Ipoh & Taiping

12 maart 2016 - Taiping, Maleisië

Dag 191
Om kwart voor acht vertrok onze bus van Cameron Highlands naar Ipoh toe, na twee uur rijden kwamen we aan op het busstation van Ipoh. Hier hebben we afscheid genomen van Bernadette, want die nam de bus verder naar Georgetown. Vanaf het busstation de bus naar de stad gepakt. Daar aangekomen op zoek gegaan naar een hotel. Deze snel gevonden, maar dit bleek later geen goede keus. Femke voelde zich al niet goed vanaf het begin van de dag, dus zijn we eerst naar een winkelcentrum gegaan om te eten en hebben we een film gekeken, 'Londen Has Fallen'. Dit was een erg goede film. Na de film rond gelopen in het historisch centrum van Ipoh, hier zijn onder andere een christelijke hogeschool, Engelse stijl, Indisch Moskee, Court House, en Town Hall. Het station was ook indrukwekkend, ze noemen dat hier de Taj Mahal van Maleisië. Hier ook direct voor een trein ticket gekeken naar Taiping toe, maar de trein zat al vol. We hebben wat verder gelopen naar het lokale busstation en de bus konden we wel pakken. Daarna zijn we terug gelopen naar het hotel en maar goed ook want Femke werd behoorlijk ziek. Wat ook erg vervelend is, is dat Femke haar stem kwijt is, dat is misschien wel prettig voor Kenny. Vroeg naar bed gegaan, totdat Femke rond twaalf uur wakker word en geritsel in de prullenbak hoort, hier loopt ze heen om te kijken wat er aan de hand is, springt er een rat uit de prullenbak en rent de badkamer in. Kenny als een echte heer er achteraan en kijken waar die is, maar hij is al in riool verdwenen. Kenny heeft dan maar de prullenbak op de gang gezet en de rioolput afgesloten. Nu maar hopen dat ze niet terug komen en proberen te slapen. Blijkbaar zijn ze toch nog een keer langs gekomen want ons telefoon oplader is doorgeknaagd. Morgen toch maar een iets duurder hotel.

Ipoh - 1          Ipoh - 4

Dag 192
Na niet een geweldige nacht de bus om tien uur gepakt naar Taiping. Deze deed er ongeveer 1 uur over en we werden afgezet bij het lokale busstation van Taiping. Hier zoals we al hebben gezegd een iets duurder hotel uitgezocht. Eerst even gerust op de kamer en in de middag eerst op weg naar de Lake Gardens, omdat Femke zich nog steeds niet geweldig voelde, hier niet echt ver in gewandeld. Na de Lake Gardens, waren we van plan om een stadswandeling te maken, dit maar halverwege gedaan, omdat Femke terug naar het hotel moest. Hier heeft ze drie uurtjes geslapen en werd een stuk beter wakker. Wel nog steeds haar stem kwijt. In de avond nog gewandeld om te eten. Hopen dat het morgen beter gaat als we naar Georgetown vertrekken.

Taiping - 2

1. Vicky Piryns:
    12 maart 2016
    Veel beterschap Femke!
  2. Marina:
    12 maart 2016
    Onverwachts gezelschap nu al beter ?
  3. Norbert Piryns:
    13 maart 2016