Pulau Langkawi

22 maart 2016 - Langkawi, Maleisië

Dag 198
Om kwart voor acht konden we boarden op de ferry naar Pulau Langkawi. Deze vaart duurde ongeveer 3 uur, ondertussen konden we een film kijken. Op Langkawi rijden er geen bussen, dus we moesten een taxi pakken van de ferry naar het plaatsje toe waar de hotels zitten. Hier op zoek gegaan naar een hotel en één gevonden. Hier voor een aantal dagen geboekt, zodat we nog konden switchen. In de avond een fles gin gekocht, het is duty free op het eiland, dus erg goedkope drank integenstelling tot de rest van het land.

Langkawi - 1

Dag 199
Eerst hebben we ons eens uitgeslapen, om dan tegen de middag te gaan lunchen. Na de lunch zijn we naar het aquarium geweest, hier waren niet alleen maar vissen, maar ook een aantal vogels, apen, pinguïns en zeeleeuwen. De voeder tijden waren grappig, maar niet heel bijzonder, alleen wanneer ze in de tank gingen voederen door middel van een duiker. Dit was zeker een leuke middag activiteit.

Langkawi - 5     Langkawi - 8               Langkawi - 12

Dag 200
Dag 200 was een rustdag, alleen een beetje over het strand gelopen, wat alleen maar tegen de avond kan omdat het overdag veel te warm is, en gelezen.

Langkawi - 31          Langkawi - 32

Dag 201
Na een rustdag een actieve dag. In de ochtend een brommer gehuurd en op weg naar de Kabelbaan. Het was een vrij prijzige kabelbaan, maar ze zeggen dat het de moeite waard is. Voordat je naar boven gaat, zie je een film, dat het net lijkt en voelt alsof je in een achtbaan zit, wij snapten niet helemaal wat dit met de kabelbaan te maken had, maar alles er omheen lijkt net Disney World. Je gaat met zijn zessen in een gondel de berg op, wat een hoogte. Halverwege wordt je er uitgezet voor een uitzichtpunt en dan ga je verder. Bovenaan is ook nog een Skybridge, wij dachten dit zit bij de prijs in, maar je kon opnieuw dokken. Dit wel gedaan, want dat wilden we niet missen, en dit was echt wel een hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk. Verder waren er nog een aantal uitzichtplatformen. Met de kabelbaan terug, konden we daarna nog een SkyRex film kijken. Snapten ook niet wat dit er mee te maken had, maar zit bij de prijs in en als echte Nederlanders (oké eentje bijna :p, maar hij leert het al goed) doen we dit natuurlijk. Voor de rest van de dag over het eiland heen gebrommerd, een paar stranden bekeken en redelijk wat duty free shops gezien. aan het eind van de middag een ticket geregeld naar onze volgende bestemming Pulau Perhentian, aan de andere kant van het land. In de avond nog genoten van een zonsondergang op het strand.

Langkawi - 15         Langkawi - 24          Langkawi - 26          Langkawi - 30

Dag 202
Onze laatste rustdag op het eiland hebben we in een resort gehouden, naja we hebben gebruik gemaakt van hun zwemfaciliteiten (oké wel een beetje stiekem). Ook hebben we al een hotel gezocht op Perhentian Islands, dit doen we normaal nooit, maar we kregen te horen dat bijna alles al vol zat. Na vier hotels te hebben gebeld had de vijfde toch nog één chaletje over. Hopen dat het wat is.

Langkawi - 33          Langkawi - 35

Dag 203
De laatste dag op het eiland hebben we uitgeslapen en om 12 uur uitgecheckt. Rond half vijf werden we opgehaald om naar de ferry te worden gebracht. De ferry zal rond zes uur vertrekken en anderhalf uur later zijn we aan het vaste land. Om acht uur vertrekt dan de nachtbus naar Kuala Besut, waar ze zeggen dat we om zes uur de volgende ochtend aankomen. Daar kunnen we dan de acht uur ferry naar Pulau Perhentian pakken, die er ongeveer een uur over doet. De ferry zal op het strand aanmeren, en vandaar zal het nog ongeveer tien minuten lopen zijn naar het hotel. Wat een lange reis zal dit worden, we zijn benieuwd.

1. Vicky Piryns:
    22 maart 2016
    Wat een mooi wit strand! Ik krijg helemaal zin in de zomer. En die brug was vast zeker de moeite waard Xxx
  2. Henk:
    22 maart 2016
    Jullie worden nu wel een beetje lui
    Lekker chillen op die bounty islands
    Ik krijg ook zin in vakantie. Nog 30 nachtjes slapen. Nog veel plezier op Perhantian. Henk
  3. Nikie:
    22 maart 2016
    Ziet er chill uit! mooi strand!
  4. Harriet:
    23 maart 2016
    Wat een wit strand. 't Lijkt wel sneeuw. Veel plezier verder.