Dag 14 - Parma ham en parmezaanse kaas

10 augustus 2019 - Parma, Italië

Dag 14

In de ochtend ontbijtje op de camping gehad en daarna vertrokken naar Parma. Hier op een parkeerplaats net buiten de stad gestaan en daarna eerst naar de  toeristen informatiedienst gelopen. Hier besloten wat we zullen gaan doen vandaag. Eerst naar de duomo gelopen, die op een mooi plein ligt samen met battistero, de battistero niet in geweest, daarna doorgelopen naar een andere kerk, waar ook een klooster aan zat waar we naar binnen konden. Vanuit hier doorgelopen naar Palazzo Della Pilotta, in dit gebouw zit het archeologisch museum, de nationale galerij, een theater en een bibliotheek. Een kaartje gaf toegang tot ze allemaal. Het archeologisch museum vonden we niet veel voorstellen, het theater zag er prachtig uit, maar via de theater ingang kon je hem niet helemaal zien. Om op het podium terecht te komen moest je via de nationale galerij. Dit begon aardig, maar na een paar schilderijen hadden we het wel gezien en dit bleef maar doorgaan. Natuurlijk kwam pas aan het einde het theater. Deze was prachtig vanaf het podium kant. Al laatste de bibliotheek bekeken, ook erg mooi. Daarna wat gaan eten, eerst een plankje met de lekkernijen van Parma. Parma ham, Parma worst en Parma kaas, erg lekker. Daarna hadden we allebei een broodje. Ook met typisch parmezaanse beleggen, Femke had paarden tartaar en Kenny had flatbread met parmaham en rucola. Als desert hebben we een ijsje gehaald bij een ijsjes lab. Die experimenteren met bijzondere smaken en organische producten. Na het eten terug gegaan naar de camping om het zwembad in te springen.

Parma - 3Parma - 11

Parma - 19

Parma - 20

Parma - 23

1. Anja Kobus:
    10 augustus 2019
    Bibliotheek en theater zien er inderdaad prachtig uit!