Dag 4 - Bonn, Königswinter en Remagen

25 december 2018 - Remagen, Duitsland

Dag 4

In de ochtend om acht uur zaten we aan het ontbijt. Het ontbijt was jammer genoeg minder dan bij de vorige. Na het ontbijt vertrokken naar Bonn, waar we hebben rondgewandeld door het centrum. Er staan hier verschillende mooie gebouwen, maar doordat het kerstavond is, is veel dicht. De winkels waren nog wel allemaal geopend.

Vanaf Bonn naar Königswinter gereden, hier wilden we gaan lunchen, maar door kerstavond is er niks open. Gelukkig was de Turkse grill wel open, dan maar eenvoudige pita eten. Vanaf Königswinter naar schloss dragenfels gereden. Hier prachtig rondgewandeld, alleen konden we jammer genoeg niet dicht in de buurt komen, doordat het gesloten was.

Rond drie uur reden we naar ons hotel Remagen Arte hotel, in Remagen. Dit was meer een familie hotel. We kregen een upgrade van onze kamer. We hadden een kamer met dakterras en uitzicht over de Rijn. In het hotel hadden we ook ons kerstavond diner geregeld.

Voor we gingen eten nog langs de Rijn rondgelopen en daarna onzd welkomst- prosecco in het hotel gedronken. Om zes uur begon het diner. Eerst een amuse van tomaat en mozzarella en broodjes met smeersel. Als voorgerecht waren er verschillende kleine hapjes. Erg lekker. Voor het hoofdgerecht had Kenny stoofvlees en Femke vis. Desert was een pudding met appel en crumble. Erg lekker allemaal.

Op eerste kerstdag rijden we niet te ver. We gaan eerst naar een klooster, dan nog een burcht en we eindigen in Koblenz.

Remagen - 13

1. Norbert Piryns:
    25 december 2018
    een heel fijne kerst voor jullie
  2. Vicky Piryns:
    25 december 2018
    Ben al benieuwd naar Kenny in het klooster 🤭 fijne kerst!