Dag 9 - Maulbronn en Ludwigsburg

30 december 2018 - Ludwigsburg, Duitsland

Dag 9

Vroeg opgestaan en na het ontbijt naar de Philosophenstrasse gereden, waar je het mooiste uitzicht over Heidelberg hebt. Vanaf daar naar Maulbronn gegaan om het klooster te bekijken. Het klooster was vrij sober vanbinnen. Wel mooi om eens te bekijken. Het was ook een mooi dorpje.

Vanaf hier doorgereden naar Ludwigsburg, waar we eerst in het centrum iets hebben gegeten en toen naar het paleis zijn gegaan. Dit was weer een Versailles achtig gebouw. Bij de ingang moest je kiezen tussen de konings of de koninginnen rondleiding. Ze waren toch allebei in het Duits dus de eerst volgende gekozen, de koninginnen rondleiding. Hiermee ga je door de vertrekken van de koningin. De vrouw die de rondleiding gaf was niet te verstaan, door hoe zacht ze sprak, dus we waren al snel afgeleid en deden een beetje ons eigen ding. Het hoogtepunt van de rondleiding vonden wij het theater en de kerk. Bijzonder wat ze vroeger allemaal in paleizen bouwden.

Vanaf hier naar hotel gereden, waar we eerst lekker de sauna in zijn gegaan. Het hotel zelf was een beetje oudbollig. Wel konden we alleen in hotel eten, dat was het enige in de buurt. Wel lekker gegeten.

Morgen vertrekken we weer richting het noorden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja Kobus:
    30 december 2018
    En dan zit het er alweer bijna op, gaat snel. Veel plezier de laatste dag en goede terug reis.
  2. Norbert Piryns:
    30 december 2018
    weer bijna een reisje achter de rug, tot weldra