Dag 2 klettersteigen in sankt Anton im Montafon

27 juli 2020 - Innerbraz, Oostenrijk

Dag 2

Doordat we de avond er voor vroeg in bed waren gegaan, waren we redelijk vroeg wakker. Het was aan het regenen en het was behoorlijk bewolkt. Gedoucht en ontbeten en op weg naar Montafon. Dit is een vallei naast de vallei waar we slapen. Hier wilden we een wandeling maken bij schruns. Een kabelbaan omhoog en in de bergen wandelen. Bij de kabelbaan aangekomen was deze dicht. Jammer. Dan toch maar gaan klettersteigen, want dat was in de buurt. Het weer begon ook al beter te worden.

De auto geparkeerd bij station Sankt Anton im Montafon. Vanaf hier was het een kwartier wandelen naar het begin van de tocht. Hier konden we ons materiaal aantrekken en op weg. Het eerstestukje was gewoon wandelen en daarna moesten we via beugels de waterval beklimmen. Dit ging erg goed we waren al voorbij de eerste top van de waterval. Daarna wat lastige stukken zonder beugels. Na een half uur arriveerden we bij de tweede top. Hier even gerust, met een prachtig uitzicht, natuurlijk wel vast aan de berg. Daarna wilden we verder, maar Femke sloeg dicht op de berg. Kon geen stap meer verder. Nog drie keer geprobeerd maar het lukte niet. Helemaal in paniek. Eigenlijk mag je ook niet meer terug, maar toch maar besloten om dat te doen, gelukkig niemand tegen gekomen. Binnen een half uur en Femke onder de blauwe plekken terug aan gekomen bij de start. Daar kwamen we weer mensen tegen. Terug naar de auto en naar Schruns gegaan waar we heerlijk op het terras een biertje hebben gedaan en gebakken camembert en kaiserschmarrn hebben gehad. Daarna terug naar de camping.

Aan eind van de middag nog even heerlijk gezwommen, want het werd weer erg warm.

Sankt Anton im montafonSinkt Anton im MontafonSankt Anton am Montafon.  Schruns