Seremban, Muar & Johor Bahru

29 februari 2016 - Johor Bahru, Maleisië

Dag 176
Om tien uur uitgecheckt bij ons hotel in Kuala Lumpur, waarna we een ontbijtje genuttigd hebben bij de 7/11. Daarna naar het treinstation gelopen, hier hebben we de trein naar Seremban gepakt. De trein deed er ongeveer anderhalf uur over. In Seremban snel een hotel gevonden, eerst wat gerust in het hotel en daarna de stad bekeken. Eerst naar de plaatselijke markt geweest, waar we een nasi ajam (kip met rijst) hebben gegeten. Daarna wat hoogtepunten van het stadje bekeken. Een moskee, Chinese tempel, Paleis van een sultan, een kerk, een Hindoe tempel en een park, allemaal niet zo bijzonder. Aan het eind van de middag nog naar de bustijden gekeken voor de bus van de volgende dag naar Muar. In de avond een pizza gegeten, die was net zo duur als het plaatselijk eten.

Seremban - 1

Dag 177
De volgende ochtend zou onze was, die we aan het hotel hadden afgegeven, gedaan zijn. Maar nee hoor het lag er nog net zoals we het gegeven hadden, dus we konden de vieze was zo weer in onze tas proppen. Om half elf hebben we de bus naar Muar gepakt. Deze deed er ongeveer twee en half uur over, maar de tijd  ging snel. Een grappige Islamitische oude man kwam bij ons zitten en vertelde van alles aan ons. Over Maleisië, over zijn geloof, over verschillende familieleden en hij wilde van alles over Amsterdam weten, de plek waar hij ooit in zijn leven nog naar toe wil. Toen we aankwamen in Muar zagen we dat dit echt een verlaten gat was. Een hotel opgezocht, maar we konden alleen maar een duurder hotel vinden. Toch maar ingecheckt en hier wat gerust. Eind van de middag wat rond gelopen in het stadje en een goedkoper hotel geboekt voor de twee nachten er na. We hebben toch wat rust nodig voor dat Bernadette komt, iedereen weet hoe druk die is :p. Ook hadden we verwacht dat hier wat meer te doen was in de omgeving tussen Kuala Lumpur en Johor Bahru.

Dag 178
Eerst heerlijk uitgeslapen in het luxere hotel, om dan rond twaalf uur richting ons goedkopere hotel te vertrekken. Hier ingecheckt en een ontbijtje in de buurt genuttigd. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een laundry service. Hier in Maleisië hebben ze geen zaakjes meer die de was voor je doen, dus zijn we naar een doe-het-zelf-waszaak geweest. Hier een uurtje gezeten en onze was was weer lekker schoon. In de avond gegeten in het winkelcentrum.

Muar - 1

Dag 179
Uitgeslapen in de morgen en tegen de middag wat rondgelopen in het stadje. Hier is niet veel te zien, een moskee en een paar oude Engelse gebouwen. De moskee niet in gegaan, omdat we geen gepaste kleren bij ons hadden.

Muar - 3         Muar - 5

Dag 180
Niet te laat op gestaan en om tien uur de bus naar Johor Bahru gepakt, deze deed er tweeënhalf uur over. Hier op busstation wat gegeten en daarna naar ons hotel gelopen, die erg dichtbij het busstation zat. Hier ingecheckt en wat gerust. Rond drie uur naar de stad gelopen. Dit was een behoorlijk eind, ongeveer vijf kilometer. In de stad aangekomen een hindoe tempel, een oude wijk en een winkelcentrum bekeken, waar we ook wat hebben gegeten. In de stad was het erg druk, want er was een Chinees festival aan de gang. Johor Bahru ligt op de grens met Singapore, vanaf het water zie je Singapore liggen. Hier is Bernadette gisteren geland, jammer genoeg is ze zonder bagage geland, die lag nog in Istanbul waar ze een overstap had. Hopelijk heeft ze haar bagage snel weer.

Johor Bahru - 1          Johor Bahru - 3

Dag 181
Blijkbaar was van het busstation tot centrum een gratis bus. Deze gepakt naar de zoo toe. De zoo had een mooie prijs van 0.43 euro, dat zijn nog eens prijzen. Oké de dierentuin stelde ook niet super veel voor, maar was leuk om een keer door heen te lopen. Speciaal voor Hanna natuurlijk wel de Tapir op de foto gezet. Daarna wilden we naar het paleis om door de tuinen heen te lopen, maar deze was helaas gesloten. In de middag een bioscoop bezoek gedaan. Deze keer voor de film "The Gods of Egypt" gekozen, een leuke film om te zien. In de avond in het winkelcentrum gegeten en daarna de gratis bus terug gepakt.

Johor Bahru - 5          Johor Bahru - 7          Johor Bahru - 8          Johor Bahru - 10

1. Henk:
    29 februari 2016
    Jullie gaan nog naar Melakka daar is wel wat te doen ☺.
    Toen wij in Maleisië waren kon je de was nog wel laten doen, in Georgetown bv.
    Veel plezier verder met jullie drieën
  2. Anja Kobus:
    29 februari 2016
    Wat een luie beer op de foto! Hopelijk heeft Bernadette haar begage ondertussen gekregen. Veel reisplezier met jullie drieën. Groet Bernadette van ons.
  3. Hanna:
    29 februari 2016
    Hahaha de tapir is ook overal
  4. Bernadette:
    29 februari 2016
    Deze avond pas mijn bagage weer in mijn bezit! Eindelijk propere kleren en mijn eigen spullen om te douchen !!
    Tot morgen !
  5. Norbert Piryns:
    29 februari 2016
    he Kenny en Femke, even melden dat de datum van uw fototoestel moet worden aangepast, hij kent blijkbaar geen schrikkeljaar, zou zonde zijn als alle data niet meer zouden kloppen

groetjes ,
  6. Marina:
    29 februari 2016
    Ik wou dat ik ook kon komen
  7. Kenny & Femke:
    1 maart 2016
    Heey annemieken en papa. We zijn er gisteren ook al achter gekomen. Hebben de datum direct aangepast.