Dili & ten zuiden van Dili

20 juli 2016 - Dili, Oost-Timor

Dag 320
In de ochtend eerst naar een Portugese winkel gegaan om een ontbijtje en lunch te halen. Daarna op weg naar de bergen. We hebben eerst een erg goede weg langs de kust gereden en daarna boog de weg het land in en kwamen we langs koffie plantages. Daar sloegen we af de bergen in, hier werd de weg al snel slechter. Vaak moest Femke afstappen, zodat Kenny alleen veder kon op de baan. Over een afstand van tien kilometer hebben we ongeveer een uur gedaan, daarna kwamen we gelukkig weer op een betere weg. Wel werd hier nog veel aan gewerkt, er wordt hier door een Chinees bedrijf een nieuwe weg aangelegd. Op stukken waar dit al klaar was, lag een prachtige weg. In Maubisse, het plaatsje waar we wilden slapen, aangekomen was het erg fris en allebei onze jas maar aangedaan. Hier een hotelletje gevonden, en doordat het al vrij laat was besloten we om niet zoals we eerst dachten verder te rijden naar het volgende dorp. Het dorpje bekeken, er was een zondagsmarkt en naar een restaurant gezocht. Dit was niet echt vindbaar. Uiteindelijk iets gevonden, waar we nog gebakken aardappelen konden krijgen, dit maar gekocht als diner. In het donker terug gelopen, wat nog best een eindje terug was en hier zijn geen lichten aan de straat. In de nacht dicht tegen elkaar aangekropen, het was verschrikkelijk koud hier, midden in de winter kan het in Oost-Timor soms tot onder het vriespunt gaan 's nachts.

Maubisse - 2          Maubisse - 4          Maubisse - 5

Dag 321
Na het ontbijt in het hotel vertrokken naar Dili terug. We dachten dit gaat weer behoorlijk lang duren door de slechte weg tussendoor, maar blijkbaar is er ook een snellere weg naar Dili toe en binnen drie uur stonden we in Dili. Dit was echt een betere weg, perfect asfalt. In Dili wat eten ingekocht en voor lunch in het hotel een spaghetti gemaakt. In het hotel weer allemaal reizigers ontmoet en afgesproken om in de avond samen te koken. Hier Pasta gehad, met een paar flessen wijn. We waren in gezelschap van een Italiaan, Amerikaan, Deen, Zwitser en een Duitser.

Maubisse - 8          Maubisse - 9         Maubisse - 10

Dag 322
We wilden deze ochtend een visum voor Indonesië regelen bij de ambassade, maar we hoorden van iemand in ons hotel dat dit super moeilijk gaat en dat ze uiteindelijk toch niet geven wat je wilt. We vertrekken dus gewoon naar Indonesië zonder visum, en gaan we in het land zelf wel een tweede visum regelen bij een immigratie kantoor, dit zal waarschijnlijk gemakkelijker zijn. De gehele dag bijna niks gedaan.

Dag 323
De laatste dag in Oost-Timor hebben we ons getrakteerd op een bioscoopbezoekje. Rond half 1 met de mikrolet richting het winkelcentrum, daar eerst geluncht en om kwart voor 1 begon de film Alice Through The Looking Glass, een Tim Burton film. Was een leuke film, maar niet erg bijzonder. We hebben in de avond voor het laast voor onszelf gekookt. Morgen vertrekken we met het vliegtuig terug naar Bali, voor onze laatste 2 maand van onze reis door Zuidoost-Azië. We zullen te vinden zijn op Bali en Lombok.

1. Anja Kobus:
    20 juli 2016
    Wat gaat de tijd toch snel, Oost Timor ook alweer gehad. Goede reis morgen!
  2. Emmy & David:
    20 juli 2016
    En welke richting wordt het na Zuidoost Azië ?
  3. Henk:
    20 juli 2016
    Al bijna een jaar op reis en elke keer iets nieuws beleven.
    Lijkt me een hele uitdaging om met de brommer over die wegen te rijden.
    Ben benieuwd wat jullie van Bali vinden.
    Veel plezier verder.
  4. Kenny & Femke:
    21 juli 2016
    Halverwege September vliegen we naar Melbourne, Australia. Hier hebben een holiday working visa.