Bangkok

7 september 2015 - Bangkok, Thailand

Dag 1
Een lange vlucht van Schiphol naar Kuala Lumpur gehad, hier deden onze televisies het niet goed, we kregen erg weinig eten en drinken en dan ook nog eens een uur vertraging. Gelukkig hadden we hierdoor minder wachttijd in Kuala Lumpur en konden we snel overstappen op het vliegtuig naar Bangkok.
In Bangkok met de trein en taxi aangekomen bij Wild Orchid hotel. Dit zag er allemaal prima uit, we hebben niet veel op de kamer, maar een bed en airco is genoeg. `s Middags wat in de Kao San Road area rond gelopen en bij een kraampje onze eerste Thaise maaltijd genuttigd.
Deze dag vroeg (4uur `s middags :p) naar bed gegaan.

Wild Orchid Hotel

Dag 2
Erg lang geslapen deze nacht, om 11 uur `s ochtends werden we pas wakker. Vanaf het hotel zijn we naar Wat Phra Kaew & Grand palace gelopen. Hier hebben we een tijdje rondgehangen, maar het was te toeristisch. Wel een erg mooi paleis.
In de middag zijn we een hapje gaan eten op de markt en daarna verder gegaan naar Wat Pho, Hier is de liggende boeddha. De tempel is erg indrukwekkend en gelukkig een stuk minder toeristisch.
Verderop hebben we een boot genomen richting Wat Arun, Wat Arun staat jammer genoeg in de steigers dus hebben we er enkel eens rondgelopen en verder niet bezocht. Vanaf Wat Arun de busboot naar het hotel terug genomen, waar we iets hebben gerust om `s avonds terug naar Kao San Road te gaan om wat te eten.

Grand Palace - 3          Wat Pho - 1

Dag 3
Deze dag zijn we wel vroeg opgestaan. Met de boot zijn we naar de nieuwe stad gereisd om daar de skytrain te nemen naar het Jim Thompson House. Dit is een erg mooi teak-houten huis in het midden van Bangkok. Hier hebben we een leuke rondleiding gekregen, en daarna mochten we nog zelf door de tuin lopen. Wat zou die man vroeger een mooi leven in dit huis hebben gehad. We zagen het al helemaal zitten om zo'n huis te hebben, alleen dan wel op een wat rustigere plek.
Daarna zijn we Vietnamees gaan eten in het gigantische MBK shopping centre, na het eten zijn we verder gegaan naar de Snake farm van het rode kruis. Een leuke show wordt hier gegeven met verschillende slangen die in Thailand leven, hierbij wordt ook uitleg gegeven wat je moet doen als je die slang tegen komt en hoe giftig ze zijn.
Verderop naar Lumphini Park gewandeld en daar een Komodovaraan tegen gekomen. Vanuit Dit park de skytrain en boot terug naar hotel gegaan, waar we alvast de bus en ferry tickets voor Koh Chang hebben geregeld en nog een maaltijd hebben genuttigd.

Jim Thompson House - 1          Snake Farm - 3          Lumphini Park - Komodovaraan

Dag 4
Deze dag hebben we een behoorlijk eind gelopen. Onderweg zijn we een plaatselijk marktje tegen gekomen waar je van alles kan kopen. De vissen hier koop je nog levend. Verder gegaan naar de Abhisek Dusit Throne Hall, dit is een gigantisch gebouw in Europees stijl, hier hebben we alleen wat rondgelopen, verder zijn we de zaal niet in geweest.
Verderop hebben we een bezoekje gedaan aan de Dusit Zoo, sommige dieren zaten hier in vrij zielige omstandigheden, kleine kooien of weinig groen. Wel hebben we midden in het park bij de KFC gegeten :p. Daarna zijn we naar Vimanmek Teak Mansion gelopen, dit is het grootste teak houten huis die is gemaakt zonder spijkers. Dit was een erg mooi gebouw en ook erg indrukwekkend van binnen, van de binnenkant hebben we jammer genoeg geen foto's mogen maken. Kenny moest hier ook een erg mooie sarong dragen.
Vanaf hier terug gelopen naar het hotel en 's avonds wat gegeten in de buurt.

Plaatselijke markt          Abhisek Dusit Throne Hall          Dusit Zoo - 1          Vimanmek Teak Mansion - 2

Dag 5
Vandaag niet super veel gedaan. Met de boot naar Chinatown gegaan, hier was een erg drukke markt, waar je alles kon vinden, eigenlijk gewoon een mega grote "Action/Primark". Dichtbij Chinatown was Wat Traimit, hierin staat de grootste vol gouden boeddha( (5,5 ton goud) van de wereld. 's Middags in het hotel wat gelezen.

Chinese tempel - 2          Wat Traimit - 1          Wat Traimit - 2          Chinatown markt

Dag 6
Laatste dag in Bangkok, vandaag weer naar de nieuwe stad gegaan met de boot en skytrain. Hier wat rondgehangen in winkelcentrums, deze waren iets luxer dan we gewend waren. Beneden in de Siam Centre was een supermarkt, waar je alle Europese goederen kon krijgen in de duurste merken. Ook was hier veel Belgische bier (Chimay, Rochefort, Duvel, Vedett, etc.) en Nederlandse kazen. Boven in dit winkelcentrum zat ook nog een luxe bioscoop, hier zijn we naar de film Paper Town geweest. Voordat de film begint moet iedereen in de zaal gaan staan en wordt er een film afgespeeld van de koning met het volkslied. Dit was toch raar om te zien. 's Avonds terug gegaan naar het hotel om daar iets te eten en ons klaar gemaakt voor de lange reis morgen naar Koh Chang, onze volgende bestemming.

Meer foto's zijn te bekijken onder het tabblad foto's

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nancy Arnouw:
    7 september 2015
    Wow, wow! Het volgen van jullie reisverhalen met prachtige foto's wordt beslist een verslaving... Benieuwd naar jullie volgende avonturen! :)
  2. Vicky Piryns:
    Heyhey reizigers!
    Jullie verhalen zijn mooi om te lezen, alsof we een beetje meereizen :-)
    Die markt in chinatown lijkt me SUPERinteressant! Ik kijk alvast uit naar het volgende verhaal xxxx
  3. Henk:
    7 september 2015
    Mooie belevenissen. Hoe is het eten, niet te pittig?
  4. Kenny:
    7 september 2015
    Het eten is best wel lekker... Gewoon een beetje opletten wat je neemt
  5. Anja Kobus:
    7 september 2015
    Leuk, weer helemaal op de hoogte! Ook fijn de foto's erbij daardoor krijg je er gelijk een beeld bij.
  6. Tante lucienne en nonkel André:
    8 september 2015
    wow dat is echt wel tof om jullie te kunnen volgen ,dan zijt ge toch nog een beetje bij ons ,geniet maar verder we volgen jullie verder vanuit Belgie