Sungai Kinabatangan, Sandakan & Kota Kinabalu

3 mei 2016 - Kota Kinabalu, Maleisië

Dag 241
We hebben uitgeslapen, om daarna een lekker ontbijtje te nemen in het hotel. Rond half 12 werden we opgehaald door een mini bus die ons naar Sukau bracht. Drie uur later werden we afgezet in een resort in Sukau, midden in de jungle. Dit was veel beter dan we hadden verwacht, erg leuke hutjes. Om vier uur hadden we onze eerste boottocht over de Sungai Kinabatangan, maar eerst thee drinken met enkele lekkere hapjes erbij. Rond half vier kwam het met bakken de lucht uit, wat een regen, we waren al bang dat ons boottochtje in het water zou vallen. We hadden ons aangekleed tegen de regen en om vier uur zaten we in de boot, gelukkig hield de regen vijf minuten later op. We hebben ongeveer 2 uur op de rivier gezeten en onder andere, heel veel neusapen, en macaque gezien. Verder nog roofvogels, hornbills, witte reiger en andere vogels. Na deze tocht kregen we een diner in het resort, erg goed. Na het eten hebben we met een gids een nachtwandeling gemaakt van een uur. Hier hebben we een vleermuis, uil, verschillende vogels, vlinders en een kikker gezien. Aan het eind van de avond nog een pintje gedronken aan het water.

Sungai Kinabatangan - 1          Sungai Kinabatangan - 7          Sungai Kinabatangan - 9          Sungai Kinabatangan - 13

Dag 242
Om 6 uur in de ochtend hadden we onze tweede boottocht, zonsopgang. Dit was wel erg vroeg. Op deze tocht weer neusapen, macaque, hornbills en roofvogels gezien, maar ook een varaan en een krokodil. Jammer genoeg geen Orang-Oetan gespot. om half acht een ontbijt gekregen en om half negen reden we alweer richting Sandakan, dit was vrij vermoeiend, dus besloten om nog een nacht in het resort in Sandakan te blijven slapen. Hier vooral gezwommen en gerelaxt. In de avond nog gegeten aan de waterkant in Sandakan.

Sungai Kinabatangan - 17          Sungai Kinabatangan - 20          Sungai Kinabatangan - 22          Sungai Kinabatangan - 28

Dag 243
Vandaag zijn we weer naar Kota Kinabalu gereden, hier hebben we ongeveer 6 uur over gedaan met een tussenstop in Ranau om te eten. In Kota Kinabalu, zijn we naar een hotel gereden, die we op internet hadden bekeken. Hier aangekomen, bleek deze veel duurder te zijn dan op internet, dus ter plekke nog gereserveerd via internet. Daarna konden we een uur wachten totdat ze ons uiteindelijk een kamer gaven, wat een service daar. Gelukkig kregen we als compensatie een grotere kamer, en deze was echt groter. Een woonkamer met twee slaapkamers, twee badkamers en een keuken per twee personen. heerlijk gezwommen en later wat gegeten in buurt van het hotel.

Kota Kinabalu - 13          Kota Kinabalu - 14

Dag 244
De laatste dag met ons vieren zijn we begonnen met een uitgebreid ontbijt. Daarna uitgecheckt en ferry tickets voor Kenny en Femke geregeld naar Brunei toe. Ton we dit hadden gedaan ingecheckt bij een ander hotel en op weg naar het wildpark. Dit was niet echt wildpark, vooral dieren in kleine hokjes. Hier een paar uur rondgelopen, en we mochten de Orang-Oetans voeren. In de avond de auto terug afgegeven. Later nog een afscheidsdiner gehad, lekker Mexicaans.

Lok Kawi Wildlife Park - 11          Lok Kawi Wildlife Park - 18          Lok Kawi Wildlife Park - 12

1. Anja Kobus:
    3 mei 2016
    Klopt helemaal, erg leuk gehad met ons vieren!
  2. Henk:
    3 mei 2016
    Wat een belevenissen en wat een mooi verhaal en vooral de foto's zijn super!
    Je leert snel Kenny.
    We hebben ontzettend genoten van de vakantie met jullie.
  3. Norbert Piryns:
    3 mei 2016
    was heel duidelijk dat jullie erg genoten met z'n vieren
  4. Marina:
    Zalig
  5. Anne:
    4 mei 2016
    Ziet er allemaal geweldig uit. Inderdaad mooie verhalen en mooie foto's.
  6. Kenny & Femke:
    4 mei 2016
    Wij vonden het ook super, wat betreft de foto's heb ik de afgelopen week een heel goede leerkracht gehad die me kon en wou beantwoorden op gerichte vragen :). Toch weer fijn om zulke positieve commentaren te lezen, waarvoor dank.