Pulau Perhentian

29 maart 2016 - Pulau Perhentian, Maleisië

Dag 204
De reis hebben we heelhuids afgelegd, maar wel allebei zo goed als niet geslapen. Om half 8 kwamen we al aan op het eiland. We zijn direct doorgegaan naar het hotelletje dat we hadden geboekt. Het hotelletje zit tussen twee stranden in, Coral Bay en Long Beach. Long Beach is het mooiste strand van Pulau Perhenatian. Na het inchecken ontbeten en daarna op zoek naar een Dive-center. Tussen de middag in slaap gevallen, door het slaaptekort van de reis. Op het einde van de middag hebben we een reservering voor Kenny gemaakt bij een duikcentrum, waar ze op een wrak gaan duiken. Normaal mag Kenny dit niet, omdat hij nog maar een Open Water certificaat heeft, maar bij dit duikcentrum waagden ze het wel met mensen met dit certificaat. Daarna zijn we met een Nederlands-Duits stel (Ko & Lizzie), die we in de bus hadden ontmoet, naar een verborgen strandje gelopen, een erg mooi strandje waar we even gezwommen hebben. In de avond met hun gegeten, bij het hotel, dit blijkt tevens het beste restaurant van het eiland te zijn.

Pulau Perhentian - 2

Dag 205
Rond tien uur zweten we ons bed uit, dit komt omdat op het eiland alleen maar voor hotel gasten tussen 7 uur 's avonds en 7 uur 's ochtend elektriciteit is. Om tien uur maar ontbeten en om twaalf uur ging Kenny zijn eerste duik op het eiland doen. Het wrak waar die op gedoken heeft was een vrachtschip van 90 meter lang en 12 meter breed. Deze lag onder water op zijn kant, dus de bovenkant op 6 meter en de onderkant op 18 meter. Het schip is al helemaal begroeid met verschillende soorten koraal en zee-egels. De naam van het schip is Sugar Wrack, omdat het schip suiker vervoerde. Onderweg heft Kenny een zeeslang, pufferfishs en scorpionfish gespot. Deze duik vond hij zeker de moeite waard. In de avond nog gedineerd met Ko & Lizzie, want het was de verjaardag van Lizzie vandaag.

Pulau Perhentian - 3

Dag 206
Vandaag konden we langer blijven liggen, omdat het weekend is blijft de stroom de hele dag aan. Aan het einde van de middag zijn we naar Romantic Beach gelopen waar we onze hangmat hebben uitgehangen en hebben gelezen. Hier ook nog even de zee in geweest. Bij dit eiland hebben we echt het helderste water wat we tot nu toe hebben gezien. In de avond nog met onze Nederlandse buren van het hotel (Susan & Baruch) gegeten op het strand.

Pulau Perhentian - 5          Pulau Perhentian - 6

Dag 207
Vandaag om drie uur gaat Kenny voor de tweede keer duiken, dit keer in D’Lagoon. Dit ligt voor de kust en hier begint het koraal op vijf meter diepte en eindigt op twaalf meter diepte. In de ochtend hebben we vrij weinig gedaan, wat gelezen. Om half twee richting het strand gelopen waar het Dive Centrum zit, hier zagen we dat de zee heel wild was. Bij het Dive Centrum gevraagd of de duik doorging, in eerste instantie zeiden ze ja, maar vijf minuten later hebben ze alles gecanceld. De volgende ochtend mag Kenny dan naar D’Lagoon gaan om te duiken. Daarna naar het eerste duikcentrum gelopen, waar Kenny heeft gedoken en hier een duiktrip voor maandagochtend geregeld naar Temple of the Sea, Kenny’s laatste duik op dit eiland. In de avond nog een pintje gedronken op het strand met Lizzie en Ko. Kenny heeft nog een avond duik gemaakt met Ko.

Pulau Perhentian - 9          Pulau Perhentian - 11

Dag 208
Kenny is vandaag vroeg vertrokken om nu wel de duik te maken in D’Lagoon, of toch niet D’Lagoon kon niet door gaan door te hoge golven, dus gingen ze maar naar KK Beach. Dit is op het andere eiland. Tijdens het duiken heeft Kenny een Anamoon plant gezien met een familie Nemo’s er in, net zoals in de film. Voor de rest heeft hij een triggerfish, coralfish en parrotfish gezien. Het was jammer dat hij niet naar D’Lagoon kon, maar het was zeker geen slechte duik. In de middag zijn we nog met Lizzie de noordkant van het eiland om gelopen, een pittige wandeling van 4 uurtjes. In het gezellige vissersdorpje aan het punt van het eiland nog een drankje gedaan. Kenny is aan het eind van de wandeling de zee in gedoken bij Long Beach, waar door de storm nu gigantisch hoge golven zijn.

Pulau Perhentian - 13          Pulau Perhentian - 15          Pulau Perhentian - 16

Dag 209
Vandaag wilde Kenny gaan duiken bij Temple of the Sea, maar kreeg te horen dat de zee veel te wild is en ze het niet waagden die kant op te varen. We waren dus voor niks vroeg op gestaan. In de middag nog in een hangmat gelegen op Romantic Beach. Voor de rest niks uitgevoerd deze dag.

Dag 210
Onze laatste dag op dit paradijselijke eiland. Kenny wilde gaan duiken, maar de duik ging ook deze ochtend weer niet door, door de storm. In de middag wilde we naar D’Lagoon lopen, maar ook hier weer door de storm was het water erg hoog en kon het pad nu niet gelopen worden. In de middag een Mars shake gehad erg lekker en nog over rotsen naar een strandje gelopen.

Pulau Perhentian - 18

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Vicky Piryns:
    29 maart 2016
    Wauw
  2. Anja Kobus:
    29 maart 2016
    Inderdaad een droomeiland, witte stranden, palmbomen en rust, heerlijk!