Kuala Lumpur

23 februari 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Dag 171
We vertrekken naar het volgende land, Maleisië. Om 5 uur hadden we een taxi geregeld naar de luchthaven toe. Hier konden we na een half uurtje inchecken en daarna een ontbijtje genuttigd. De douane duurde een tijd voordat we er door waren, door de drukte. Na de douane konden we al snel ons vliegtuig in en na drie uur stonden we in Kuala Lumpur. Onze tassen opgehaald, geld gepind en op zoek naar een lunch. Vanaf de airport kon je gemakkelijk met de underground naar de stad toe. Een hotelletje uitgezocht in Chinatown, aangezien het al 5 uur was toen we ons gesetteld hadden hebben we om alleen maar wat in Chinatown rond te wandelen. De wijk zelf ziet er gezellig uit, in de avond gratis gegeten bij het hotel.

Kuala Lumpur - 1

Dag 172
De dag begon vandaag in het ziekenhuis van Kuala Lumpur. Maak je niet ongerust, het was niks ernstigs. We hebben denken we alles van het ziekenhuis gezien, voordat we de dokter hadden gevonden. Wat een ziekenhuiscomplex was dit. Ons geregistreerd en na een uurtje waren wij aan de buurt. Na het ziekenhuis bezoek zijn we rond gaan wandelen in de stad, de uitgang stond gelukkig wel goed aangegeven. Eerst langs het Hard Rock Café gelopen, maar het was nog voor 12 uur dus bier mocht niet gedronken worden. Dan maar TV toren bekeken, wat een toren is dat toch. Hier niet in geweest, omdat we al de Petronas Twin Tower in willen. Vanaf de tv toren zijn dezen ook erg dichtbij, in de rij gestaan om kaartje te kopen en om vier uur mochten we naar boven. In de tussentijd wat in het winkelcentrum gelopen onder de toren en in het nabijgelegen park. Een beetje te dure winkels voor ons (Prada, Gucci, Michael Kors). Achter de torens heb je ook nog een park waar je de torens kan bewonderen of gewoon heerlijk kan zitten. Om vier uur gingen we naar boven, eerst gingen we naar de 41ste verdieping. Op deze verdieping zit de skybridge, hier hadden we een kwartier om rond te kijken en we hadden geluk dat ze de groepen klein houden. Daarna gingen we nog hoger naar de 86ste verdieping, hier hadden we uitzicht over de hele stad. Dit is echt hoog, 370 meter vanaf het straatniveau. Hier hadden we een half uur de tijd, daarna weer met de lift naar beneden. Dit was zeker allemaal de moeite waard, in het winkelcentrum gegeten en daarna gewacht in het park tot het donker werd. In het donker foto's gemaakt en daarna in de avond nog een welkomdrankje is ons hotel gehad.

Kuala Lumpur - 4          Kuala Lumpur - 6          Kuala Lumpur - 11          Kuala Lumpur - 24          Kuala Lumpur - 27

Dag 173
Vandaag stond de grote moskee en het nationale museum op de planning. Eerst naar de moskee gewandeld, hier onderweg naartoe nog een paar indrukwekkende gebouwen tegen gekomen. De Moskee was erg ruim en met veel water eromheen. Om naar binnen te komen moesten we allebei een soort jurk aan en Femke moest de kap op haar hoofd houden. Best grappig om te zien al die toeristen in zo'n jurk. In de moskee zelf valt natuurlijk niet veel te zien, maar van de buitenkant was die erg mooi. Vanaf hier door een park gelopen naar het nationale museum. Het nationale museum was interessant. Een groot gedeelte ging ook over hoe eerst de Portugezen, daarna de Nederlanders en daarna de Britten, verschillende stukken land over namen. In de middag zijn we terug gegaan naar de Petronas Twin Towers, om daar in de buurt naar een goedkoper winkelcentrum te gaan. Hier broeken voor Kenny gekocht, hij moet er natuurlijk wel goed uitzien als zijn moeder ons komt opzoeken. Toen Femke wat aan het passen was (zij moet natuurlijk ook wat nieuws) en Kenny op een bankje ging zitten, bleek dat niet te mogen, dat bankje was alleen maar voor vrouwen. Is toch wel wennen opeens in een Islamitisch land. In het winkelcentrum in de avond ook wat gegeten.

Kuala Lumpur - 29          Kuala Lumpur - 31          Kuala Lumpur - 32          Kuala Lumpur - 33

Dag 174
Vandaag stond de laatste wijk op de planning, Little India. In de ochtend werden we op onze kamer opgeschrikt door allemaal vuurwerk en knallen, toen we uit het raam keken zagen we twee draken dansen op straat. Het is de laatste dag van het Chinees nieuwjaar. Hier een tijd naar gekeken en daarna besloten dat het toch eens tijd werd om op stap te gaan. Eerst zijn we langs Merdeka Square gelopen, waar in 1957 de vlag werd gehesen van Malesië, toen ze onafhankelijk werden van de Britten. Dit is een gigantisch plein met een vlag. Voor 1957 was dit een cricketveld van de Britten, om het plein heen zie je nog gebouwen uit die tijd. Vanuit hier naar Little India gelopen. Hier is een gezellige Bazaar en een Indiase Moskee, natuurlijk zijn er ook verschillende bioscopen met Bollywood films. Wij hebben toch besloten om naar een Bioscoop verder op te gaan met Hollywood films. Hier de film Deadpool gezien, wat een rare Marvel film. In de avond nog ons tweede welkomdrankje in hotel gehad.

Kuala Lumpur - 36          Kuala Lumpur - 37          Kuala Lumpur - 38

Dag 175
De trein gepakt naar de Batu Caves, deze liggen op de rand van de stad. Dit zijn grotten, waar een Hindoe tempel in is gebouwd. Om er te komen, moet je ongeveer 250 trappen nemen. De trap en de grot is leuk om te zien, maar niet erg bijzonder. In de tempel lopen verschillende dieren rond, zoals apen, honden, en hanen. Voor de rest van de dag niet veel meer gedaan, we hebben wel weer genoeg van de stad. Morgen nemen we de trein tot net buiten de stad (Seremban), om vandaar de dag erna een bus te pakken naar de kust toe. In de avond nog naar een straat vol restaurantjes gelopen op aanraden van Anja & Henk.

Batu Caves - 1          Batu Caves - 5

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja Kobus:
    23 februari 2016
    Er staat niet waarom jullie in het ziekenhuis waren.
  2. Marina:
    23 februari 2016
    Idd jullie maken ons wel ongerust of kan het zijn dat
  3. Kenny & Femke:
    24 februari 2016
    Zoals gezegd, niks ernstigs. Femke had al een tijdje last van een ontstoken teennagel. Aangezien er geen "echte" dokterspraktijken zijn, moesten we naar de kliniek gaan. Hier medicijnen gekregen, en verzorgd. Het was maar iets kleins, binnen een paar dagen is het genezen.