Singapore

19 april 2016 - Singapore, Singapore

Dag 227
Rond negen uur vertrokken uit het hotel, op het station donuts gegeten en daarna op de lokale bus gewacht naar Singapore toe. Deze kwam een half uur te laat, maar uiteindelijk vertrokken we. Bij de grens van Maleisië moesten we uitstappen, om onze stempel te gaan halen. Dit ging heel vlotjes, maar wij waren natuurlijk weer de lul waarbij de tassen moesten worden gecontroleerd, maar dit ging gelukkig heel snel. Na deze controle op zoek naar onze bus en dan op weg naar de grens van Singapore. Dit duurde vrij lang in een overvolle bus, maar het ergste moest nog komen. Wat hebben we lang aangeschoven om onze stempel te krijgen. Daarna konden we weer op zoek gaan naar onze bus, en dit bleek een stopbus te zijn, dus we hebben zowat heel Singapore gezien met om de 50 meter een stop. Een uur later kwamen we eindelijk aan in Little India, waar ook ons hotel zat. Hier slapen we op een dormroom, want een hotelkamer is erg duur in Singapore. Daarna maar op stap gegaan in de stad zelf. We zijn begonnen bij de winkelstraat van Singapore, wat een winkelcentra, de één na de ander. Tussendoor zat ook de toerist information, waar je je eigen dagindeling op kaart kon brengen en daar kreeg je een print van, erg leuk om te doen. Hier gaven ze ook nog aan dat je tussen 3 en 6 in de ION toren kon naar het observatiedek. Dit hebben we gelijk gedaan, wat een uitzichten over de stad. Vanuit hier zijn we naar het Hard Rock café gegaan om een pintje te drinken. Daarna terug naar het hotel en een stadswandeling in Little India gemaakt in het donker. Erg gezellige straatjes en veel geurtjes overal, alleen de wandeling viel een beetje tegen.

Singapore dag 1 - 3          Singapore dag 1 - 6          Singapore dag 1 - 13

Dag 228
Eén of andere gek in onze dormroom had zijn wekker vroeg staan en bleef natuurlijk zelf gewoon liggen, daardoor redelijk vroeg vertrokken. We zijn begonnen in Fort Canning Park, waar we een wandeling hebben gemaakt. Vanuit hier de metro gepakt naar Esplanade - Theatres on the Bay, prachtige gebouwen. Hier had je ook uitzicht op Marina Bay Hotel (die met  het schip op het dak) en je kan hier naar Merlion Park, waar het bekendste beeld van Singapore staat. Maar overal in dit gebied zie je gigantische, moderne, grote, mooie gebouwen. Vanuit hier naar het Funan Digitaal shopping centrum gelopen, om een nieuwe laptop te kopen, onze tablet begint af te zien. Nu hadden we er wel even genoeg van en een pauze genomen in ons hotel. Op het einde van de dag naar Gardens by the Bay gegaan. Hier staan de prachtige Super Trees, hier in de avond nog een licht show van gezien. De bomen konden we niet in omdat het donderde en bliksemde. Voor de rest door het park gelopen, waar verschillende tuinen in thema's zijn. Na de Lichtshow nog een laser show gezien op Marina Bay, deze vonden we iets minder indrukwekkend.

Singapore dag 2 - 6          Singapore dag 2 - 8          Singapore dag 2 - 13          Singapore dag 2 - 29          Singapore dag 2 - 34

Dag 229
In de ochtend stond Chinatown op de planning. Hier een wandeling gemaakt die aan het begin erg tegen viel, maar aan het einde kwamen we eindelijk door gezellige kleine straatjes. Hier gezellig winkeltjes bekeken. Na Chinatown zijn we naar de Botanical Gardens geweest, dit is zeker de moeite waard. Hier is ook een Orchid Flower Gaden, deze heeft prachtige orchideeën, hier ons wel een tijdje vermaakt. Tussen de middag zijn we onze visa voor Australië gaan regelen, dat ging makkelijker dan we dachten. Tegen de avond zijn we naar de Southern Ridges geweest, dit is een park, waar de Henderson Wave Bridge is. Het pad begon met een boomkroonpad, een erg leuke wandeling door toppen heen. Daarna kwamen we aan bij de Wave Bridge. Een erg mooie brug, hier een tijdje gezeten om mensen te kijken. Wanner het donker begon te worden vertrokken we naar het metrostation, die ongeveer 2 kilometer van ons verwijderd was. Op dit moment kwam het met bakken de lucht uit vallen. Kletsnat kwamen we aan in de metro. Nog wel snel wat onderweg gegeten en daarna maar terug naar het hotel.

Singapore dag 3 - 2          Singapore dag 3 - 13         Singapore dag 3 - 21          Singapore dag 3 - 23          Singapore dag 3 - 27

Dag 230
Iets rustiger aan gedaan vandaag, we zijn begonnen met een wandeling door het koloniale kwartier. Hier zitten onder andere verschillende Engelse kerken, een Jongens school, het wereld beroemde Raffles Hotel ( Singapore Sling was jammer genoeg net iets te duur hier) en City Hall. We eindigden bij Theaters by the Bay, hier wat rond gelopen. Het bekendste beeld van Singapore, waar we twee dagen geleden ook al waren spoot vandaag water, dus ook nog even wezen kijken. Als lunch hebben we gegeten bij het Hard Rock Café, heerlijke ribbetjes gehad. Na het eten de film The Huntsman gekeken in de Bios, deze viel jammer genoeg wel tegen. Op het einde van de middag nog naar Bugis Street geweest, een markt, waar je van alles kan krijgen. Er waren zelfs seksshops, vrij bijzonder in een Aziatisch land.

Singapore dag 4 - 1          Singapore dag 4 - 2          Singapore dag 4 - 7          Singapore dag 4 - 9

1. Marina:
    18 april 2016
    Hard rock café komt wel altijd en overal terug he
  2. Harriet:
    19 april 2016
    Leuk om jullie verslag te lezen langs al die bekende plekjes. Al op weg naar Borneo? Zo niet, nog een tip: de Indiase tempels zijn heel interessant, maar alleen als er een dienst is.
  3. Kenny & Femke:
    20 april 2016
    Anne, ondertussen zijn we reeds vertrokken richting Kuala Lumpur. De eerste dag hebben we zo een Indiase tempel bekeken waar een dienst was, best wel leuk. Bedankt nog van de tip.