Kanchanaburi

4 oktober 2015 - Kanchanaburi, Thailand

Dag 29
Om half 6 in Bangkok aangekomen, hier op zoek gegaan naar een hotel voor 1 nacht. Tijdens de rit niet erg goed kunnen slapen, een hotel gevonden dichtbij het station. Om 8 uur direct naar de ambassade van Myanmar gelopen voor ons visum. Om negen uur ging het kantoor open en kwartier later was onze aanvraag binnen, om half 4 dezelfde dag konden we ons passpoort terug ophalen. De dag hebben we doorgebracht in een winkelcentrum in Bangkok waar we de film 'Everest' hebben gekeken, een erg goede film. Om half 4 paspoort opgehaald en terug naar het hotel gegaan, hier redelijk vroeg naar bed gegaan, omdat we erg moe waren van de treinreis.

Nachttrein - 1

Dag 30
Een beetje kunnen uitslapen deze dag en een ontbijtje van het hotel gekregen. Na het ontbijt naar de pier gelopen en hier de boot richting het treinstation voor treinen richting Kanchanaburi gepakt. De trein vertrok pas om 13.55, dus moesten we nog 3 uur op het station wachten. De treinrit duurde ongeveer 2 uur. In de lonely planet hadden we al een hotel uitgezocht, dus daar direct heen gelopen. Het hotel zit direct aan de River Kwai met een erg mooie tuin. De kamers zijn vrij simpel. In de avond wat rondgelopen in Kanchanaburi en gegeten op de nachtmarkt.

Dag 31
De dag begonnen met de Allied War Cemetery. Hier liggen ongeveer 7000 slachtoffers van de 100000 slachtoffers begraven, van de Thailand-Burma Railway. Ongeveer 3000 zijn Nederlandse slachtoffers, die gevangen zaten in kampen in Nederlands-Indië. Naast de begraafplaats is het Thailand-Burma Railway Centre Museum, waar uitleg wordt gegeven over de tweede wereld oorlog in Thailand, met als belangrijkste onderwerp natuurlijk de spoorweg. In de buurt was nog de Heritage Walking Street, maar dit viel zwaar tegen, omdat het slecht onderhouden is. Vanaf hier een eind gelopen naar de beroemde brug 'The Bridge Over The River Kwai'. Onderweg nog gegeten bij een druk eettentje. Aan de brug werd op dit moment gewerkt, dus we mochten niet op de brug, maar we hadden mooie uitzichten vanaf de kant. Naast de brug is ook nog het WWII museum. Het museum was echt slecht en er zat totaal geen logica in, maar het uitzicht vanaf het dak van het museum was prachtig.

Allied War Cemetery - 3          Allied War Cemetery - 2          Bridge over the River Kwai - 1          Bridge over the River Kwai - 3

Dag 32
Vandaag heel vroeg opgestaan om de 6 uur trein richting Nam Tok te nemen. De trein gaat over een nog bestaand stuk trainrails en bruggen van de oude spoorweg (death railway), dit was een erg indrukwekkende treinrit. Vanaf het treinstation naar de bushalte gelopen voor de bus naar Hell Fire Pass. De bus kwam er vrij snel aan en die heeft ons netjes afgezet bij het museum. Het museum was erg interessant, met veel oude foto's uit de oorlogstijd. Vanaf het museum kan je de Hell Fire Pass trail lopen. Dit loopt over de oude railbed, dit hebben we tot ongeveer de helft gelopen. De trail is indrukwekkend, omdat je weet wat hier allemaal is gebeurt maar ook de natuur er om heen is prachtig. De bus hebben we teruggepakt naar Nam Tok waar nog de Sai Yok Noi waterval is. De waterval is behoorlijk druk met plaatselijke bevolking. Wel hebben we hier heerlijke bananenchips gegeten met paprikasmaak.

Treinrit          Hell Fire Pass - 2          Sai Yok Noi Waterval

Dag 33
De bus gepakt naar Erawan National Park. Toen we in de bus zaten begon het al behoorlijk te regenen, maar bij het park aan gekomen werd het toch weer droog. In dit nationaal park is een waterval met 7 levels. Level 1 t/m 4 zijn we droog doorgekomen, maar op weg naar level 5 begon de regen weer en niet een klein beetje. Gelukkig kunnen schuilen in een hutje, waar we twee Nederlandse dames tegen kwamen. Toen het redelijk droog was zijn we met hun verder gelopen de rest van de levels op. Toch ook nu nog behoorlijk nat geregend. De weg terug naar beneden was ook spekglad. De watervallen waren verder wel prachtig, maar een erg dure entree voor wat het was. In de avond nog op de night market gegeten en vroeg naar bed voor de lange reis van morgen.

Erawan National Park - 1          Erawan National Park - 2          Erawan National Park - 5

1. Anja Kobus:
    4 oktober 2015
    Fijn, visa snel geregeld en weer een leuk verslag.
  2. Henk:
    4 oktober 2015
    Mooie natuur met watervallen en mooie foto's!
  3. Nikie:
    5 oktober 2015
    Duizenden kilometers verder en toch allebei naar everest gaan kijken in de cinema :-)