Kota Kinabalu

24 april 2016 - Kota Kinabalu, Maleisië

Dag 231
We hebben in de ochtend na ons ontbijt afscheid genomen van Singapore. We zijn met een lokale bus naar de grens gegaan, waar het aan beide zijden erg snel ging en we stonden zo in Johor Bahru. In Johor Bahru ingecheckt bij hetzelfde hotel als voor we naar Singapore gingen. Daarna naar het centrum te gaan om Jungle Book in de bios te kijken en te gaan dineren.

Dag 232
De bus naar Kuala Lumpur gepakt, deze deed er ongeveer 4 uur over. Op het busstation aangekomen en de metro gepakt naar het hotel, waar we de eerste keer in Kuala Lumpur ook hadden geslapen. In de avond nog een keer naar de Petronas torens geweest om ze nog één keer te bekijken en te dineren in het winkelcentrum eronder.

Dag 233
Om half één vertrok onze vlucht naar Kota Kinabalu, eerst de Klia (sneltrein) naar de airport gepakt. Hier nog ontbeten en daarna deed ons vliegtuig er ongeveer 2 uur en een kwartier over. In Kota Kinabalu de bus gepakt naar het centrum en daarna een hotel gezocht voor een nacht. Aan eind van de middag nog een kantoortje gezocht voor een duik/snorkel dag.

Dag 234
In de ochtend naar het hotel gelopen, die Anja en Henk voor ons hadden geboekt en daarna de bus naar de airport gepakt om Anja en Henk op te wachten.Gelukkig kwamen ze redelijk snel door de douane, hier hadden ze nog een verassing voor ons, ze kwamen niet met zijn tweeën, ze hadden Monkey meegenomen op reis. Hij heeft erg genoten van de vliegreis. Daarna konden we met de bus terug naar het hotel. Hier even gerust en nog meer verassingen gekregen, bijvoorbeeld een duvel voor Kenny. Daarna duik/snorkel trip geboekt voor de dag erna en gaan eten bij een restaurantje.

Kota Kinabalu - 12          Kota Kinabalu - 1

Dag 235
Na het ontbijt op weg naar de haven voor onze trip, Kenny is gaan duiken en Anja, Henk en Femke zijn gaan snorkelen. We zijn met een boot naar Tunku Abdul Rahman National Park gegaan. De eerste eerste snorkel plaats, Nemo´s gezien, veel kwallen gezien en gevoeld en veel andere verschillende vissen. Bij het duiken veel Nemo´s, zeepaardjes en vele andere vissen gespot. De tweede duik een Giant Pufferfish, Triggerfish, Hornetfish en Koraalduivel gezien. Bij het snorkelen, was het koraal zeer dichtbij, hier pufferfish, grote Nemo´s en zee-egels gezien. Daarna hadden we anderhalf uur geluncht op Pulau Gaya (hoofdeiland van het nationaal park). De derde duik heeft Kenny een Stonefish, garnalen en kwallen gezien. Bij het snorkelen doken we het water in en vijf minuten later waren we er alweer uit, van alle kanten werden we geprikt door kwallen, en Henk en Femke zaten onder de steken. Na deze duik zijn we terug gegaan naar de Kota Kinabalu. Hier gedoucht en gerust en daarna een auto geregeld voor de dag erna, dit was snel geregeld en we hebben wat gegeten in het centrum.

Kota Kinabalu - 7          Kota Kinabalu - 8          Kota Kinabalu - 11

1. Marin:
    23 april 2016
    Gerard wil ook duiken met al die mooie vissen die Kenny gezien heeft.
  2. Bernadette:
    24 april 2016
    Het zal wel een blij weerzien geweest zijn met de mama;-)
    Geniet van elkaar en de reis !