Dag 7 - Frankfurt

28 december 2018 - Frankfurt am Main, Duitsland

Dag 7

Uitgeslapen en daarna ontbeten in het hotel, een erg goed ontbijt. Rond tien uur richting het oude centrum gegaan, waar we de dom in wilden, maar natuurlijk weer een dienst. Toen maar eerst een koffie gedronken. Daarna het oude gedeelte van de stad bekeken, door de bombardementen stonden er na de oorlog nog maar 11 vakwerkhuizen overeind. Veel zijn weer opgebouwd. Daarna gewinkeld in de winkelstraat. Op een marktje was nog een apfelwein markt. Natuurlijk eentje geprobeerd. Daarna gaan eten bij een Italiaans restaurant.

Na de lunch naar museum judengasse geweest. Dit is een museum over de ghetto die ooit in het vooroorlogse Frankfurt stond. Hier werd op interessante wijze informatie gegeven en stond er nog de fundering van vier huizen van de ghetto.

Terug naar de dom gelopen, waar we nu wel in mochten. Vanbinnen was deze niet heel erg bijzonder. Daarna nog naar het Goethe hause gelopen, was erg druk waardoor we nog naar een kleine markt zijn doorgelopen. Daarna wat gerust in het hotel en in de avond gegeten in een Duits bruin café. En nog even naar winkelcentrum geweest die gister dicht was.

Morgen zullen we met wat tussenstops naar Heidelberg gaan.