Dag 7 muttekopfe

2 augustus 2020 - Imst, Oostenrijk

Dag 7

Om kwart voor negen stonden we bij de stoeltjeslift van Imst, want we wilden de Muttekopfe beklimmen. Om negen uur ging de stoeltjeslift aan en zaten we er er als een van de eersten in. De stoeltjes lift zit bij de camping prijs in. Vanaf het hoogste punt van de stoeltjes lift naar de Adler nest gelopen. Dit is een uitzichtspunt. Vanaf daar via een makkelijke klettersteig, hebben geen tenue aangedaan, door gelopen naar de muttekopfhutte. Deze ligt op 1934 m hoogte. Vanaf daar een steile klim omhoog naar 2774 de top van de Muttekopfe. Halverwege gerust en hier kwamen allemaal berg marmotten te voorschijn. Ze waren jammer genoeg te ver weg om een leuke foto er van te maken. Daarna begon een klim en klauter stuk tot de top van de berg. Dit was een zeer zwaar stuk. En eindelijk naar 2,5 uur de top gehaald. Hier heerlijk van de koelte en het uitzicht genoten. Daarna was het nog een hele klim naar beneden. Dit was ook weer erg pittig. 2 uur later stonden we weer bij de hut en dan was het nog een klein stukje tot de lift. De lift naar de eerste hut genomen, en hier tickets gekocht om de rodelbaan naar beneden te pakken. Hier moesten we een half uur wachten, maar konden we een heerlijk koud biertje in de hut pakken. De tassen gingen met de stoeltjes lift naar beneden en wij scheurden met de rodelbaan naar beneden. Jammer genoeg was er een traag iemand voor ons en moesten we af en toe wachten. Maar wel de max snelheid gehaald van 40 km/h

MuttekopfeMuttekopfeMuttekopfeMuttekopfeMuttekopfeMuttekopfe

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade