Siquijor

2 juni 2016 - Dumaguete, Filipijnen

Dag 271
Zoals we in het vorige reisverslag vertelden zijn we met de acht uur boot van Bohol naar Siguijor gevaren, dit is toch anders gelopen dan we gepland hadden. De boot viel reuze mee, houten banken en een beetje krap maar voor de rest oké. Om half twaalf kwamen we aan in Larena, Siquijor, eerder dan gepland. We hadden een hotel geboekt bij de pier, wel zo handig. Wij er naar op zoek en we konden het maar niet vinden. Er komt een tricycle chauffeur aan en die zegt dat ligt 3 dorpen verderop. Wij geloofden dit niet want Booking.com zegt wat anders. We vragen nog wat locals, en die zeggen precies hetzelfde, Wij balen, en er komt natuurlijk geen trycicle meer voorbij midden in de nacht, dan maar 6.5 km lopen. Uiteindelijk zien we locals zitten die ons wilden helpen de eigenaar te bellen, maar deze nam niet op. 1 km voor het hotel stopt een auto die ons wel wil brengen, wij achter in de laadbak en samen met hen op zoek, niet echt makkelijk blijkbaar. Eindelijk om 1 uur het hotel gevonden, wij natuurlijk behoorlijk chagrijnig, want de site heeft ons voorgelogen en de eigenaar zegt gewoon dat hij er niets aan kan doen, uiteindelijk biedt hij ons wel een pintje aan, maar tevreden zijn we nog steeds niet, we vinden het beiden een beetje een gemakkelijk uitvlucht en hij profiteert er maar mooi van. Uiteindelijk lagen we om 3 uur in ons bed. De volgende dag erg laat wakker door de nacht, en ook nog eens lek geprikt door de muggen. Het strand hebben we overgelopen op zoek naar een restaurant, uiteindelijk één gevonden, niet echt bijzonder en duur. Voor de rest van de dag gezeten, want het was veel te warm om iets te doen. In de avond op zoek naar een restaurant, maar alles was gesloten gelukkig wilde de vrouw van de eigenaar wel en maaltijd voor ons maken, erg lekker. In de avond vroeg naar bed gegaan.

Siquijor - 1         Siquijor - 2

Dag 272
Deze ochtend niet te vroeg opgestaan, om na een ontbijt te vertrekken naar de andere kant van het eiland. Eerst een trycicle gepakt aan de kant van de weg naar Larena toe, hier de volgende trycicle gepakt naar Siquijor en in Siquijor de laatste trycicle naar San Juan toe, waar ze ons voor het guesthouse afzetten, gelukkig was hier nog een kamer. Daarna terug naar San Juan gelopen, maar al snel pikte een Deen ons op die ons naar het duikcentrum wilde brengen, en deze was nog van een Nederlander ook. Hier een tijd mee gepraat en afgesproken om de volgende dag twee duiken met hem te gaan maken, hij was blij dat hij weer kon duiken, het is laagseizoen hier. De weg terug hebben we gelopen en hebben we een pizza gegeten bij een echte Italiaan. De beste pizza die we in Zuid-Oost-Azië hebben gegeten. In de avond bij ons hotel gegeten.

Siquijor - 3

Dag 273
Om half negen werden we door de Nederlandse duikinstructeur opgehaald van ons guesthouse. Onze eerst duik was een Wall Dive van 21 meter. Hier onder andere een Hawksbill turtle, Green turtle, Zeeslakken, Zeekomkommers en Pipefish gespot. De tweede duik was Coral Garden, hier super veel koraal gezien, Lionfish, een meter lange Zeekommkommer en Zeeslakken. Na de duiken bracht hij ons ook weer netjes naar ons guesthouse.

Siquijor - 5          Siquijor - 8          Siquijor - 9

Dag 274
Vandaag een brommer gehuurd, om het eiland te verkennen. Vooral van de uitzichten genoten en de weg over het eiland heen. Onderweg gegeten in een klein dorpje. In de avond nog een keer genoten van zo´n heerlijke pizza.

Siquijor - 11          Siquijor - 12          Siquijor - 13

Dag 275
In de ochtend is Kenny met de brommer naar Siquijor gereden voor een ferry ticket naar Dumanguete toe. Dit ligt op het eiland Negros, het laatste eiland dat we gaan bezoeken in de Filipijnen. Rond tien uur een trycicle gepakt naar Siquijor toe, waar we geluncht hebben met een Duitse Bratwurst mit pommes, met natuurlijk Duitse muziek op de achtergrond (Anton aus Tirol en Nena). Om 1 uur vertrok onze boot die er ongeveer 1,5 uur over zou doen. In Damunguete een hotel op gezocht, tegen de avond het stadje bekeken, dat niet veel voorstelde, maar een gezellige boulevard heeft. Kenny is hier ook weer een keer naar de kapper geweest, en gelukkig was dit een veel groter succes dan in Cambodja.

Dumaguete - 1          Dumaguete - 3          Dumaguete - 4

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja Kobus:
    2 juni 2016
    Wat een belevenis weer midden in de nacht. En wat een hoop gezien onder water!