Bingin, Ubud, Lovina & Seminyak

13 september 2016 - Seminyak, Indonesië

Dag 361
In de ochtend rustig aangedaan en nog geluncht in Seminyak. Daarna met een taxi naar Bingin vertrokken, hier ingecheckt en een heerlijke duik genomen in het zwembad. In de avond was het wachten op de familie en rond 8 uur kwamen ze aan in het hotel. Nog iets gegeten in het restaurant en daarna met zijn allen gaan slapen.

Dag 362
In de ochtend rustig aangedaan en gezwommen in het zwembad. Rond negenen werd de rest van de familie wakker. Eerst ontbeten en dan naar het strand geweest. Kenny en Kristof zijn gaan zwemmen in de zee. Tegen de avond nog gezwommen in het zwembad en de rest van de dag rustig aan gedaan.

Bingin - 2          Bingin - 5          Bingin - 4

Dag 363
De dag ervoor hadden we een van geregeld voor naar Ubud te rijden, waar we één nacht zullen gaan slapen. Om tien uur stonden we klaar, en stond de van uiteraard nog niet klaar. Uiteindelijk om half elf stonden ze klaar. Binnen twee uur stonden we in Ubud, waar we eerst naar het hotel zijn gegaan en daarna wat gaan eten. Tegen de avond een rijstveld wandeling gemaakt. Tuurlijk hebben we ook wat gegeten bij de Umah pizzeria.

Ubud - 35          Ubud - 36

Dag 364
In de ochtend een ontbijtje gekregen bij het hotel en daarna over de Ubud markt gelopen, Femke heeft daar twee jurkjes gekocht en we hebben een cadeautje voor Vicky gekocht. Na de markt Ubud Palace en Water Palace bekeken. Rond twaalven uitgecheckt bij het hotel en geluncht bij een restaurant. Kenny en Femme zijn op zoek gegaan naar een sim kaart voor Femke haar mobiel, ja ze heeft eindelijk een nieuwe telefoon en is weer bereikbaar. Om twee uur werden we opgehaald door een busje dat ons naar Lovina ging brengen. De van deed er ongeveer drie uur over en we hebben nog gestopt om naar aapjes te kijken. Blijkbaar was het erg moeilijk voor onze chauffeur om de juiste locatie te vinden, hij heeft heel Lovina rond gereden. Rond vijf uur kwamen we aan en zijn we het zwembad ingedoken. In de avond gaan eten in een heel leuk tentje in de buurt van de villa.

Lovina - 1          Lovina - 2

Dag 365
In de ochtend werd er een ontbijtje voor ons gemaakt in de villa. In de voormiddag opzoek gegaan naar een supermarkt, dit was verder dan gedacht. Uiteindelijk een supermarkt gevonden waar we avond eten konden kopen. Onderweg hadden we ook een Nederlands restaurant gevonden. Hier heerlijke kroketten gegeten, dat was zeker meer dan een jaar geleden voor ons. Een bemo hebben we terug gepakt naar de villa toe. In de middag nog gezwommen en Kenny en ik de was gedaan. In de avond spaghetti gemaakt.

Lovina - 4          Lovina - 7          Lovina - 8          Lovina - 9

Dag 366
We zijn een jaar weg. Wat een geweldig jaar hebben we toch gehad. De dag zelf hebben we de was gedaan en met zijn tweeën aan het zwembad gehangen. De rest van de familie heeft een dagje strand gedaan.

Dag 367
In de ochtend hebben Kenny en Bernadette een brommer opgehaald in het dorp, die we allemaal kunnen gaan gebruiken. Met zonsondergang zijn we met zijn allen op het strand gaan eten, erg lekker. Er werd ook nog live muziek gedraaid.

Lovina - 11          Lovina - 12          Lovina - 15

Dag 368
Wij zijn in de voormiddag op zoek gegaan naar de carrefour, voor de lunch van deze dag. Als lunch hadden we een lekkere salade. In de avond naar de zonsondergang gekeken vanaf het strand en daarna heerlijk gegeten in een restaurant. Nog voor we terug gingen naar de villa een drankje gedaan bij een chique strandtent.

Lovina - 16          Lovina - 18

Dag 369
In de ochtend zijn Kenny en Nikie naar de carrefour geweest en hebben als lunch tomatensoep mee gepakt. Overdag aan het zwembad gelegen en in de avond naar een restaurant gelopen in het dorp.

Lovina - 19

Dag 370
In deze ochtend zijn we erg vroeg opgestaan, om naar de markt te gaan voor onze cookingclass. Met de lerares en Kenny, Kristof, Bernadette en Femke zijn we naar de plaatselijke markt geweest om vlees en groente te kopen. Ook kregen we van onze lerares een Balinees ontbijt. Met de Balinees ontbijt zijn we terug naar de villa gegaan, waar een ontbijtje klaar stond. Het Balinees ontbijt was wel erg zoet. rond tien uur waren we terug in het restaurant, waar we leerden koken. We hebben Soto Ayam, Babi Kecap, Chicken Curry, Uraban Pepes, Tempeh en als dessertje Pisang Goreng. We hebben erg lekker gegeten. In de avond konden we de overschot opeten. Tijdens het eten viel het stroom uit, gelukkig kwam dit na een uur terug.

Lovina - 20          Lovina - 24          Lovina - 26

Dag 371
Op de brommer naar de carrefour geweest. Voor de rest van de dag gerust.

Dag 372
De gehele dag rustig aangedaan. Tegen de avond gegeten in Lovina.

Dag 373
Om negen uur werden we opgehaald door een busje die ons ging rondbrengen in Lovina en omgeving. We zijn begonnen bij een prachtige waterval, daarna zijn we naar een tempel gereden, waar wij al geweest zijn dus zijn wij blijven buiten wachten. Na de tempel hebben we gegeten bij een Fransman, erg lekker. Na de lunch zijn we naar een luwak koffieplantage geweest. Hier heeft Kenny nog een civetkat in de hand gehouden. We kregen een leuke rondleiding, waar we veel kruiden hebben gezien. Achteraf thee en koffie gedronken. Vanaf de koffieplantage zijn we naar hot springs geweest, waar je kan baden in de hete baden, was erg druk. Als laatste gingen we naar een boeddhistische tempel. Omdat Kenny al een paar dagen last van zijn oor had, en dat werd deze dag veel erger, zijn we in de avond op zoek gegaan naar een dokter. Dit ging moeilijker dan we dachten. We zijn bij veel dokters geweest, maar geen één had verstand van oren. Uiteindelijk bij een ziekenhuis uitgekomen, hier werd Kenny geholpen en hij bleek een zware oorontsteking te hebben. Medicijnen gekregen en we konden terug naar huis, doordat het al half tien was konden we jammer genoeg niet meer eten.

Lovina - 29          Lovina - 33          Lovina - 36          Lovina - 37          Lovina - 38

Dag 374
In de ochtend hebben wij een bus gepakt naar Seminyak. De bus deed er ongeveer drie uur over. In Seminyak hebben we hetzelfde hotel geboekt waar we al eerder hadden geslapen. In de avond een pizza gegeten.

Dag 375
Eerst heerlijk uitgeslapen en in de middag een braadworst gegeten. Voor de rest dingen geregeld voor Australië. In de avond Aziatisch gegeten.

Dag 376
In de ochtend geregeld dat onze was wordt gedaan. In de middag nog dingen geregeld voor Australië.

Dag 377
Eindelijk ons surfbord opgehaald. Wat is dat tof. ook onze schone was nog even opgehaald. Tegen de avond nog even gewinkeld.

Seminyak - 11

Dag 378
Onze laatste dag in Bali en onze laatste dag van onze Zuidoost-Azie reis. Om half 12 in de avond zal ons vliegtuig vertrekken en na een vlucht van 5 en half uur zullen we om 7 uur in de ochtend plaatselijke tijd aankomen in Melbourne. In de avond nog lekker gegeten en een afsluit cocktail gedronken, om acht uur werden we opgehaald vanaf ons hotel.

Seminyak - 12          Seminyak - 14

Wat een ervaring is dit geweest het afgelopen jaar en dat zal het hopenlijk het komende jaar in Australië ook weer worden. Ons avontuur is begonnen in Thailand, waar we al snel met Alex hadden afgesproken. Met hem hebben we een erg leuke trekking gedaan in Chiang Mai. Als hoogtepunt hadden we toch wel de duikcursus in Koh Tao. Na ongeveer twee maanden Thailand zijn we vertrokken naar Myanmar, waar we zijn begonnen in Yangon, wat we een erg smerige stad vonden. Na vele nachtbussen hebben we een geweldige tijd gehad met de Kalaw-Inle Lake trekking. Van Myanmar zijn we de landgrens overgetrokken naar Thailand terug (samen met Marin en Jaque), waar we een super motor loop hebben  gedaan in het noorden. Hier ook de grens overgestoken naar Laos toe, ons derde land van het rijtje. Hier in erg toeristische gebieden geweest, maar ook op plekken waar geen enkele toerist was. De mooiste ervaring in Laos waren wel de grotten in het noord-oosten van Laos. Hier zat de communistische partij tijdens de Vietnam oorlog. Een paar motor loops in Laos gedaan en natuurlijk kerst gevierd op 4000 Islands. Vanaf hier de landgrens overgestoken naar Cambodja toe. Hier gruwelijke dingen gezien in Phnom Penh en de prachtige tempels van Angkor. Ook aan Cambodja kwam een eind en nu stond Vietnam op de planning, We zijn van zuid naar noord gereden en veel problemen met reizen gehad door het tet festival. Het mooiste in Vietnam was toch wel de Halong Bay, niet alleen de natuur, maar ook de mensen die we hebben ontmoet. Vanaf Vietnam moesten we een vliegtuig pakken, anders konden we niet in Maleisië komen. Maleisië zijn we in totaal drie maanden geweest. Het vaste land van Maleisië eerst met Bernadette verkend en daarna aan eilandhoppen gedaan. Tussendoor nog Singapore bezocht, wat is dat een overweldigende stad. Singapore heeft prachtige architectuur, maar ook erg mooie parken. In Sabah hadden we afgesproken met Anja en Henk, wat hadden we toch een plezier op de junglerivier. Wat zijn die neusapen toch een grappige dieren. Op Borneo licht ook nog Brunei, we zijn hier maar 1 dag geweest, maar de moskee van Brunei is toch wel de bijzonderste die we ooit hebben gezien. Vanuit hier nog Serawak bezocht, het laatste gedeelte van onze reis door Maleisië. Na Maleisië zijn we naar de Filipijnen gevlogen. Na de lelijke stad Manilla zijn we terechtgekomen in Malapasca, waar Kenny gedoken heeft met Tresher Sharks. In Bohol hebben we erg genoten van onze motor avonturen, met Tarsiers en Choclat Hills als hoogtepunt. Ook hebben we ons eeerste jaar huwelijk in de Filipijnen gevierd. Vanuit de Filipijnen naar Indonesië gevlogen, waar we eerst Java gingen bezichtigen. We hebben een super tijd gehad met surfen, maar Ijen was toch wel het hoogtepunt. We zijn geëindigd in Bali, waar we het vliegtuig hebben gepakt naar het laatste land van Zuidoost-Azië, Oost-Timor. Van dit land wisten we niet goed wat we moesten verwachten. Oost-Timor ligt toch wat achter  op de ander landen in dit gebied. We hebben veel pech gehad in oost-Timor, een motor ongeluk, maar desondanks dat hebben we super leuke toeristen ontmoet in dit land en leuke feestjes gehouden in de hostels. Vanuit Oost-Timor terug gevlogen naar Bali toe, waar we nog twee maanden zouden zitten. eerst genoten in Nusa Lembongan, waar we met onze Nederlandse vrienden Ko en Lizzie hadden afgesproken, wat hebben we een leuke motor tocht met hun gedaan. In Ubud hebben we nog veel plezier met hun gehad. Vanaf Ubud hebben we een bus en boot gepakt naar Lombok toe, waar we onze visum moesten verlengen en waar we toch het hoogtepunt van Azië hebben gedaan, Mount Rinjani beklommen. De laatste twee weken van onze Azië reis hebben we doorgebracht met Esther, Nikkie, Kristof en Bernadette in een Villa in Lovina. Dit was echt relaxen de laatste dagen. Nu begint het nieuwe avontuur, een jaar werken en reizen in Australië. Eerst hebben we ongeveer twee weken waar we van alles kunnen regelen en daarna komen Norbert en Annemieke ons opzoeken voor drie weekjes. We kijken uit naar dit weerzien en hopen dat we in Australië ook weer leuke mensen tegen komen en dat mensen ons komen opzoeken. Ook over Australië zullen we weer reisverhalen schrijven.

1. Anja Kobus:
    13 september 2016
    Op naar een nieuw werelddeel!
  2. Marin:
    13 september 2016
    Heel veel plezier voor jullie komende aventuren in Australie.
    Nog goede herinneringen aan Myanmar.