Kalaw & Inle Lake

14 november 2015 - Inlemeer, Myanmar

Dag 69
Weer een busrit voor de boeg, we keken er naar uit (niet dus). We zouden om half 8 opgehaald worden, maar de minibus was maar driekwartier te laat. Wij waren de laatste, dus de slechtste plekken waren nog over. De busrit duurde ongeveer 6 uur over slechte wegen en onze chauffeur reed hard. Gelukkig konden we er met de hele bus om lachen. Rond twee uur kwamen we in het dorp Kalaw aan, waar we werden opgewacht door iemand van het geusthouse. We merkten we dat het hier een stuk frisser was. In het geusthouse werden we gelijk naar de kamer gebracht en daarna konden we inchecken en een trekking regelen bij meneer Robin van het hotel. Femke heeft het vaak moeten horen van het hotel dat ze naamgenoten waren. We konden een trekking regelen voor de dag erna maar ze hebben ons overtuigd om een dag later te gaan, zodat we de vijfdagenmarkt van Kalaw nog konden zien en wat konden uitrusten. Deze markt komt 1 keer in de vijf dagen naar Kalaw toe. Het zijn mensen van verschillende bergstammen die hier hun waren verkopen. In de avond in onze dikke truien, brr het is hier fris, Nepalees gaan eten.

Kalaw - 2

Dag 70
Uitgeslapen vandaag en daarna naar de markt gelopen. Hier werden alle soorten groenten, fruit, vlees, vis, etc. verkocht. Sommige vrouwen zaten in traditionele kledij. Voor de rest hebben we vooral deze dag genoten van de rust en ons voorbereid op de trekking. Ook was er een Spaanse vrouw die wegens knieproblemen de trekking niet kon doen. Aangezien haar vriend vandaag vertrok hebben wij haar vandaag een beetje opgevangen.

Kalaw - 5          Kalaw - 6          Kalaw - 8

Dag 71
Om 10 uur begon onze trekking. Deze dag hebben we 18 kilometer heuvelopwaarts gelopen. November is het mooiste seizoen om hier te zijn, door alles wat in de bloei staat en de weinige regen. Met de regen hadden wij pech. Deze dag twee buien over ons heen gekregen. Maar de uitzichten waren prachtig. Rond 5 uur kwamen we aan in een dorpje om te slapen. Hier met de groep nog wat pintjes gepakt en om 8 uur moesten we slapen.

Trekking Kalaw - 1          Trekking Kalaw - 2          Trekking Kalaw - 5          Trekking Kalaw - 6

Dag 72
Vandaag om 7 uur vertrokken, want we hadden 24 kilometer voor de boeg. In de nacht had het veel geregend, dus het terrein was verschrikkelijk modderig en op sommige stukken gleed je meer weg dan dat je wandelde. Dit vervelende ons wel erg na 6 uur wandelen. Om 5 uur kwamen we aan op de slaapplek. Hier waren een paar hutjes met een bar.

Trekking Kalaw - 7          Trekking Kalaw - 9          Trekking Kalaw - 10          Trekking Kalaw - 11

Dag 73
Deze dag iets later vertrokken, 8 uur. Vandaag was het voornamelijk bergafwaarts, maar nog steeds heel modderig. In de ochtend was het erg mistig, maar om 11 uur was alles opgeklaard. Aan een rivier geluncht en toen met de boot naar Inle Lake toe. Op Inle Lake kregen we nog van alles te zien. Door een dorpje gevaren en de bekende vissers gezien. We eindigde in een dorpje in de buurt van Inle Lake waar we onze rugzakken konden ophalen. In het hotel gelijk een warme douch genomen, dat hadden we wel verdiend na drie dagen. In het dorpje kwamen we nog een oude bekende tegen vanuit Kalaw (de spaanse vrouw), samen met haar een biertje gedronken en toen zaten we opeens met 12 man aan tafel, erg gezellig. In de avond pizza gegeten, daar waren we echt nog eens aan toen. Hier twee Nederlandse meiden ontmoet waar we nog gin tonic mee hebben gedronken. Een erg gezellige avond.

Trekking Kalaw - 14          Trekking Kalaw - 17          Trekking Kalaw - 18          Trekking Kalaw - 19

Dag 74
Om 5 uur deze avond nemen we de nachtbus naar Bago. vandaag uitgeslapen en lang ontbeten. Rond 11 uur uitgecheckt en wat in het stadje rondgedwaald.

Inle Lake - 1

1. Harriet:
    15 november 2015
    Mooie foto's. Bekend terrein, hoewel jullie het natuurlijk veel uitgebreider kunnen bekijken dan wij toen. Gelukkig nog niet zoveel veranderd, zo te zien.

Groetjes Harriet en Anne