Dag 9 - Bergwandeling Mount Altissimo

5 augustus 2019 - Bardolino, Italië

Dag 9

Eerst uitgeslapen waarna we  ontbijt en lunch gekocht hebben in de spar. Daarna was het een uurtje rijden naar het dorpje San Giacomo, waar de bergwandeling begon naar Mount Altissimo. Het eerste stuk was steil bergopwaarts en erg zwaar. Op een gegeven moment zagen we allemaal paarden staan. Hier blijkbaar het verkeerde pad gekozen, want we gingen erg bergopwaarts tot het kruis op de berg en daar stond een hek omheen, waar we overheen moesten klauteren. Blijkbaar was er ook een makkelijkere weg hier naar toe, goed om te weten voor de terug weg. Daarna werd de weg niet beter. We gingen weer steil omhoog en zagen het eind niet in zicht. Maar na een uur steil omhoog klimmen kwamen we aan de top en wat een uitzicht over het Gardameer. Maar wat een mensen stonden hier. Kwamen we blijkbaar achteraf achter dat er ook een makkelijkere weg omhoog was. Bij de berghut wat gedronken en iets geluncht waar we een mooi uitzicht hadden. Daarna de makkelijkere weg omlaag. Dit was wel een stuk langer, maar een stuk minder steil. Uiteindelijk kwamen we weer bij de auto aan. Hier bij een bar een aperol spritz gehad, wat we wel verdient hadden na zo'n tocht. Daarna terug na de camping waar we besloten hebben waar we morgen heen gaan. We gaan richting Bologna. In de avond nog in het Gardameer gezwommen en een ijsje in het dorpje gegeten.

Mount Altissimo - 2Mount Altissimo - 3Mount Altissimo - 6Mount Altissimo - 9Mount Altissimo - 10