Dag 2

23 december 2019 - Amsterdam, Nederland

Dag 2

Rond acht uur naar het ontbijt gegaan. Dit stelde niet heel veel voor, maar had wel alles wat je nodig hebt. Wat wel balen was, is dat Femke vandaag ziek is opgestaan, en de hele nacht niet heeft geslapen. Hopen dat het niet het hele weekend blijft doorgaan. Na het ontbijt de tram gepakt naar het Museumplein, waar we eerst het Rijksmuseum in zijn gegaan, hier hebben we wel een paar uur rondgelopen en natuurlijk een paar hoogtepunten gezien, de Nachtwacht, het Joods bruidje en Waterloo. Daarna wilden we door naar het Van Gogh museum. Hierheen gelopen via een kerstmarkt  met ijsbaan.  Van Gogh museum mag je blijkbaar niet zo maar meer in en moet je van te voren reserveren, zelfs met een museum jaarkaart. Dat werd hem dus niet. Dan maar Stedelijk museum in gegaan, maar dat was niks voor ons, na een tijdje rondgezworven te hebben gewoon even lekker op stoeltjes gezeten.

Daarna naar House of Bols gegaan, waar we al tickets voor hadden geregeld. Hier krijg je voor dat je het museum in gaat een klein flesje met een shotje erin mee en die mag je pas drinken, bij de groene deuren, spannend. Eerst zie je hoe Bols is ontstaan, de oudste disteleerderij ter wereld. Daarna kom je bij de groene deuren en moet je naar binnen, je audioguide scannen en het begint, op een gegeven moment wordt er gezegd nu mag je drinken. En komen er allemaal lichten over je heen en muziek. Een hele experience, daarna kon je verder met het ruiken van verschillende flessen van Bols en de ingrediënten. Aan het eind van de rondleiding staat er een bartender klaar om een cocktail voor je te bereiden. Femke had gekozen voor Spice A'dam, een cocktail met Damrak gin, Bols Pine apple chipotle, Bols Ginger, Bols elderflower, limoen, siroop en gember. Erg lekker maar wel sterk. Kenny had first Aid. Dit was met Bols Ginger, Damrak gin, limoen, sinaasappel en siroop. Ook lekker en sterk. Daarna nog een fles Bols elderflower voor thuis gekocht.

Daarna via de bloemenmarkt gelopen naar een biercafe waar we een drankje hebben gehad. Hier gezellig zitten praten met een moeder en zoon uit Limburg. Daarna op zoek naar een restaurant. We wilden graag spareribs eten, maar deze zat helemaal vol. Toen een pub in gegaan om wat te eten. Kenny had een burger en Femke kip saté. Femke werd hier in een keer erg slecht van het ziek zijn wat deze ochtend begon en besloten om naar het hotel terug te gaan, waar Femke gelijk bed is in gedoken voor een goede nachtrust.

Rijksmuseum.          Museumplein.           Museumplein.         House of Bols.           IMG_20191222_142526723.

Pub eten