Rondom Brisbane

4 augustus 2017 - Brisbane, Australië

Dag 690
De eerste dag na de cruise vooral veel was gedaan. Wanneer dit eindelijk gedaan was en weer netjes opgevouwen was, zijn we naar Gold Coast gegaan, waar we om 4 uur hadden afgesproken met Deb en Kym. Met hun wat rond gelopen en daarna een hapje gegeten bij een Italiaan. Aan het einde met hun afgesproken dat wij volgend jaar naar Tasmania gaan om hun te bezoeken. Na het eten terug gereden naar de camping, waar we vroeg ons bed zijn ingedoken.

Surfers Paradise - 7

Dag 691
Omdat we rondom Brisbane moeten blijven, omdat Anja an Henk binnenkort hier landen, hebben we besloten om een paar National Parken ten oosten van Brisbane te bezoeken. We zijn eerst naar Ravensbourne national park gereden, waar we twee wandelingen hebben gemaakt. Daarna op een gratis camping aan rand van het park geslapen.

Ravensbourne - 2          Ravensbourne - 3

Dag 692
Vandaag hoefden we maar 40 kilometer te reizen voor het volgende park. In de ochtend eerst een koffie gehad in een bakkerij, waar we gelijk onze telefoons konden opladen. Daarna doorgereden naar het Crows Nest National Park, waar we een camping plek hadden geboekt. Hier eerst heen gereden, geluncht en dan de wandeling gemaakt. Toen we terug kwamen op de camping kwamen er toevallig net Nederlanders de camping op rijden. Hier een biertje mee gedronken en afgesproken om in de avond samen een kampvuur te maken. Bij het kampvuur trokken ze nog een fles port open om te delen. Het was een gezellige avond.

Crows Nest National Park - 1

Dag 693
In de ochtend naar Palms National Park gereden, waar we een korte wandeling door een bos maakten, maar aan het einde erg werden verrast door honderden flying foxes in de bomen. Wat een lawaai maakten deze beesten. Daarna doorgereden naar Bunya Mountains National Park. Waar we een camping hadden geboekt in het park voor 1 nacht. Hier geluncht en dan een wandeling gemaakt dood het bos. Erg veel mooie vogels kwamen we tegen onderweg. In de avond bij mensen uit Brisbane gezeten, die ons uitnodigden voor een hapje en een drankje.

The Palms National Park - 2          The Palms National Park - 3

Dag 694
Deze ochtend besloten in dit mooie park te blijven voor wat rust en nog een wandeling, Dus nog voor twee nachten geboekt. In de ochtend een lange wandeling gemaakt. Daarna rest van de dag rustig aan gedaan. In de avond in de plaatselijke kroeg bij de open haard een drankje gedaan.

Bunya Mountains - 2          Bunya Mountains - 3

Dag 695
Deze dag heel erg rustig aan gedaan, wat gelezen en opgeruimd.

Bunya Mountains - 4

Dag 696
In de ochtend richting Jimna State Forest gereden, waar we een camping hadden geboekt voor een nacht. Hier een wandeling gemaakt. Het was er in de avond behoorlijk druk van de kampeerders. In de avond een lekker houtvuurtje gemaakt.

Jimna State Forest - 1

Dag 697
Vandaag weer richting Brisbane gegaan, waar we op een camping zijn gaan staan.

Brisbane - 15

Anja en Henk hebben we rond half zeven de volgende ochtend opgehaald op de airport. Vanaf dan zullen we met hun naar Cairns rijden in een periode van 3 weken.

1. Marina:
    4 augustus 2017
    Het blijft fantastisch om jullie verhalen te lezen
  2. Norbert Piryns:
    5 augustus 2017
    samen drie weken met Henk en Anja, dat zal weer eens goed doen, geniet er van