trekking - 15          Trekking - 17

Dag 27
Op de Laatste dag van de trekking was het goed te zien dat het gestormd had, de waterval was twee keer zo wild geworden. Na het ontbijt moesten we ongeveer 2,5 uur wandelen naar de lunchplek. Na de lunch hebben we afscheid genomen van onze gidsen en werden we opgehaald door een jeep die ons naar het bamboe raften bracht. Samen met twee Italiaanse vrouwen gingen we raften. Erg nat zijn we hier niet van geworden, maar het was op zich wel leuk. Na het raften moesten de twee Italiaanse vrouwen nog een tempel zien, dus werden wij verplicht om mee te gaan, maar blijkbaar waren zij behoorlijk opgelicht met hun trekking, want ze hebben niks gedaan wat in de folder stond en ook dit weer niet, daarna bracht de jeep ons terug naar Chiang Mai en zijn we terug naar hetzelfde hotel gegaan voor één overnachting.

Trekking - 18

Dag 28
De laatste dag in Chiang Mai hebben we uitgeslapen en hebben Kenny en Femke een Thaise massage gehad bij gevangenen van de vrouwen gevangenis van Chiang Mai. Om twee uur bij het hotel vertrokken met een tuk tuk, omdat we om 15.30 de nacht trein naar Bangkok hadden, waar we rond 05.30 zouden moeten aankomen.

1. Anja Kobus:
    29 september 2015
    Mooie trekking zo te lezen.
  2. Henk:
    29 september 2015
    Geweldige belevenissen daar in Chang-mai, wel zweten natuurlijk!
  3. MARCELLA VAN WINGEN:
    Femke, Kenny,

Ziet er fantastisch uit! Geniet er maar van.... Ik kijk uit naar de volgende foto's en commentaar;-)