Dag 6 - Romeo, oh Romeo!

1 augustus 2019 - Verona, Italië

Dag 6

Rond acht uur vertrokken met de auto naar Verona toe, dit was ongeveer een half uurtje rijden. Daar geparkeerd op een gratis parking, ongeveer 10 minuten lopen van de binnenstad. Daar eerst een ontbijtje met koffie gehad. Daarna even een boekje gekocht over Italië, zodat we toch weten wat we moeten gaan doen de komende tijd. Hier stond in dat je een Verona pas kon kopen voor de hoogtepunten van Verona. Dit maar bij het eerste museum gedaan. Dit was het huis van Juliette, waar natuurlijk het beroemde balkonnetje is van Romeo en Juliette. Het huis zelf stelde niet heel veel voor, vooral uitleg over het verhaal. Wel leuk als je op het balkonnetje kwam en iedereen Juliette naar je riep. Vanaf hier door gelopen naar Torre die Lambertus, die je kan beklimmen voor een mooi overzicht van de stad. Daarna doorgelopen naar de mooiste kerk van Verona. Hier kregen we een audio guide mee. Aan de overkant van de rivier zat teatro Romano, dit was een archeologisch museum, wat we zelf niet heel bijzonder vonden. De uitzichten over de stad waren er wel erg mooi. De kathedraal was de volgende stop. Deze vonden wij minder mooi dan de kerk, ook hier kregen we weer een audio guide mee. Vanaf hier naar de arena gelopen, hier stond een gigantisch lange rij, maar met onze Verona pas mochten we deze passeren en gelijk naar binnen. De arena wordt gebruikt voor opera's, dus stond er veel decor, daardoor kon je niet veel zien, dit vonden we erg jammer. De volgende stop was weer een kerk, maar deze had een onderkerk van een oudere tijd dan de bovenkerk. De bovenkerk had een houten plafond (omgekeerd schip) erg bijzonder. Toen kregen we erg veel trek, maar kwamen we natuurlijk niks tegen. Wel kwamen we de tombe van Juliette tegen, dus hier maar snel naar binnen met onze kaart. Dit was echt niet bijzonder. Na de tombe kwamen we een pizzeria tegen, waar we heerlijk hebben gezeten. En om drie uur mag het ook wel eens om te eten. Daarna hadden we nog 1 ding te doen, het fort. Hier was een museum bij met allemaal fresco's, maar ons ging het om in de torens en over de muren van het fort te lopen ook had je nog een mooi uitzicht over pont die Castelvecchio.

Verona - 6Verona - 7Verona - 9Verona - 11Verona - 15