Dag 8 - Lorsch, Mannheim en Heidelberg

29 december 2018 - Heidelberg, Duitsland

Dag 8

Na het ontbijt vertrokken naar een grote supermarkt, waar we wat inkopen hebben gedaan voor naar huis toe. Daarna doorgereden naar Lorsch, waar nog restanten staan van een oud klooster. Heir wat rondgelopen en een koffie gedronken in een plaatselijk café. Daarna doorgereden naar Mannheim, waar we een barok paleis wilden bezoeken. Dit is na het Versailles het grootste barok paleis van Europa. Enkele zalen hebben we mogen bekijken. Erg mooi. Daarna nog door het stadje gelopen en gestrand op een kerstmarkt. Hier is de kerstmarkt er nog. Hier allebei een feuerzangebowl gehad. 1 op de traditionele manier in grote vaten en 1alles in je eigen glas. Leuk idee. Vanaf mannheim doorgereden naar Heidelberg, naar ons hotel. Hier ingecheckt en tegen half 5 naar het centrum gegaan. Hier wat rond gelopen, er waren ook nog kerstmarkten. In de brouwerij een drankje gedaan, in het centrum had je een prachtig uitzicht over de ruïne boven de stad. In de stad nog naar universiteit en de universiteitsbibliotheek gevangenis gegaan. In de gevangenis werden studenten die te veel hadden gedronken, voor een nachtje op gesloten. Deze was jammer genoeg al dicht waardoor we hem niet vanbinnen konden bekijken.

Verder hebben we nog een klein kroegentochtje door Heidelberg gedaan.

Morgen gaan we een klooster en een paleis bekijken. Onze slaapplek wordt Ludwigsburg.