Dag 12 - Rustdag

7 augustus 2019 - Sasso Marconi, Italië

Dag 12

Even een rustdag ingepland. Uitgeslapen en laat ontbeten, gezwommen, Fransen geholpen met hun auto te starten. Toen we eindelijk een keer van de camping af wilden mochten we niet omdat het terrein gesloten was tot drie uur. Toen nog maar wat op de camping gehangen, het zwembad was jammer genoeg ook in deze periode dicht. Om drie uur richting een regionaal park gereden, waar ruïnes staan van kerken die kapot zijn gemaakt in WW2. Hier aangekomen liepen hier monniken rond. Tegenwoordig staat hier een klooster van een bepaald geloof. De ruïnes bekeken, niet heel bijzonder, maar de verhalen erbij wel. In de oorlog zijn hier 770 mensen vermoord in en rond de kerken. Ook op de begraafplaats zijn allemaal mensen samen gedreven en tegelijk afgeschoten. In een stalen kruis zag je nog de kogelgaten. Daarna doorgereden naar een dorpje waar we wat boodschappen hebben gedaan en toen terug naar de camping. Hier gezwommen en in de avond bbq.

Parco storico di Monte sole - 1Parco storico di Monte sole - 2Parco storico di Monte sole - 3

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Harriet:
    8 augustus 2019
    Gelukkig stonden jullie niet meer bij het Gardameer. Gelezen dat het daar erg slecht weer is geweest.