Dag 5 - Maria Laach, Burg Eltz en Koblenz

26 december 2018 - Lahnstein, Duitsland

Dag 5

In de ochtend een ontbijtje gehad in het hotel. Daarna rond negen uur vertrokken naar Maria Laach. Dit is een klooster dar je kan bezoeken. Doordat het eerste kerstdag is, zijn hier de hele dag diensten, ook toen wij aan kwamen. Daardoor konden we enkel het terrein bekijken, het klooster ligt prachtig aan een meer. De kerk zelf hebben we even bekeken door de deur die open was.

Vanaf het klooster verder gereden door de vulkaan Eifel. Hier ook nog een stuk van de vulkanstrasse gereden. Erg mooi gebied dit. In het dorpje münstermaifeld zagen we een mooie kerk staan, waar we even zijn gestopt om het te bekijken. Daarna was het nog vijf minuten rijden naar Burg Eltz, waar we een prachtige wandeling hebben gemaakt, en aan eind van de tocht doemde opeens een prachtig kasteel op. Jammer genoeg konden we doordat het winter is alleen maar de buitenkant bekijken. Maar het was een mooie wandeling er heen.

Terug gelopen naar de auto en daarna naar Münstermaifeld gereden, waar we hadden gezien dat een restaurant open was. Hier hadden ze nog 1 tafeltje over voor ons, want het was er druk voor de kerst lunch. We hebben allebei een schnitzel gehad.

Na de lunch vertrokken naar Koblenz, waar we in een hotel slapen. Het hotel viel ons al gelijk tegen toen we hem zagen. Het was erg ouderwets. Wel stond er een klein kerstpakje voor ons op de kamer. Hier even wat gerust en tegen de late middag naar Koblenz gereden. Hier rond gelopen en natuurlijk naar de Deutsche Eck gegaan. Hier vloeien de Moezel en de Rijn samen. Ook staat hier een gigantisch standbeeld van keizer Wilhelm die na de twee de wereld oorlog door de Amerikanen is afgebroken en in 1990 na de val van de muur mocht hij weer terug geplaatst worden. Van deze kant van het water heb je een prachtig uitzicht op het grootste fort van Europa. We hebben wat door het centrum gelopen. In een cocktail bar een cocktail gedronken en daarna in een Brauhaus wat gegeten.

De volgende dag staat een ritje langs de Rijn. Op de planning met als eindbestemming Frankfurt.

Koblenz - 10