Dalat & Nha Trang

29 januari 2016 - Nha Trang, Vietnam

Dag 147
Wat een slechte nacht. De bedden waren vast groot genoeg voor de Vietnamezen, maar wij als Europeanen pasten daar toch niet goed in. Misschien beide twee keer een uurtje ingedommeld. Tegen 5 uur kwamen we aan in Dalat, wat was het daar koud. Ongeveer 16 graden, dat waren we niet meer gewend. Gelijk de warme kleding uit de tas. Daarna gingen we op zoek naar een hotel, maar alles was nog dicht en het was vrij donker hier zonder straatlantaarns. Uiteindelijk ging er om 6 uur een homestay open waar we gelijk heen zijn gegaan. Deze mensen hadden een kamer voor ons voor een klein prijsje, hier zijn we gelijk op ingegaan. Eerst hebben we nog drie uurtjes geslapen en daarna de stad in. Dit was nog een leuke en gezellige stad, hier gewoon wat rond gewandeld en marktjes bezocht. Ook hebben we voor de volgende dag een activiteit geboekt, Canyoning, Al waren we bang dat het koud zo worden. In de middag wat op de kamer gezeten, want we waren nog steeds erg moe. In de avond Hotpot gegeten. Hierbij kregen we allebei een pot op een vuurtje voor ons op tafel, erg tof.

Dalat - 3          Dalat - 6          Dalat - 7

Dag 148
Vandaag onze Canyoning tour, we waren best zenuwachtig wat er komen zou. Om acht uur vertrokken we en werden rond negen uur bij een bos afgezet. Hier kregen we al ons materiaal aan en uitleg hoe we het moesten gebruiken. Daarna liepen we naar onze eerste bestemming waar we van een rots gingen springen van 7 meter. Kenny sprong er natuurlijk onmiddelijk in en Femke heeft uiteindelijk besloten om het niet te doen. Daarna gingen we een droge abseil doen van 22 meter hoog. Dit was erg tof om te doen. De laatste drie meter was je touw op en moest je het water inspringen. Daarna hadden we een abseil van een 14 meter hoge waterval. Hiervoor moesten we een stuk door het bos lopen stroomopwaarts. De laatste twee meter moest je je laten vallen in het water. Bij ons is dit beiden niet gelukt, we gleden op dit punt uit en vielen verkeerd naar beneden. Allebei hebben we hier blauwe plekken aan over gehouden. Voor de volgende waterval moesten we weer een stuk door het boslopen. Dit was een waterval van 30 meter hoog ook wel The Washing Machine genaamd. Deze ging bij allebei vrij goed. Alleen wat een water krijg je over je heen. Hierbij eindigde je gewoon in het water zonder je te laten vallen. Als allerlaatste was er een droge abseil van 16 meter hoog waar aan het einde geen rotsen meer waren waar je op kon lopen dus je moest je zelf tot de grond laten zakken. Vanaf hier een pittige wandeling heuvelopwaarts, waar we eindigden bij een kampvuur en waar het eten voor ons klaar lag. Het was een koude en vermoeiende trip, maar echt een leuke ervaring. Wat ook erg tof was, is dat de touroperator allemaal foto's van ons hebben gemaakt, deze kregen we op het eind via e-mail. Tijdens de trip een Nederlands koppel leren kennen waar we in de avond samen mee hebben ge-bbq. Hierbij kregen we een mini bbq voor ons op tafel en kon je verschillende spiesjes bestellen.

Canyoning - 8          Canyoning - 17          Canyoning - 28          Canyoning - 24          Canyoning - 32          Dalat - 8          Dalat - 9

Dag 149
Om half zeven zouden we worden opgepikt van ons hotel, uiteindelijk waren ze er om kwart over 7, daarna een uur rondgereden door Dalat om allemaal mensen op te pikken, om dan weer voor ons hotel te eindigen. Toen vertrokken we eindelijk naar Nha Trang, de reis naar Nha Trang duurde ongeveer 4 uur. Hier aangekomen zagen we het al gelijk, allemaal Russen. Het was verschrikkelijk. We besloten om de dag erna gelijk weer te vertrekken. Ingecheckt bij een hotel, een lunch gehad en een stuk over het strand gelopen. Daarna op weg naar trein station voor een ticket naar Hoi An. Deze zaten allemaal vol. Dan maar bus regelen. Deze zaten of vol of je moest dubbele prijs betalen voor laatste plekjes. Dit uiteindelijk maar gedaan, we willen hier zeker niet blijven. Alle transport wordt nu verschrikkelijk, omdat het bijna het Tet festival (Chinees Nieuwjaar). Geen handige tijd om in Vietnam te reizen, alle transport is twee keer zo duur. In de avond nog met een Vietnamees gepraat, die vertelde dat Nha Trang de laatste drie jaar is verpest door de Russen en dat er geen Europeaan hier meer komt, omdat ze worden af geschrokken door de Russen. De Vietnamezen moeten nu zelfs in hun eigen land hier Russisch praten.

Nha Trang - 1          Nha Trang - 2

Dag 150
Uitgeslapen en in de middag wat rondgelopen in Nha Trang om half 5 worden we in ons hotel opgepikt voor de slaapbus.

1. Anja Kobus:
    29 januari 2016
    Spectaculaire tocht, en jullie waterschoenen kwamen goed van pas.
  2. Henk:
    COOL!!
  3. Marina:
    29 januari 2016
    Russen zijn blijkbaar overal geliefd
  4. Harriet:
    30 januari 2016