Hanoi

19 februari 2016 - Hanoi, Vietnam

Dag 168
Dan denk je een nachtbus te hebben, sta je om drie uur in Hanoi. Blijkbaar beredeneren wij de term anders dan hun. We zijn naar het hotel gelopen, waar we onze backpacken hadden staan. Hier zijn we binnen gelaten en konden we tot zes uur blijven wachten. We hebben een ander hotel geboekt voor de laatste drie nachten in Hanoi. Wel jammer dat je eerste dag al zo vroeg begint, maar we gaan er het beste van maken :). Om zes uur naar onze geboekte hotel gelopen, jammer genoeg konden ze niet regelen, dat we eerder de kamer in konden, omdat hij nog vol zat. Wel konden we onze bagage achterlaten en om twaalf uur terug komen. Eerst zijn we gaan ontbijten in een café die al open was. Daarna besloten om naar het Mausoleum van Ho Chi Minh te gaan, hier kon je het beste zo vroeg mogelijk heen gaan. Hier even in de rij gestaan, en daarna moesten we twee aan twee in rechte houding het mausoleum in. Hier mochten we geen foto's in maken. Eigenlijk zie je een pop liggen die de dode Ho Chi Minh moet voorstellen, je mocht er niet bij blijven staan. Daarna kon je nog om het mausoleum heen lopen. Verder zijn we nog naar het Ho Chi Minh museum gegaan, een groot Sovjet gebouw. Dit was vrij raar opgesteld en erg onduidelijk. De one Pillar Pagoda was erg druk om te bezoeken, deze alleen van de buitenkant bekeken. Omdat we nog tijd over hadden voordat we naar het hotel konden gaan, zijn we nog naar het citadel gelopen. Hier een tijd in rondgelopen, maar het was erg druk door allemaal plaatselijke opvoeringen en de weg binnen was erg onduidelijk. Voornamelijk opgravingen, bunkers en kamers voor generaals gezien. Na het citadel geluncht en ingecheckt op onze kamer. Hier tot in de avond rust genomen, om dan nog wat rond te lopen in het centrum. Vroeg gaan slapen, omdat we erg moe waren van de busrit.

Hanoi - 27          Hanoi - 30          Hanoi - 32

Dag 169
Vandaag zijn we naar het Franse kwartier gelopen. Hier een tempel bezocht, niets bijzonder. Daarna kwamen we een winkelcentrum tegen waar we rond zijn gelopen. Hier heeft Kenny natuurlijk even gegamed in de game hal. Vanaf hier wilden we naar Lenin Park gaan, maar daar vroegen ze entree voor. Wij betalen niet om door een park te lopen. In de middag nog twee propaganda posters gekocht voor thuis. We konden nu eindelijk een keer wat in een land kopen, omdat Bernadette ons binnenkort komt opzoeken. In de avond eerst plaatselijk gegeten met een Bia Hoi (Plaatselijk gemaakt bier) en daarna zijn we nog uit geweest, omdat we nog veel geld over hadden dat op moest. Het uitgaan was misschien niet zo'n goed idee.

Hanoi - 34          Hanoi - 36

Dag 170
Vandaag wilden we nog naar de Temple of Literature gaan, maar Kenny had een beetje een katertje. Femke is het laatste geld gaan opmaken, aan cadeautje voor onze twee nichtjes, Tess en Esther. Voor de rest van de dag heeft Kenny in zijn bed gelegen. Vroeg zijn we naar bed gegaan, omdat om half vijf onze wekker gaat. Om kwart over vijf hebben we een taxi naar de airport toe en om negen uur een vliegtuig naar onze volgende bestemming Kuala Lumpur Maleisië.

1. Bernadette:
    19 februari 2016
    Niet veel kopen hé of ik moet met een lege koffer komen:-)
    Binnen een dag of 10 zien we elkaar in Melakka. Kijk er naar uit hoor !
  2. Anja Kobus:
    19 februari 2016
    Heel veel plezier in Kuala Lumpur! (Er is daar veel veranderd Femke.) Bernadette een heel goede reis gewenst. Geniet met jullie drieën van Maleisië.
  3. Henk:
    20 februari 2016
    Heel veel plezier in Maleisië met jullie drieën.
  4. Marina:
    21 februari 2016
    Leuk dat jullie gezelschap krijgen