Bagan

9 november 2015 - Kalaw, Myanmar

Dag 66
Vandaag werd het een lange busrit. Eerst van Hsipaw naar Mandalay en dan de nachtbus van Mandalay naar Bagan. De eerste busrit zou ongeveer zes uur duren, maar wij hadden pech dat de remmen van de bus niet al te goed meer waren en wij vaak moesten stoppen. Hierdoor hadden we 3 uur vertraging. Ook werden er iets meer mensen in de bus gepropt dan mogelijk was en natuurlijk moest er ook nog een brommer mee in de passagiersruimte. Gelukkig heelhuids in Mandalay aangekomen waar we twee uur moesten wachten voor de volgende bus. Hier heerlijk bbq gegeten. De nachtbus vertrok om 10 uur en zou om 5 uur aankomen. Maar in plaats van vijf uur kwam hij om 1 uur 's nachts aan op het nieuwe busstation buiten de stad. Hier stonden we dan midden in de nacht. We moesten wel een taxi nemen. Twee andere toeristen wouden delen, dus dat leek ons wel wat het geld verdelen voor de taxi. Alleen deze gingen zo moeilijk doen om het geld dat we er om twee uur nog stonden. Op dit moment hebben wij gezegd bekijk het maar wij nemen deze enige taxi naar een hotel toe. Voor we de stad inkwamen moesten we nog wel entree betalen, maar dit ging snel en het eerste hotel wat de taxichauffeur ons liet zien zijn we mee akkoord gegaan. We wouden echt slapen naar zo'n rot nacht.

Dag 67
Om 8 uur opgestaan na een korte nacht want het ontbijt was maar tot 9 uur. Heerlijk en veel te veel. Tegenover het hotel hebben we een e-bike gehuurd dit zij brommers op elektriciteit. We zijn vandaag eerst naar New Bagan gereden, vanwaar we verschillende tempels hebben bekeken langs de hoofdbaan. In Old Bagan het archeologisch museum bekeken en de tempels binnen de stadsmuren. Tussen de middag Italiaans gegeten. Tegen de avond nog wat tempels bekeken en de zonsondergang bekeken vanaf één van de tempels.  Dit was ook wel de mooiste van de dag. Prachtig uitzicht over de ongeveer 4000 tempels.

Bagan - 3          Bagan - 4          Bagan - 8          Bagan - 9          Bagan - 12          Bagan - 14          Bagan - 16

Dag 68
Vandaag weer een e-bike gehuurd, wel zo makkelijk. Nu in plaats van de hoofdwegen te pakken zijn we off road gaan rijden. Hier gewoon gestopt bij tempels die ons interessant leken. Twee erg mooie tempels gezien; één met een 360° platform, waarbij je heel Bagan kon zien en de tweede met verschillende fresco's binnenin de tempel. Tussen de middag in New Bagan gegeten en 's avonds een bus ticket geregeld voor Kalaw. Jammer genoeg konden we alleen nog maar met een minibus mee. Daarna nog een zonsondergang gekeken op een andere tempel dan de dag ervoor. Dit was echt prachtig.

Bagan - 19          Bagan - 19          Bagan - 22          Bagan - 23          Bagan - 26          Bagan - 31          Bagn - 33

1. Anja Kobus:
    9 november 2015
    Wat een busreis. Gelukkig ging er een brommer mee en geen koe!
  2. Marina:
    10 november 2015